user icon

Hamilton zag geen reden om kwalificatie af te breken na Q2

  • Gepubliceerd op 25 okt 2015 16:36
  • comments 27
  • Door: Jeroen Jonkers

Lewis Hamilton vindt het jammer dat de derde kwalificatiesessie op het Circuit of the Americas werd afgelast. De Brit, die als tweede eindigde in Q2, zag geen extreem gevaar en vond dat er prima gereden kon worden. Ondanks het mislopen van een nieuwe kans op pole position, heeft Hamilton zin in de race van later vandaag.

"Over het algemeen was het een goede sessie," vertelt Hamilton. "Het was erg vermakelijk, ondanks de anticlimax op het einde. Ik denk dat het wel had gekund als alle auto's reden in de sessie, maar desondanks ben ik tevreden met de een-twee voor het team."

"Het is leuk voor de fans dat we nu eindelijk reden, want zo hebben ze eindelijk auto's gezien dit weekend. Er zat erg veel publiek op de tribunes, dus vooral voor hen hoop ik dat het weer wat beter wordt tijdens de race."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Stond hij in Q2 bovenaan, was het natuurlijk een verstandige actie geweest om Q3 niet door te laten gaan....

    • + 4
    • 25 okt 2015 - 16:54
  • Ik baalde er ook van,maar als er nog een aantal wagens waren af geknald had je wel een dun veld gekregen als ze de wagens niet op tijd hadden kunnen repareren,maar aan de andere kant zijn die Yankees het ook wel weer gewend weinig F1 wagens aan de start van een GP. :)

    • + 1
    • 25 okt 2015 - 16:56
  • Nee Lewis tuurlijk niet. Ook een Mercedes kan er gewoon afvliegen met deze enorme hoeveelheid water.

    • + 0
    • 25 okt 2015 - 16:56
    • Levano

      Posts: 802

      Dat hebben we inderdaad gezien bij hem, lol.

      • + 0
      • 25 okt 2015 - 17:11
    • BeeDeePee

      Posts: 462

      Dat was Nico, lol.

      • + 2
      • 25 okt 2015 - 18:31
  • Desondanks kon hij ook zijn eigen wagen niet op de baan houden. Had ie eraf geknald in Q3 en zijn wagen niet meer op tijd klaar geraakt, had hij wel anders gemiept.

    • + -1
    • 25 okt 2015 - 17:02
  • d07

    Posts: 953

    Hij wil natuurlijk even de coole boy uithangen nu.

    • + 0
    • 25 okt 2015 - 17:02
    • Coole Cowboy he,zijn wel in USA.

      • + 1
      • 25 okt 2015 - 17:24
    • De kleurspoeling is bij Blondie kennelijk uit zijn haar geregend.
      Hopelijk is die tatoeage-inkt wat langer houdbaar...
      ;-)

      • + 1
      • 25 okt 2015 - 17:25
    • Is hij ook D07.....

      • + 0
      • 25 okt 2015 - 19:56
  • Nou ja feit is dat op een enkele spin na het gewoon nog te doen was.

    • + 1
    • 25 okt 2015 - 17:08
  • Gaan de reaguurders weer

    • + 3
    • 25 okt 2015 - 17:09
    • gp

      Posts: 4.321

      Erg he!

      • + 0
      • 25 okt 2015 - 18:14
    • Niet normaal man, belachelijk

      • + 0
      • 25 okt 2015 - 19:54
  • keesie

    Posts: 341

    Ik zag er nog een zeer teleur gesteld nee schudden...

    • + 0
    • 25 okt 2015 - 17:10
  • louc_

    Posts: 2.285

    Hamilton steekt veel op van mister "nee" Wolff, hoe kan ik het best klagen.

    • + -1
    • 25 okt 2015 - 17:13
  • Insure

    Posts: 1.238

    Ik vind het altijd een genot om Hamilton te keer te zien gaan in de regen. Het is ook leuk dat hij in de laatste alinea even aan de fans denkt. Het is jammer dat Lewis zo wordt neer gehaald in de reacties.

    Hamilton heeft na zijn eerste wereldtitel ook 5 lastige jaren gehad. Hij heeft pech gehad en het ook overwonnen. Ik kan alleen maar veel respect hebben voor hoe goed hij is. Ik heb dat in Spa op locatie gezien en het is geweldig om Hamilton te zien rijden.

    Hamilton en Mercedes hebben de afgelopen twee jaar gewoon goed werk gedaan. Het is aan de andere teams om aan te haken.

    • + 4
    • 25 okt 2015 - 17:18
    • Mooi verwoord, sluit ik me helemaal bij aan. Fijn dat je de tijd hebt genomen om dit te typen haha!

      • + 3
      • 25 okt 2015 - 17:29
    • keesie

      Posts: 341

      Ik vind het een genot om naar die Mercedes te kijken, niet Lewis, niet naar Nico... Die auto is echt TOP. Kijk naar de pole lap van Nico, man, man wat een auto heb je dan tot je beschikking zeg!!

      • + -1
      • 25 okt 2015 - 18:06
    • jopie55

      Posts: 10

      mee eens Hamilton is gewoon goed(is geen Hamilton fan) maar goed is die, beter dan babyface
      Rosberg vind ik sowieso een miepert

      • + 2
      • 25 okt 2015 - 18:09
    • Mooi verwoord. Alleen moet hij juist die laatste alinea juist niet zeggen.

      • + 1
      • 25 okt 2015 - 18:42
    • gp

      Posts: 4.321

      Dutchf1, vergeet niet dat hij, in tegenstelling tot dit forum(grapje voor iedereen mij afmaakt), hij heel populair in de States. Veel van die mensen zijn fans van hem.

      • + 1
      • 25 okt 2015 - 19:01
    • Heb je die mensen zien schreeuwen toen LH in de buurt kwam

      • + 0
      • 25 okt 2015 - 19:55
  • Politik

    Posts: 6.810

    Inderdaad jammer van de negatieve reacties hier, de objectiviteit is weer ver te zoeken helaas.
    Iedereen weet dat Hamilton graag in de regen rijdt.
    Waarom wordt daar de oprechtheid niet van ingezien?

    • + 2
    • 25 okt 2015 - 19:15
  • LimboF1

    Posts: 4.894

    Ik vind het jammer dat Q3 niet is gereden, men heeft onder ergere omstandigheden gereden in het verleden. De slippers die er werden gemaakt kwamen hoofdzakelijk doordat de rijders ieder dezelfde fout maakten. Maar ik kan niet beoordelen of het verstandig was om Q3 niet te rijden, maar wat mij de laatste jaren wel opvalt is dat ze sneller er voor kiezen om niet te rijden. Misschien was het dat Bridgestone en Michelin betere regenbanden maakten en dat men zich toen wel veiliger voelde. Ik kan mij nog een race in Brazilie herinneren dag er de ene na de ander van de baan vloog, toen reed men ook gewoon door. Ik denk dat men toen meer ballen had dan nu.

    • + 0
    • 25 okt 2015 - 19:39

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.467
  • Podiums 102
  • Grand Prix 128
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar