user icon

Hamilton: "Kan niet de woorden vinden om te beschrijven wat ik voel"

  • Gepubliceerd op 25 okt 2015 22:23
  • comments 22
  • Door: Jeroen Jonkers

Lewis Hamilton heeft zijn derde wereldtitel veroverd. De Brit won de Grand Prix van de Verenigde Staten en komt met zijn derde titel in een rijtje met Ayrton Senna en Niki Lauda. Hamilton was na afloop van de race erg geëmotioneerd en wist naar eigen zeggen niet hoe hij zijn gevoelens kon verwoorden.

"Ik kan niet de juiste woorden vinden die kunnen beschrijven hoe geweldig dit voelt", aldus een emotionele Hamilton na afloop van de race op het podium. "Ik had dit niet kunnen doen zonder dit team, dat voor me heeft gezorgd de afgelopen drie jaren en me absoluut geweldig geholpen heeft."

"Het is echt een overweldigend gevoel op dit moment. Ik herinner me nog dat ik mijn eerste Britse titel had gewonnen en dat ik samen met mijn vader op weg naar huis 'We Are The Champions' zong," vervolgt Hamilton. "Het is erg lastig om te bevatten dat ik nu hier sta als drievoudig wereldkampioen."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Plusminus

    Posts: 256

    Gefeliciteerd Lewis !

    • + 0
    • 25 okt 2015 - 22:30
  • Congrats LH!

    • + 0
    • 25 okt 2015 - 22:31
  • ZelosF1

    Posts: 182

    Heerlijk Lewis. Gefeliciteerd met de 3de titel na een heerlijke race.

    • + 0
    • 25 okt 2015 - 22:36
  • Kevin-R34

    Posts: 882

    Lewis, het jongetje dat geïnspireerd was door Senna en uitgerekend in Brazilië 2008 zijn eerste titel pakte met een helm in de kleuren van Senna. 7 jaar later komt hij op gelijke hoogte met Senna met 3 titels en pakt hij zijn 3de titel in hetzelfde land waar hij in 2007 de eerste GP won van zijn F1 carriere (Indianapolis). Echt mooi! Wat een grootheid is deze meneer al. En hij is nog lang niet klaar in de F1. Volgend jaar op gelijke hoogte met Vettel en Prost met 4 titels? Die kans zit er dik in.

    • + 1
    • 25 okt 2015 - 22:38
    • Tommieeee

      Posts: 772

      Ik dacht dat jij zo'n Hamilton-fan was? Zal wel niet, anders had je wel geweten dat hij voor het eerst won in Canada 2007... ;)

      • + 0
      • 26 okt 2015 - 09:21
    • Kevin-R34

      Posts: 882

      Je hebt helemaal gelijk! Indianapolis was zijn 2de.

      • + 0
      • 26 okt 2015 - 14:37
  • Plusminus

    Posts: 256

    Max is eigenlijk de echte kampioen dit jaar !
    Hij heeft meer punten dan 3 coureurs met een snellere auto + zijn eigen teamgenoot
    Maldonado, Hulkenberg en Grosjean en Sainz
    Vettel staat tweede hij heeft meer punten als 1 coureur met een snellere auto + zijn eigen teamgenoot.
    De rest Hamilton, Bottal ect. heeft alleen gewonnen van zijn teamgenoot en van coureurs met mindere auto's !

    • + -1
    • 25 okt 2015 - 22:44
    • gp

      Posts: 4.369

      Wat heeft dit met deze topic te maken? ga even naar een Verstappen topic a.u.b. en heb een beetje respect graag.

      • + 0
      • 25 okt 2015 - 22:54
    • Plusminus

      Posts: 256

      Ik heb respect ! Kijk maar ik sta bovenaan met mijn felicitaties ;) Maar alles is relatief in het leven.

      • + 1
      • 25 okt 2015 - 22:56
    • gp

      Posts: 4.369

      Sorry, niet gezien

      • + 0
      • 25 okt 2015 - 23:08
    • Dat de Lotus een sterkere wagen is dan de STR durf ik te betwijfelen, eerder evenwaardig of zelfs iets minder goed. Lotus heeft bepaalde circuits waar ze goed uit de verf komen, dat wel.

      • + 0
      • 26 okt 2015 - 09:43
  • Aviflex

    Posts: 1.282

    gefeliciteerd!!!. Dik verdiend!!!.
    door hem ben ik f1 gaan gaan volgen vanaf 2007.

    • + 0
    • 25 okt 2015 - 22:53
    • Toch balen dat je de echte kampioenen hebt gemist ;)

      • + 0
      • 26 okt 2015 - 09:12
    • Tommieeee

      Posts: 772

      Inderdaad. Was hij maar in 2005 begonnen met kijken hè?

      • + 0
      • 26 okt 2015 - 09:23
    • Door Lewis heb ik eerder een paar jaar niet gekeken ;-) Geintje natuurlijk. Maar vergeleken met Senna en of een Hakkinnen. Nee tis het niet. Ook nog een slordige maar erg snelle rijder. Soort van Maldonado op steroids. Dus minder fouten en sneller ;-)

      • + 1
      • 26 okt 2015 - 10:12
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Hard gewerkt en keihard verdiend. Gefeliciteerd Lewis !!!

    • + 0
    • 26 okt 2015 - 07:36
    • Echt waar? Laatse 2 woordjes wel mee eens overigens hoor want je moet het natuurlijk wél doen.

      • + 0
      • 26 okt 2015 - 08:24
  • Met zo'n auto wordt Vettel, Alonso, Button, Ricciardo, Verstappen, Massa, Button en nog wel een aantal ook kampioen.

    Geen drol aan om op deze wijze kampioen te worden. Alsof Real Madrid in de Jupiler League meedoet.

    Deze titel zal dan ook amper waarde hebben en voor mij net zo kleurloos en kil als dat hele Mercedes.

    • + 2
    • 26 okt 2015 - 08:04
    • Maar Rosberg niet dus, omdat het zo gemakkelijk is zeker.

      • + 0
      • 26 okt 2015 - 10:10
    • Omdat Rosberg slechter is dan bovengenoemde namen en een verwende jankert is geworden die last heeft van een papa syndroom.

      • + 0
      • 26 okt 2015 - 10:39
    • Betwijfel dat Massa, Button en Verstappen dit jaar met deze Mercedes Hamilton zouden hebben verslaan in de strijd om het WK kroontje.

      • + 0
      • 26 okt 2015 - 12:16
  • Tja,en waarschijnlijk zal het je laatste niet zijn, Lewis.
    Je bent één van de top piloten van het moment in de F1.
    Zolang Mercedes zo blijft domineren en je geen betere teammaat krijgt, blijft de weg open naar meer GP's en meer wereldtitels.
    Proficiat

    • + 0
    • 26 okt 2015 - 12:12

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.514
  • Podiums 192
  • Grand Prix 241
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar