user icon

VT3: Zware crash Sainz betekent vroegtijdig einde vrije training

  • Gepubliceerd op 10 okt 2015 11:47
  • comments 13
  • Door: Johan van den Beld

Carlos Sainz jr. is tijdens de derde vrije training in Sochi hard van de baan geraakt. De Spanjaard schoot in bocht 13 hard van de baan. Een Toro Rosso-monteur vertelde dat de voorremmen van de wagen faalden bij het ongeluk. Op dit moment is er nog geen nieuws over de toestand van het ongeluk. Ook zijn er geen beelden getoond van het ongeluk.

Tot het ongeluk was de derde vrije training een drukke sessie, aangezien het de eerste droge en olievrije sessie van het weekend was. Vrijwel alle coureurs kozen ervoor een lange run te maken aan het begin van de sessie. Nico Rosberg eindigde bovenaan, voor Bottas en Hamilton. Verstappen eindigde - na een spin in de laatste bocht - op de zeventiende plaats.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Slecht gevoel hierover. Geen replays, afgebroken sessie, nog niets gehoord over de toestand van Sainz.. klotezooi

    • + 1
    • 10 okt 2015 - 11:49
    • Matn

      Posts: 953

      Hij zou bewegen... dat is al wat maar verder lijkt het idd niet goed, geen beelden en session canceled is ook geen goed voorteken

      • + 0
      • 10 okt 2015 - 11:51
  • Adjo83

    Posts: 904

    Hopen dat het allemaal meevalt...

    • + 0
    • 10 okt 2015 - 11:51
  • Warlord

    Posts: 2.097

    Eerst in FP4 van de MotoGP een zware crash van De Angelis en dat zag er ook echt niet goed uit. Alleen kreeg je daar na 2 min. info vanuit de wedstrijdleiding dat hij 'breathing and conscious' was. Hier is er weer radiostilte en krijg je een deja vu gevoel door het Bianchi drama. Klotezooi dit weer...

    • + 0
    • 10 okt 2015 - 11:54
  • General

    Posts: 729

    Even wat anders (en misschien onder deze onduidelijke omstandigheden totaal ongepast) maar ik heb hier nog nergens gelezen over de komst van Max Verstappen in RTL LateNight aankomende woensdag?
    Misschien de moeite waard voor alle fans om eens wat later op te blijven ;)


    Terug ontopic;
    Hoop dat het allemaal mee valt voor Carlos Jr.
    Ook ik heb een slecht gevoel gekregen ivm het wegblijven van informatie.

    • + -1
    • 10 okt 2015 - 11:55
  • Matn

    Posts: 953

    Hij doet het nog!!!

    • + 0
    • 10 okt 2015 - 11:57
  • Sainz zou relatief in orde zijn wordt nu vanuit verschillende bronnen (onder meer Ferrari) gemeld.

    • + 0
    • 10 okt 2015 - 12:00
  • General

    Posts: 729

    De enige beelden die ik tot dusver heb kunnen vinden;
    www.youtube.com/watch?v=N3BrAneX0a8

    • + 0
    • 10 okt 2015 - 12:04
  • JV fan

    Posts: 2.132

    Remmen die falen (of aan 1 kant waar het op lijkt, Sainz wagen brak naar links) zal ook verstappen minder vertrouwen geven..

    • + 0
    • 10 okt 2015 - 12:14
    • Je remt daar binnen een flauwe bocht naar links. Als je te agressief remt of de rembalans staat te ver naar achter dan breekt de wagen uit in de richting waarop je stuur staat.

      Zou ook kunnen dat Sainz te laat zijn DRS deactiveerde waardoor er te weinig grip op zijn achterbanden was.

      Bedenk ook dat dit pas de eerste run met weinig brandstof van Sainz was op dit circuit, dus ook gewoon een stukje onervarenheid.

      Het team gaf aan dat er waarschijnlijk geen probleem met de auto was. Daarmee is het natuurlijk niet helemaal uitgesloten, maar ik ga voorlopig nog van uit dat het een rijdersfout was. Dit gebeurt bij de allerbesten wel eens. Gelukkig lijkt hij in orde en niks aan de crash over te houden.

      • + 0
      • 10 okt 2015 - 18:38
  • Cypher

    Posts: 2.159

    Goed dat Sainz oké-ish is.

    Maar er is door sommige teams zo weinig gereden dat deze race echt een drama kan worden. Vooral Ferrari heeft denk ik een fout gemaakt door lang te wachten

    • + 0
    • 10 okt 2015 - 12:20
  • Oh wow wat heb ik gemist? zijn er beelden?

    • + 0
    • 10 okt 2015 - 12:31
    • Ik zie net een replay bij skysport.. wat een knal

      • + 0
      • 10 okt 2015 - 12:33

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (36)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar