Hamilton: "We zullen moeten samenwerken in eerste kwalificatiedeel"

Lewis Hamilton denkt dat de coureurs samen moeten werken om goed door het eerste kwalificatiedeel te komen. Met 24 auto's op het kortste circuit van de kalender zal het erg druk worden in Q1, maar als de coureurs elkaar respecteren zullen er volgens Hamilton weinig problemen zijn.

"Ik weet niet wat er gaat gebeuren tijdens de kwalificatie, maar ik hoop dat iedereen elkaar blijft respecteren", vertelde Hamilton. "Natuurlijk wil iedereen eigen, goede ronde rijden en hopelijk krijgt iedereen ook de kans om een goede ronde te rijden. Het is ons vandaag gelukt, dus het is niet onmogelijk. Veel coureurs zullen echter fouten maken in hun rondjes en daardoor zal het moeilijk worden. We zullen samen moeten werken en iedereen zal zijn best moeten doen."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Martijn01

    Posts: 287

    Toen ik alleen de titel had gelezen dacht ik ohoh,
    Singapore 2008

    • + 0
    • 13 mei 2010 - 19:57
    • en niet in de banden stapels eindigen in Q2 net als vorig jaar.

      • + 0
      • 13 mei 2010 - 20:42
  • Smitju

    Posts: 442

    Ik ben geen F1 coureur, en dat zal ik ook nooit worden. Maar als ze nou 5 minuten voor de eerste sessie vooraan in de rij gaan staan, zullen ze minder hinder ondervinden...

    • + 0
    • 13 mei 2010 - 22:53
    • en als de ander nu 70 sec later de baan op gaat.... komt deze toch net voor de eerste coureur! Wat je dus zegt klopt niet

      • + 0
      • 14 mei 2010 - 08:14
  • felix50

    Posts: 5.792

    Ik hoop echt dat er geen verassingen komen omdat inhalen zo goed als onmogelijk is

    • + 0
    • 14 mei 2010 - 06:47
  • jort82

    Posts: 106

    mauw mauw mauw. Rijden moet je niet mauwen.....

    • + 0
    • 14 mei 2010 - 09:12
    • En rijden zal hij.

      Kan Alonso wel heel stoer roepen dat hij zich nergens druk om maakt, ik wil hem nog weleens horen nadat hij het tweede of derde gedeelte van de kwalificatie niet heeft gehaald wegens verkeer.

      Wees gewoon reeël net als Hamilton en Schumacher. Een vrije ronde creëren met 24 auto\'s in Monaco (minder dan 3,5 km lang, de avondvierdaagse voor de kleuters is nog langer) heeft meer met geluk te maken dan met wijsheid. Het wordt gewoon heel moeilijk om een goed overzicht te houden met een gemiddelde snelheid van +- 150 km/uur en een top snelheid van wat zal het zijn, 280 km/uur?

      En Alonso zal daar (overzicht houden) opzich geen problemen mee hebben maar de jongens achteraan die zes sec. per ronde (over een ronde van 75 sec.) langzamer rijden wel.

      Dus om nu te zeggen dat Hamilton mauwt? Misschien in zijn vrije tijd als hij van zijn pa zijn kamer (inclusief miniatuur racebaan van de Lidl) moet opruimen. Hier iig niet!!!

      • + 0
      • 14 mei 2010 - 13:39
  • turbof1

    Posts: 2.049

    Ze moeten vooral rustig blijven en niet als een kip zonder kop gaan reageren. Ze zullen ook moeten accepteren dat even gehinderd worden niet het einde van de wereld is; de snelste tijd is niet belangrijk in Q1 en Q2. Gewoon voor zorgen dat ze een respectabele tijd hebben. Als ze logisch nadenken, dan zijn de problemen zeker niet groot: In Q1 liggen praktisch gezien 6 van de 7 uitvallende plaatsen al vast, namelijk voor de 3 nieuwe teams. Wie op die zevende plaats komt zal inderdaad wel afhangen van het verkeer, maar oké, dat is toch nog acceptabel. In Q2 ligt het veld dicht bij elkaar. Neem daarbij dat er 7 coureurs minder zijn, is er ook veel minder kans dat er opgehouden wordt. In Q3 zijn er maar 10 coureurs over en dat mag toch absoluut geen probleem geven.

    • + 0
    • 14 mei 2010 - 13:00

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar