user icon

Raikkonen: "Beter dan een derde plaats zat er niet in"

  • Gepubliceerd op 20 sep 2015 19:10
  • comments 19
  • Door: Danny Sosef

Kimi Raikkonen finishte vandaag als derde tijdens de Grand Prix van Singapore en geeft toe dat hij niet beter kon. De Fin delfde het hele weekend het onderspit ten opzichte van teamgenoot Vettel, die de pole position en de overwinning achter zijn naam zette.

De 35-jarige coureur vertelde na afloop: "Ik moet eerlijk zeggen, vrijdag ging het best goed. Zaterdag hadden we het erg moeilijk, we weten nog steeds niet waarom. Ik had ook vandaag niet verwacht dat het ineens beter zou gaan. Ik was wel wat verrast dat we vandaag als derde konden finishen, zeker gezien het feit hoe de wagen reageerde, ik had het heel erg moeilijk. We hadden toch genoeg snelheid om als derde te eindigen maar tweede of eerste had ik echt niet kunnen finishen."

"Ik kon Vettel en Ricciardo in het begin nog wel volgen, maar toen mijn banden slechter werden kon ik ze niet meer bijhouden. Het was niet fijn om met deze problemen te moeten rijden maar het zij zo. Als je een paar slechte dagen hebt en dan toch als derde kan eindigen is het alsnog een goed einde. Ik ben blij voor het team en ik hoop dat we dit kunnen herhalen. Het was niet ideaal maar ik accepteer het resultaat. Hopelijk kunnen we op alle vlakken ons verbeteren."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Eh, volgens mij reed je teammaatje ook in zo'n rode bak en die werd geen 3e..

    Ik vind dat Kimi zich er altijd wel snel bij neer legt, ook tijdens de race zie je 'm vrijwel nooit iets proberen. Kan me z'n laatste inhaalactie niet meer herinneren. Het is een paar rondjes aan kijken en dan 'mja, hij laat me er niet zomaar langs, dit was het dan wel weer'.

    • + 3
    • 20 sep 2015 - 19:18
    • Cypher

      Posts: 2.159

      Tja, Vettel zit gewoon op zijn top nu, en is gewoon heel goed, misschien wel de beste (ik zeg misschien om zo niet een discussie te starten). Kimi kan echt nog wel rijden, maar hij heeft gewoon meer moeite zich op zijn gemak te voelen met de huidige auto's waardoor hij vaak niet helemaal op zijn top is. Vandaag gewoon een goede prestatie geleverd voor het team.

      • + 1
      • 20 sep 2015 - 19:22
    • Moos

      Posts: 444

      In Monza heeft hij het halve veld ingehaald na z'n poep start.

      • + 5
      • 20 sep 2015 - 19:29
    • Hij heeft ook zelf aangegeven dat hij sinds zaterdag problemen met de auto had, en dat vrijdag alles goed ging

      • + 0
      • 20 sep 2015 - 21:31
  • Ik denk dat hij zn zonnebril nog op had :-)

    • + 3
    • 20 sep 2015 - 19:20
    • Ha ha! Ik heb me vrijdag kritisch tegen je uitgelaten, maar vind deze opmerking erg grappig! Geef je hiervoor dus een plusje en zand over alles wat er vrijdag gebeurde.

      • + 1
      • 20 sep 2015 - 19:27
  • Het vuur is verdwenen bij de Iceman...

    • + 1
    • 20 sep 2015 - 19:37
    • Helaas moet ik je gelijk geven. Nog een jaartje en dan moet Kimi maar lekker gaan vissen...

      • + 1
      • 20 sep 2015 - 20:03
  • sailor

    Posts: 10.753

    Kimi is geen partij voor Vettel en dat zal die ook nooit meer worden.
    Maar ja , kijk eens naar het leeftijdsverschil

    • + 1
    • 20 sep 2015 - 19:49
    • ???? Bij Schumacher / Rosberg betwijfelde je het nog of leeftijd ermee te maken had...

      • + 0
      • 20 sep 2015 - 21:20
    • sailor

      Posts: 10.753

      Omdat Schumacher volgens velen van een aparte klasse was.
      Dus ging ik er vanuit dat hij die hogere leeftijd kon compenseren met die aparte klasse van hem.

      • + 0
      • 20 sep 2015 - 21:42
    • Aviflex

      Posts: 1.282

      wat dacht je van de gewicht van vettel.
      vettel vergeleken met hulkenberg 16 kiloo!!!(14 liter benzine extra:)

      • + 0
      • 21 sep 2015 - 18:16
  • Ik weet niet of ik blij moet zijn met Kimi's derde plaats, of teleurgesteld in zijn prestatie tov zijn teamgenoot... Gezien zijn middelmatig seizoen neig ik vrede te nemen met deze podiumplaats.

    • + 1
    • 20 sep 2015 - 19:50
  • v6power

    Posts: 689

    Raikkonen is en blijft een goede tweede rijder wanneer hij in zijn goede doen is.

    • + 1
    • 20 sep 2015 - 20:23
  • Alfie

    Posts: 1.052

    Kimi kwam tenminste goed weg bij de start, kunnen ook niet alle coureurs zeggen. ;-)

    • + 2
    • 20 sep 2015 - 20:31
  • Aviflex

    Posts: 1.282

    jammer dat ham uitviel anders wast er geen podium voor de iceman

    • + 0
    • 20 sep 2015 - 20:47
    • AndreasF1

      Posts: 816

      De reinste onzin gezien het verloop van de race en hamilton zou dus geen voordeel gehad hebben van zijn middenstint op soft.

      • + 0
      • 21 sep 2015 - 08:11
    • gp

      Posts: 4.370

      Hij was net voor zijn uitval veel sneller dan Raikkonen. Hij reed een gat van 6 a 7 seconden in een ronde dicht. Derde zou hij zeker geworden zijn. 1e of 2e weet ik niet, dat zou wat moeilijker geweest zijn.

      • + 0
      • 21 sep 2015 - 11:04
    • Aviflex

      Posts: 1.282

      uhmm... supersoft slijt sneller dan de softs of heb ik het verkeerd???

      • + 0
      • 21 sep 2015 - 18:13

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar