user icon

Verstappen rijdt succesvolle demo run op TT Circuit Assen

  • Gepubliceerd op 01 aug 2015 19:10
  • comments 17
  • Door: Mathijs Carolus

Max Verstappen heeft vanmorgen zijn eerste van in totaal drie demo runs gereden tijdens de Gamma Racing Days op het TT Circuit Assen. De jonge Nederlander kroop achter het stuur van de in Toro Rosso kleuren gehulde Red Bull Racing auto uit 2012 en reed zes ronden over de Drentse baan. De run liep volgens Verstappen zonder problemen. In de middag hadden fans de mogelijkheid een handtekening te scoren van Verstappen en ook kon men de bolide waarmee Verstappen zijn demo runs rijdt van dichtbij bewonderen in de paddock. 

Verstappen over zijn kennismaking met het TT Circuit Assen: "We hebben het rustig opgebouwd, alles verliep verder vlekkeloos. Het is wel lastig om echt te pushen in de bochten omdat dit circuit voor motoren is ontworpen. Ook het rijden op de harde demo banden is niet ideaal, maar het gaat erom dat ik de fans kan vermaken hier."

Verstappen geeft verder aan dat hij blij is dat de fans vandaag in grote getale naar het circuit zijn gekomen. De 17-jarige coureur rijdt morgen rond de klok van 11 uur zijn tweede demo en tussen tien voor één en twee uur nog een keer. Naast een aanval op het ronderecord zal er ongetwijfeld een setje banden in rook opgaan door de donuts die Verstappen gaat maken.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • JaapB

    Posts: 1.182

    Jammer dat het zo kort was maar ja daar was ook de gamma racing dag niet voor.
    Vond de BOSS GP ook top heerlijk dat geluid eigenlijk nog beter dan de demonstratie die Max gaf.
    Heb morgen verjaardag anders was ik morgen ook nog weer gegaan!
    Aanrader voor iedereen die morgen nog niks te doen heeft.

    • + 2
    • 1 aug 2015 - 19:24
  • Wat heb ik een zin in morgen!

    • + 0
    • 1 aug 2015 - 19:38
  • Zal wel druk worden morgen, dit moet haast wel een nieuw record worden voor een Gamma/Rizla racing Day qua bezoekers. Ronderecordje Max?

    Jammer van de oude 2012 demo auto, de turbo's klinken toch heel wat geavanceerder. Minder hard, maar een stuk geavanceerder - en je "hoort" het koppel - niet dat lichte gebler van een V8.

    Rijdt er met de BOSS GP nog een oude F1 met V10 rond? Dat wil ik wel eens horen op Assen.

    • + 0
    • 1 aug 2015 - 20:44
    • AlonsoGek

      Posts: 143

      Infinity, in de BOSS GP rijden inderdaad o.a. oude F1-wagens met het V10-blok achterin!

      • + 0
      • 1 aug 2015 - 21:16
    • JaapB

      Posts: 1.182

      Ja die BOSS GP is echt super rijden gewoon oude lotus, jaguar, eerste STR e.d. echt super geluid, was toch wel het hoogtepunt denk ik aangezien die F1 auto's net zo'n mooi geluid hebben als de demo auto van Max. En die reden heel wat meer rondjes.

      • + 0
      • 1 aug 2015 - 23:15
  • 150 euro uitgeven voor 1 rondje of 6 iets voorbij zien flitsen ben me daar gek.

    • + -1
    • 1 aug 2015 - 22:42
    • Sirhenry

      Posts: 759

      Moest je €150,- betalen? Kijk even hier wat het kost...
      www.gammaracingday.nl/tickets

      • + 2
      • 1 aug 2015 - 23:15
    • JaapB

      Posts: 1.182

      Misschien eerst eens kijken wat een kaartje kost voordat je jezelf belachelijk maakt. Kaartje kost op zaterdag 10 euro en zondag 15 euro en in de gammakrant kon je ook gewoon gratis zondagkaartjes uitknippen.
      Ik kreeg bij mijn zaterdagkaarten die ik begin deze week had besteld ook gewoon zondagkaarten gratis.

      Dus voor volgend jaar echt doen als je beetje in de buurt van Assen woont. Als je dichterbij Zandvoort woont is Italia natuurlijk wel mooier.

      • + 1
      • 1 aug 2015 - 23:17
    • Misschien woon ik wel ergens aan de andere kant van Nederland slimmerds.
      Denk nou ff logisch na? Ik draai al ff mee hoor in het f1 wereldje.

      • + -1
      • 2 aug 2015 - 03:16
    • via A282 u. 53 min.
      325 km
      2 u. 54 min.

      Terug ook nog, met oude auto 1:10 benzine 1:59 litertje,

      Broodjes biertje kaartje, total loss voor 6 rondjes demo, de rest van dat racingday heb ik niets aan.

      • + -2
      • 2 aug 2015 - 03:21
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Wat had je dan verwacht van een DEMO run? Dat ie een race ging rijden tegen zichzelf? Misschien had je dan eerst ff t programma moeten checken ;-)

      • + 1
      • 2 aug 2015 - 10:04
    • DaanF1

      Posts: 267

      Hey zuurpruim, heb je niets beters te doen!? Dat je het er niet voor over hebt is prima, maar je doet dit evenement toch echt tekort met je reactie. Houd dan gewoon wijs je mond denk ik dan. Voor een paar centen de hele dag in het zonnetje racen kijken met de familie is wat mij betreft helemaal top, ook al ben ik er deze editie niet bij.

      • + 1
      • 2 aug 2015 - 11:51
    • Altijd leuk als mensen een halve zin neer pleuren en dan raar op kijken als mensen het hele verhaal erachter niet telepathisch aanvoelen.

      • + 0
      • 2 aug 2015 - 11:55
    • Hahaha, dan had je toch echt even zelf na moeten denken voordat je ging:)

      • + 0
      • 2 aug 2015 - 14:03
    • jack-b

      Posts: 104

      @Max Vertrappen : Als je via de A28 komt kom je uit het zuiden en gezien het aantal kilometers dat je rijd tegen de Belgische grens . Daar is de benzine goedkoper. Of ben je in het bezit van een hummer.

      • + 0
      • 2 aug 2015 - 17:22
  • *groten getale

    • + 0
    • 1 aug 2015 - 22:58
  • F1Sebas

    Posts: 2

    @Max Vertrappen: Een echte fan is er gewoon bij, die zeurt niet over een broodje en een biertje...

    • + 3
    • 2 aug 2015 - 08:23

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.349
  • Podiums 79
  • Grand Prix 235
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar