user icon

Rosberg had alles onder controle tijdens tweede zege op rij

  • Gepubliceerd op 15 nov 2015 19:24
  • comments 16
  • Door: Jeroen Jonkers

Nico Rosberg zit in een lekkere flow. Twee weken geleden won de Duitser al de Grand Prix van Mexico en vandaag werd de Braziliaanse race gewonnen. Rosberg is op dit moment Hamilton de baas en dat geeft de Duitser een goed gevoel. Een duidelijke verklaring heeft de Mercedes-coureur alleen niet.

"Het was een geweldig weekend voor iedereen, ondanks dat iedereen met zijn gedachten bij de gebeurtenissen in Parijs was", vertelt Rosberg. "Alles ging goed, het was een mooie strijd maar ik kon het eenvoudig controleren. Ik heb hem geen kans gegeven, dus ik ben erg tevreden."

"Er waren totaal geen problemen vandaag, ik hield de snelheid constant in de gaten. Ik wilde geen fouten maken en de degradatie voorkomen, maar Lewis had er meer last van dan ik vandaag." Dat Rosberg twee races op rij zegeviert is leuk voor de statistieken, maar het doet niet af aan een eentonig kampioenschap. Dat weet de Duitser zelf ook.

"Ik had dit eerder moeten doen, bedankt voor het advies", reageert Rosberg ludiek op de opmerkingen van Martin Brundle. "Ik heb geen exacte verklaring voor de goede prestaties van nu, maar ik ga hier gewoon mee door. Ik heb erg hard gewerkt, maar Lewis had dit seizoen de boventoon. Ik ben erg tevreden en ga ik Abu Dhabi weer vol voor de zege."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • sailor

    Posts: 10.604

    Volgend jaar is het jaar van Rosberg , Toto heeft dat niet voor niets veelvuldig aangegeven en Rosberg kan Hamilton makkelijk aan , volgend jaar kan en vooral mag hij eens laten zien wat hij werkelijk kan

    • + 1
    • 15 nov 2015 - 19:32
    • Dat klinkt alsof ze op een paar knopjes kunnen drukken bij Mercedes waardoor de ene auto beter presteert dan de andere........

      • + 2
      • 15 nov 2015 - 19:37
    • Kenney

      Posts: 2.214

      Ik vrees ervoor hoor, Rosberg is verlost van alle druk, maar over een heel seizoen denk ik dat Hamilton de betere is. Al hoop ik toch dat Rosberg Hamilton kan verslaan, maar dan toch op plaats twee eindigt achter een ijzersterke Vettel. Dromen mag :)

      • + 2
      • 15 nov 2015 - 19:44
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Huh, nico was voor kort middelmaat en nu in 1 keer na 2 x p1 wk materiaal, bestempeld door velen hier.
      Hoezo schorebord journalistiek?

      • + 0
      • 16 nov 2015 - 00:22
  • Eerlijk is eerlijk er viel niks op af te dingen vandaag, hij liet zich niet wegzetten de eerste bocht en de rest is geschiedenis.

    • + 0
    • 15 nov 2015 - 19:33
  • Zonder wk druk presteert Rosberg wel goed.

    • + 1
    • 15 nov 2015 - 19:55
  • Kevin

    Posts: 4.955

    Grappig hoe de jankerd in hem weer naar boven kwam toen Brundle zei dat hij dit vanaf het begin van het seizoen moet doen volgend jaar. Voelde zich meteen aangevallen, klein kind.

    • + 0
    • 15 nov 2015 - 20:07
  • Goeie mental coach inhuren Nico zodat je ook als de druk erop staat presteert en je rijdt dat feestbeest zoek komend jaar. Uitstekende laatste GP's Nico, de twijfel en irritatie slaat toe bij Lewis en dat is goed voor jou. Die kan de hele winter in zijn achterhoofd houden dat jij hem gewoon te pakken had. Abu Dhabi nu ook nog even pakken.

    • + 2
    • 15 nov 2015 - 20:09
  • Gassuh

    Posts: 265

    Wat betreft het 'mogen laten zien wat hij werkelijk kan', ik denk dat we dat de afgelopen jaren al een paar keer gezien hebben en dat is echt niet mis! Rosberg moet alleen wat constanter worden, dan kan hij het Hamilton over een heel seizoen echt wel moeilijk maken. Al denk ik, net als Kenney, dat Hamilton over een heel seizoen genomen wel de betere is van de twee.

    • + 1
    • 15 nov 2015 - 20:17
  • Ed Drop

    Posts: 164

    tsja voor het kampioenschap was het meer wie de eerste bocht won, won de race...... Waarschijnlijk is bij Rosberg de druk er af en bij Hamilton de focus.....

    • + 0
    • 15 nov 2015 - 20:31
  • Als hij volgend jaar wat agressiever de baan op gaat kan het nog eens wat worden met het manneke.

    • + 1
    • 15 nov 2015 - 20:49
  • Reutel

    Posts: 695

    Vrees dat we allemaal gefopt worden door Mercedes. Nu Hamilton kampioen is geworden moet Rosberg de laatste races winnen om tweede in het algemeen klassement te worden. Dat is nu gebeurd, Vettel is geen gevaar meer. Allemaal opgezet spel volgens mij.

    • + 2
    • 15 nov 2015 - 20:55
    • En hoe zouden ze dat dan gedaan moeten hebben?

      • + 0
      • 15 nov 2015 - 21:10
  • LimboF1

    Posts: 4.896

    Het is voor Rosberg te hopen dat hij deze vorm komend jaar laat zien, hij zal meer ballen moeten hebben en minder netjes moeten zijn. Maar komend jaar zal Ferrari domineren en dan maakt het niets uit of Rosberg zijn vorm door zal zetten.

    • + 0
    • 15 nov 2015 - 21:01
  • mediF1

    Posts: 2.812

    Denk dat Hamilton hem laat geloven dat hij het weer kan zodat hij hem volgend jaar weer de kop in kan drukken ik geloof nl niet dat Lewis nu voluit gaat .Eerder denk ik dat Rosberg door Mercedes wordt beschermd zodat hij nu 2e kan worden en Lewis toch niets te verliezen heeft .Nico heeft al te vaak laten zien dat als de druk hem te groot wordt de fouten zich opstapelen.Dat is de reden dat hij nooit geen kampioen gaat worden zolang hij mensen als Lewis voor hem heeft.

    • + 0
    • 15 nov 2015 - 22:09
  • Een van de teambazen, jaren geleden, zei al dat het mooiste is als beide rijders achter elkaar wereldkampioen worden. Dat bewijst dan dat de auto de echte reden is dat ze wk zijn geworden.

    Niet dat Mercedes het echt nodig heeft, we weten helaas wel dat ze de beste combinatie hebben.

    Denk niet dat Mercedes manipuleert, maar het zal ze niet slecht uitkomen als Rosberg volgend jaar wk wordt.

    • + 1
    • 16 nov 2015 - 09:39

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (36)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar