user icon

Rosberg weerspreekt dat vernieuwde W01 in zijn nadeel is

  • Gepubliceerd op 13 mei 2010 10:39
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Nico Rosberg verwerpt de suggestie dat de upgrades aan zijn Mercedes GP W01 zijn teamgenoot Michael Schumacher meer in de kaart spelen. Feit is wel dat Rosberg na twee opeenvolgende podiumplekken in Barcelona als dertiende over de meet kwam. Volgens de Duitser het resultaat van een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

“Michael en ik rijden precies hetzelfde, dus het is niet eens mogelijk om iets te bouwen dat meer bij hem of meer bij mij past”, begint Rosberg. “Het enige waar ik het echt moeilijk mee heb is de onderstuur waar de auto mee kampt. Maar daar zijn we mee bezig en het is ongetwijfeld ook ongunstig voor Michael. Het is slecht voor ons allebei, al worstel ik er misschien iets meer mee.”

“We hebben het weekend in Spanje geanalyseerd en mijn engineers en ik hebben iets meer begrip over onze problemen opgedaan. De lange bochten van Barcelona zijn vooral met onderstuur lastig en je mag de banden niet overbelasten. Dat kostte me tijd. In de kwalificatie zat ik maar een tiende achter een goed rijdende Michael. Daar kan ik mee leven. De race was een ramp. Bij de start was ik betrokken bij een incident en daarna ging het van kwaad naar erger. Dus dat kan je niet echt als meetmoment nemen.”

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Zie in de trainingen dat Der Michael het weer minder doet dan Rosberg. Ze rijden nu weer met het chassis met korte wielbasis, wat zorgt voor minder goede balans en dus weer het onderstuur wat schumacher niet graag heeft......

    • + 0
    • 13 mei 2010 - 10:48
    • Kubica

      Posts: 4.084

      Misschien oordeel je een beetje te snel. Op dit moment is MSC 0,6 sec senller dan ROS. laten we dus maar even gewoon het weekend afwachten (of beter, nog een paar races) voordat we een oordeel vellen...

      • + 0
      • 13 mei 2010 - 11:20
    • Sorry foutje.
      Bedoelde dat Der Michael het weer minder doet dan vorig weekend (dus bedoelde niet in vergelijking met Rosberg)... Overigens kijk ik dan naar wat het verschil is met de snelste sectortijden die er worden gereden vergeleken met de sectortijden van Schumacher

      • + 0
      • 13 mei 2010 - 11:25
  • Vettel, Webber en Alonso gaan goed. Kubica ook. Hamilton, Button en Schumacher hangen een beejte bij elkaar in de buurt. Kortom, wellicht dezelfde krachtsverhoudingen als de vorige races waardoor alles af zal hangen van de kwalificaties. Niets meer en niets minder. Wie heeft het meeste geluk en komt zaterdag op een vrijebaan terecht. Die zal in de punten eindigen. Mooi circuit maar te beperkt. Puur show.

    • + 0
    • 13 mei 2010 - 11:26
  • jammer helemaal vergeten dat er vandaag training is... dan vanmiddag maar kijken.

    • + 0
    • 13 mei 2010 - 11:43
    • felix50

      Posts: 5.792

      Ik ook ben het vergeten shit, vanmiddag lekker op de bank kijken naar een mooie training

      • + 0
      • 13 mei 2010 - 12:01
  • Gezien het commentaar van Rosberg en de resultaten van afgelopen raceweekend. Daarnaast de resultaten van de eerste vrije training begin ik steeds meer te geloven dat het chassis waar Schuamcher de eerste races mee reed inderdaad niet goed was. Blijkbaar is die gekke duitser het nog niet verloren :)

    • + 0
    • 13 mei 2010 - 13:06
  • karen ann

    Posts: 1

    Alle discussies over de \"slechte\"rentree van Michael Schumacher zijn onrealistisch. Wij zijn tenslotte allemaal F1 fans omdat deze race klasse fenomenaal is en het zou vreemd zijn als hij (of wie dan ook) na jaren niet racen nu ineens aan de top zou staan. Ik ben een groot fan van Schumi maar dat zou betekenen dat deze sport een lachertje zou zijn en zou dan ook een afbreuk aan alle coureurs die hebben gepresteerd om kampioen te worden.

    • + 0
    • 14 mei 2010 - 09:16

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (36)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar