user icon

Magnussen onder de indruk van Porsche LMP1

  • Gepubliceerd op 10 nov 2015 16:26
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Kevin Magnussen heeft eerder vandaag zijn eerste rondjes in de LMP1-bolide van Porsche volbracht. Op het circuit van Barcelona testte de Deen met de auto. De wagen liet een verpletterende indruk achter op Magnussen. "Dit voelde heel erg goed aan."

Hij vervolgt: "Het was de eerste serieuze raceauto die ik in zes, zeven maanden bestuurd heb en het is een verbluffende bolide met veel vermogen. Al snel bekroop me het gevoel dat dit de meest geavanceerde racewagen van dit moment is. Ik kan niet wachten tot de volgende keer."

"Ik moet aan een aantal dingen werken, met name aan het remmen. Omdat je vanuit de cockpit de voorwielen niet ziet is het lastig om te zien wanneer de wielen blokkeren. Daar moet ik even aan wennen, net als het zicht. De eerste indruk was echter goed, ik heb er van genoten."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • JaapB

    Posts: 1.177

    Zou ik ook zeggen als je weet dat de formule 1 een gesloten boek voor je is nu.

    • + 0
    • 10 nov 2015 - 16:32
    • ik denk dat de huidige LMP1's inderdaad weer dichter dan ooit op de F1's zitten, dus dat Kevin dit zegt heeft niets te maken met wat jij insinueert.

      • + 0
      • 10 nov 2015 - 16:49
    • StevenQ

      Posts: 6.768

      het si niet dat hij zoals Christijan Albers over de DTM deed zegt dat het "F1 met een dakje" is ;-)

      • + 0
      • 10 nov 2015 - 17:51
    • Denk dat je LMP1 aardig onderschat Jaap. Die gasten rijden op Spa rondetijden in de race die nog geen 10 seconden boven snelste F1 kwali tijden liggen. 6 uur lang.
      Verschillen zitten m in aero en gewicht waardoor een F1 later en harder kan remmen en meer bochten snelheid kan meenemen. Maar reken maar dat het kicken is om meer dan 1000 Pk los te laten op 4 wielen met een gewicht van 900 kilo.

      • + 0
      • 10 nov 2015 - 22:42
  • Tja niet gek als je al een poos geen F1 meer hebt gereden en dan in een LMP1 stapt, dat zal wel even indruk maken.

    " Omdat je vanuit de cockpit de voorwielen niet ziet is het lastig om te zien wanneer de wielen blokkeren."

    Gek, je zou toch verwachten dat een coureur op dat niveau dat op gevoel doet.

    • + 0
    • 10 nov 2015 - 16:51
    • brommer

      Posts: 408

      met brake by wire is er weinig te voelen tenzij de feedback heel goed uitgevoerd is.

      • + 1
      • 10 nov 2015 - 17:14
    • @BROMMER: Wat een onozele opmerking je kunt bij welk rem systeem dan ook echt niet voelen door het pedaal of je blokeert. Dat voelen doe je met je kont door hoe de auto reageerd daar voel je mee of je banden blokeren niet door de feedback uit je pedaal

      • + 0
      • 11 nov 2015 - 06:39
  • Andersom was André Lotterer ook niet echt onder de indruk van de grip van een F1 auto met zijn ervaring in LMP1 en Super Formula. Dit lag dan vooral aan het Pirelli rubber van vorig jaar maar het maakt Kevins woorden wel plausibel.

    • + 0
    • 10 nov 2015 - 21:18
  • Gompie

    Posts: 4.951

    Het is leuker dan F1, dat is zeker!

    • + 0
    • 10 nov 2015 - 21:36
    • Ja en daarom zend iedereen het op tv uit!!! Kom op zech ik vind het als doorgewintert autosport liefhebber een geweldige serie maar leuker dan F1... Een race van 6 uur waar de meeste tijd de coureurs een halve ronde uit elkaar rijden. Sorry maar dan heeft de F1 toch echt meer spanning. Nogmaals ik vind het een geweldige serie en ga elk jaar met veel plezier naar Spa maar bij het grote publiek is alleen de 24h van Lemans bekend en daar doen de grote fabrikanten het voor.

      • + 0
      • 11 nov 2015 - 06:41

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 103
  • Podiums 0
  • Grand Prix 101
  • Land DK
  • Geb. datum 5 okt 1992 (28)
  • Geb. plaats Roskilde, DK
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar