user icon

Tost ziet Kvyat als beste coureur na Vettel

  • Gepubliceerd op 22 aug 2015 12:47
  • comments 17
  • Door: Jeroen Jonkers

Frans Tost vindt Daniil Kvyat de beste coureur met wie hij gewerkt heeft na Sebastian Vettel. De teambaas van Toro Rosso plaatst de jonge Rus voor Max Verstappen Carlos Sainz, Daniel Ricciardo en Ralf Schumacher

Kvyat zelf kan wel lachen om de uitspraken van Tost. "Het is jammer dat ik slechts tweede ben", grapt Kvyat. "Het is altijd leuk om goede woorden te horen van Tost. We hadden bij Toro Rosso een sterk team ontwikkeld met het oog op 2015 en ik ben best benieuwd hoe het gegaan zou zijn als ik daar was gebleven, maar ik kreeg toen het voorstel van Red Bull."

"Dat was uiteraard onmogelijk om te negeren. Ik heb nergens spijt van, maar het zou wel interessant zijn om te weten hoe we het in 2015 gedaan zouden hebben. Met name in de beginfase van het seizoen leek de Toro Rosso erg competitief, maar ik voel me inmiddels prima thuis bij Red Bull."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Hooper

    Posts: 505

    Verstappen fans incoming in 3...2...1... ;)

    • + 0
    • 22 aug 2015 - 13:06
  • Hij mag vinden wat hij wil.. Alleen leuk voor de andere zijn zulke uitspraken niet

    • + 0
    • 22 aug 2015 - 13:09
    • Moet je nagaan hoe sainz zich voelt ;)

      • + 0
      • 22 aug 2015 - 13:13
    • Axel

      Posts: 2.238

      Inderdaad vervelend voor Sainz. Tost is overduidelijk een anti-Sainzist.

      • + 0
      • 23 aug 2015 - 11:30
  • 2f@st4u

    Posts: 601

    oela.. en dat op zondagmorgen op de nuchtere maag van de vaak minder nuchtere max fanboys.

    • + 0
    • 22 aug 2015 - 13:13
  • pacoramon

    Posts: 565

    Kvyat heeft geen marktwaarde omdat het geen echte persoonlijkheid bied om je merk mee tentoon te stellen. Vettel en zelfs max hebben dat vele malen meer.

    Redbull zou ook bijv 4x wereldkampioen kunnen worden met kvyat, maar 4x met ricciardo bijv geeft al meer marktwaarde.

    • + 0
    • 22 aug 2015 - 13:19
    • JaapB

      Posts: 1.182

      Denk dat het voor Tost natuurlijk ook lastig is om na half seizoen al te zeggen Max is beste rijder die ik ooit gehad heb. Denk zodra Max een keer op het podium staat Tost wel anders gaat praten.

      Wat ik me meer afvraag is waarom Tost nog een veer in de reet van Kvyat moet steken?

      • + 0
      • 22 aug 2015 - 13:22
    • @Pac...gelukkig heeft rusland maar 150.000.000 inwoners....dus genoeg markt en roebels....en met de aankomende grand prix in Rusland zul je de marktwaarde van Kvyat terug gaan zien.....pfff Kvyat geen marktwaarde..lol

      • + 0
      • 22 aug 2015 - 13:35
  • Ik ben nieuwsgierig naar zijn argumenten en criteria. Aan de ene kant heeft Kvyat vorig jaar minder punten gescoord dan Vergne, maar de laatste weken doet hij het geweldig...en hij is pas 21, en na Vettel de jongste die op het podium heeft gestaan, dus met deze feiten kan ik zijn uitspraak wel volgen....daarnaast rijden VES en Sainz pas een half jaar F1, dus die kunnen zich de komende maanden verder ontwikkelen....hij kan ook moeilijk zeggen dat hij VES of Sainz de beste 2e rijder vindt, dat zou de verhoudingen op dit moment binnen het team op scherp zetten...

    • + 0
    • 22 aug 2015 - 13:28
  • Ik lees net dat Brundle zegt dat max in 2017 naar Ferrari gaat en dat het contract al getekend is!..

    • + 0
    • 22 aug 2015 - 13:47
    • Gigi

      Posts: 2.209

      Op welke site lees je dat Schumi?

      • + 0
      • 22 aug 2015 - 13:50
    • Gigi

      Posts: 2.209

      Ah, het is slechts een vermoeden van Brundle, hij weet niks zeker: www.skysports.com/f1/news/12474/9958105/a

      • + 0
      • 22 aug 2015 - 13:54
    • Dat klopt gigi. Elders stond het alleen alsof hij het wel zeker wist ;)

      Ik snap overigens niet hoe ik een min kan krijgen voor iets wat ik gelezen heb haha ik deel alleen de info..

      • + 0
      • 23 aug 2015 - 00:20
  • lars75

    Posts: 8.908

    Dit is al oud nieuws en hier zelfs al eerder gepost, vorige week of de week daarvoor.

    Des al niet te min!

    Kvyat is ook 4 jaar verder in zijn loopbaan dan dat Max is en ik denk dat Max over vier jaar verder is dan dat Kvyat kan komen.

    • + 0
    • 22 aug 2015 - 13:54
    • Gigi

      Posts: 2.209

      Precies, ik heb dit ook al eerder gelezen.

      • + 0
      • 22 aug 2015 - 13:55
    • Uitgaande van de titel zou je dat zeggen inderdaad, maar het is blijkbaar meer de reactie van Kvyat op de uitspraken van Tost (die in een artikel van 18 augustus staan).

      De titels hier zijn gewoon nogal "clickbait".

      • + 0
      • 22 aug 2015 - 18:35
    • Axel

      Posts: 2.238

      Inderdaad oud nieuws.

      En Tost is een Kvyat "fanboy".

      • + 0
      • 23 aug 2015 - 11:26

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar