user icon

Hamilton hoopte op rechtstreeks duel met Rosberg

  • Gepubliceerd op 11 okt 2015 16:19
  • comments 28
  • Door: Jeroen Jonkers

Lewis Hamilton heeft vrij eenvoudig de Grand Prix van Rusland gewonnen. De Brit kreeg de leiding in de schoot geworpen toen Nico Rosberg problemen kreeg met zijn gaspedaal, maar Hamilton had de zege liever veroverd na een echt gevecht met zijn teamgenoot. 

"Ik keek uit naar vandaag, omdat ik dacht dat we een echt gevecht zouden krijgen", vertelt Hamilton na afloop van de race. "Het is erg jammer voor het team dat Nico's auto uitviel. Toen ik hoorde dat Sebastian Vettel achter me zat, hoopte ik dat ik met hem zou kunnen strijden, want dat zou mooi zijn voor de fans."

Een gevecht met Vettel kwam er niet en zo won Hamilton de race in Rusland. Het betreft zijn 42e zege en daarmee is de Brit Ayrton Senna voorbij in de geschiedenisboeken. "Het team heeft absoluut geweldig werk verricht vandaag en daarnaast voelde het voor mij persoonlijk erg speciaal om Ayrton te passeren."

Reacties (28)

Login om te reageren
  • Oja tuurlijk, dat geloven we helemaal. Zo jammer! Hoe vaak hebben we een echt gevecht tussen deze 2 gasten gezien in 1.5 jaar tijd....

    • + 1
    • 11 okt 2015 - 16:21
  • Tja achteraf gelul en vreselijk dat blonde haar...

    • + 0
    • 11 okt 2015 - 16:22
    • Gard

      Posts: 863

      Wat heeft dat haar hiermee te maken. Een domme opmerking.

      • + 2
      • 11 okt 2015 - 16:29
    • Tsja, blond he, dan krijg je dat Gard

      • + 0
      • 11 okt 2015 - 17:10
    • Gard

      Posts: 863

      @brabham-bt50: Bedoel je dat Alonso-Fan blond haar heeft?

      • + 0
      • 11 okt 2015 - 17:18
    • Let maar op.....hoe blonder zijn haar hoe sneller hij is :) In Singapore zag je behoorlijk wat uitgroei, prompt ging het minder.

      • + -1
      • 11 okt 2015 - 18:27
  • OT Kimi heeft 30 sec penalty en nu plaats 8 hierdoor is Mercedes constructeurskampioen

    • + 3
    • 11 okt 2015 - 16:23
    • Hij had beter 30 plekken terug op de grid moeten krijgen.

      • + 0
      • 11 okt 2015 - 18:29
  • Rimmer

    Posts: 8.949

    Je hebt een gevecht met Rosberg gehad en verloor dat. Daarna een hoop geluk met Nico's pech maar dat was het dan ook.
    Ik was altijd een Hamilton fan maar de laatste maanden verdampt mijn sympathie als sneeuw voor de zon. Loopt als een homo door de paddock en is constant op zoek baar aandacht en bevestiging.
    Lang hoopte en dacht ik dat hij een normale jongen kon blijven maar helaas, hij is verworden tot een goedkope Amerikaanse celebrity die is gaan geloven in zijn eigen zaligheid. Jammer jammer jammer. Helaas is Nico niet veel beter. Die was al vol van zichzelf nadat hij een gepensioneerde Schumacher amper de baas kon.

    • + 0
    • 11 okt 2015 - 16:27
    • Ah mooie portie homofobie even tussendoor pfff.

      • + 0
      • 11 okt 2015 - 16:41
    • Gard

      Posts: 863

      Lucht het een beetje op?

      • + 2
      • 11 okt 2015 - 16:54
    • Je reageert als iemand zonder ruggengraat. Ben je een fan vanwege zijn rijden op de baan of was je eerst een fan van hem buiten de baan? Volgens mij het laatste aan je reactie te lezen.

      • + 2
      • 11 okt 2015 - 18:47
    • Rimmer

      Posts: 8.949

      Ik was een van vanwege zijn rijstijl maar ook omdat het naast de baan een normale Engelse jongen was die niet naast de schoenen liep en sympathie opwekte.
      Inmiddels is het nog steeds een held op de baan maar een dwaas daarnaast.
      Ik heb helemaal niks tegen homo's maar wel tegen hetero's die zo naast de schoenen gaan lopen dat ze zich als een nicht gedragen en meer bezig zijn met de camera en air time en looks dan gewoon met zichzelf zijn.
      Lange tijd heb ik hem het voordeel van de twijfel gegeven maar de laatste tijd is meneer gewoon gaan geloven in zijn eigen imago. Funest voor zijn persoonlijkheid en allesbehalve sympathiek. Jammer. Kan je mij wel ruggengraatloos noemen en homofoob of wat dan ook maar dat verandert mijn mening niet. Alleen Lewis zelf kan daar verandering in brengen.

      • + 0
      • 11 okt 2015 - 19:22
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      @ Rimmer,

      Nu bezorg je Lewis slapeloze nachten ;-), wat zal hij er wakker van liggen

      • + 0
      • 11 okt 2015 - 19:51
    • bvonk

      Posts: 930

      Wat een onzin allemaal, het is een F1 coureur, je kent en zult hem helemaal nooit echt kennen. Een WK en vooral de huidige krijgt nu eenmaal aandacht, ze zijn zelfs verplicht met de media te praten. Hamilton kan er niets aan doen dat de media hem zo veel aandacht geeft. Hoe hij zich gedraagt moet hij helemaal zelf weten en als jij blond haar ziet als "homo" dan is er eerder iets aan de hand bij jezelf.

      • + 0
      • 12 okt 2015 - 07:51
    • gp

      Posts: 4.440

      wat is er dan mis met zijn gedrag? Hij blijft met beide voeten op de grond, dat kan je heel goed horen bij elk intervieuw. Hij blijft altijd heel down to earth over zijn prestaties, hij is een van de weinige die je nooit zal betrappen op iets slecht van een concurrent. Hij geeft iedereen respect en praat altijd positief over zijn concurrenten. Hij loopt er trendy bij wat volgens mij door veel mensen van zijn leeftrijd op deze wereldbol gedaan wordt. Kortom hij gedraagd zich heel normaal voor zijn situatie en leeftijd. Dus ik snap je probleem niet zo goed.

      • + 0
      • 12 okt 2015 - 09:05
  • mrmennah1

    Posts: 112

    off topic : max heeft ook een punt , alonso penal gehad voor track limits

    • + 1
    • 11 okt 2015 - 16:31
    • Rimmer

      Posts: 8.949

      Waar lees je dat? Zoek me suf

      • + 0
      • 11 okt 2015 - 16:33
    • Werd zojuist bekend gemaakt door de FIA. Raikonnen 30 sec dus Mercedes constructeurs titel

      • + 1
      • 11 okt 2015 - 16:35
    • Schumi81

      Posts: 621

      Kimi zelfs 40 sec vlgs GP Radio

      • + 0
      • 11 okt 2015 - 16:36
  • V10

    Posts: 56

    hij begint al aardig 1 te worden met al dat neppe spul uit hollywood?

    • + 0
    • 11 okt 2015 - 16:48
  • V10

    Posts: 56

    wel weer vreemd dat precies nu! bij rosberg z'n gaspedaal het opgaf?????blijft een appart team dat mercedes.

    • + 0
    • 11 okt 2015 - 16:50
    • AyrtonS

      Posts: 3.984

      Ook vreemd dat Lewis car een paar races terug het begaf en van nico niet.

      Wat is je punt?

      • + 2
      • 11 okt 2015 - 19:53
    • gp

      Posts: 4.440

      En nog vreemder dat Lewis zijn auto vorig seizoen ook meer stuk ging dan die van Rosberg. ???

      • + 0
      • 12 okt 2015 - 09:12
  • JH56

    Posts: 158

    Mercedes heeft de constructeurstitel binnen, dacht ik

    • + 0
    • 11 okt 2015 - 17:47
  • louc_

    Posts: 2.292

    Voorkeursbehandeling voor blondie, ze winnen zo wie zo de constructeurs titel.

    • + 0
    • 11 okt 2015 - 21:01
    • gp

      Posts: 4.440

      Blondie heeft geen voorkeursbehandeling nodig, dat heeft hij vorig jaar duidelijk bewezen dacht ik!

      • + 0
      • 12 okt 2015 - 09:13
  • Caramba

    Posts: 5.786

    En na afloop nog even fijn even de man achter de BUK-raket de hand schudden.

    • + -1
    • 12 okt 2015 - 00:09

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    14:30 - 15:30

    Vrije training 3

    15:00 - 16:00

    Race

    18:30 - 20:30

  • Vrije training 2

    18:00 - 19:00

    Kwalificatie

    18:00 - 19:00

    Snelste ronde

    18:30 - 20:30

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    18:30 - 20:30

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    18:00 - 19:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    18:00 - 19:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    18:30 - 20:30

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.636
  • Podiums 200
  • Grand Prix 254
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec