user icon

Wehrlein hoopt op F1 zitje in 2016

  • Gepubliceerd op 09 okt 2015 12:19
  • comments 15
  • Door: Denny Kroeze

Pascal Wehrlein blijft hopen op een zitje in de Formule 1 voor 2016. De reserve rijder van Mercedes is op dit moment de leider in het DTM-kampioenschap en wordt gelinkt aan een zitje bij het Manor F1 team.

De 20-jarige Wehrlein maakt dit jaar indruk in het DTM, en hoopt tijdens de laatste raceweekend in Hockenheim het kampioenschap binnen te halen. Maar waar zijn focus nu ligt op het DTM, droomt Wehrlein op een toekomst in de Formule 1. Doordat Manor volgend jaar met Mercedes-motoren rijdt, lijkt Mercedes Pascal Wehrlein door te worden geschoven naar de Formule 1.

"Ik hoop dat ik volgend jaar een zitje kan bemachtigen in de Formule 1", vertelt Wehrlein. "Maar op dit moment denk ik er niet echt aan, omdat ik nu eerst het seizoen in het DTM wil afronden. En natuurlijk wil ik daar kampioen worden! Ik wil mij daar nu eerst op concentreren, want ik denk als ik dat niet doe, ik de controle kwijtraak. Na de laatste race kunnen we gaan kijken wat ik volgend jaar ga doen."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • ''Wehrlein hoopt op F1 zitje in 2016''

    Ricciardo,Kvyat,Sainz ook...

    • + 3
    • 9 okt 2015 - 12:21
    • Concalves

      Posts: 505

      @DS, dat hebben zij al he, in tegenstelling tot Wehrlein...

      • + 0
      • 9 okt 2015 - 15:02
    • @CONCALVES

      Nu weer wel ja,maar toen ik het poste nog niet,maar het kan over een uur wel weer anders zijn.

      • + 0
      • 9 okt 2015 - 16:01
  • roel2015

    Posts: 128

    Kan ie wel willen maar volgens mij heeft ie niet genoeg licentie punten. DTM kampioen is 30 punten en heeft er 40 nodig.....

    • + 0
    • 9 okt 2015 - 12:24
    • Daar zal het schoentje wringen....te weinig licentie punten.
      DTM kampioen levert slechts 15 punten op/
      En om die punten te krijgen moet hij eerst nog kampioen worden in die klasse want dat is nog niet 100% zeker.
      Ik snap niet waarom Mercedes deze man nu al naar voor schuift voor een zitje.
      Er zijn zoveel betere piloten met meer ervaring en veel meer licentiepunten die ook graag F1 rijden willen.

      • + 0
      • 9 okt 2015 - 12:43
    • roel2015

      Posts: 128

      klopt 15 punten had het verkeerde artikel erbij.

      Ik vind hem ook niet zo super. Zij hadden Ocon of Rowland gewoon moeten inlijven. Na Vandoorne en Verstappen de grootste talenten in mijn ogen

      • + 0
      • 9 okt 2015 - 12:48
    • ToTheMax

      Posts: 425

      Hij heeft 1 punt van vorig jaar en dan nu 15 er bij zijn 16 punten, onvoldoende dus.

      • + 0
      • 9 okt 2015 - 13:08
    • Is er geen dispensatie mogelijkheid? Hij is namelijk test- en reserve rijder bij Mercedes. Hoe doen ze dat teouwens wanneer Hamilton of Rosberg een keer niet kan starten? Mag Wehrlein dan nu al wel starten in de F1? Hij is immers RESERVE coureur...

      • + 0
      • 9 okt 2015 - 13:33
    • @Rogier Hier.
      Als ik het goed begrepen heb, gaan die maatregelen in vanaf volgend jaar.
      Dus als Rosberg niet zou kunnen starten, kunnen ze Wehrlein niet inzetten.
      Dit jaar zou dit nog wel kunnen, dacht ik zo

      • + 0
      • 9 okt 2015 - 14:17
    • Roel2015; hij IS niet zo super: zijn prestaties in ADAC Formule en Formule 3 zijn in overeenstemming met de kleuren van het Mercedesteam; onopvallend muisgrijs.
      Maar ja, aangezien Dodo Wolff Manor ziet als een "opwindend en veelbelovend" project zal er voor wat gratis materiaal wel wat mogelijk zijn.

      • + 0
      • 9 okt 2015 - 15:00
    • mediF1

      Posts: 2.812

      laatste DTM race had hij alle hulp van Mercedes nodig , om ook maar een beetje indruk te maken moesten ze voor hem gas minderen en achter hem Audi ophouden vind hem echt niet zo geweldig en Mercedes is echt een slechte speler geworden zoals ze het nu zowel in de DTM als in de F1 spellen.Als Audi in 2018 met Red Bull in zee gaan en dat gaan ze doen let maar op is de DTM door toedoen Mercedes een gesloten boek en dat zou heel jammer zijn.

      • + 1
      • 9 okt 2015 - 17:23
  • Ik ook

    • + 0
    • 9 okt 2015 - 12:24
  • NicoS

    Posts: 12.673

    Het is nogal een opgefokt baasje die Wehrlein, dus dat kan wel leuk worden.

    • + 0
    • 9 okt 2015 - 12:34
    • Maar ook een jongen met een flinke portie talent, en dat is altijd welkom in het F1 veld van nu, waar er te veel rijders een plekje hebben vanwege een grote zak geld. Zo te zien aan zijn "looks" zal ie het vast ook wel goed doen bij de dames en sommige heren die F1 volgen. :-)

      • + 0
      • 9 okt 2015 - 17:29
    • Zo heeft Wehrlein een poosje terug een teamlid dacht ik het ziekenhuis in gereden nadat hij zijn straat mercedes kort reed en het slachtoffer bijrijder was.

      • + 0
      • 9 okt 2015 - 18:07

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 18 okt 1994 (26)
  • Geb. plaats Sigmaringen, DE
  • Gewicht 61 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park