Kvyat: "Ik weet eigenlijk niet wat er mis ging"

Daniil Kvyat beleeft in Bahrein niet bepaald een prettig weekend. De Rus spinde tijdens de derde vrije training knullig van de baan en tijdens de kwalificatie kwam de Rus niet verder dan de zeventiende tijd. Tot overmaat van ramp weet Kvyat eigenlijk niet waar het mis ging.

"Ik weet niet precies wat er gebeurde, het was een vreemde sessie voor me", verklaart Kvyat teleurgesteld. "Het team gaat onderzoeken waarom ik zo ver naar achteren sta. Alles kan snel veranderen. Ik blijf gewoon gemotiveerd en doe mijn best."

Teamgenoot Daniel Ricciardo kende een betere sessie. De Australiër reikte tot Q3 en kwalificeerde zich als zevende.
Cuip

Posts: 53

Het zag eruit alsof hij de dag ervoor stevig aan de wodka heeft zitten lurken......

  • 6
  • 19 apr 2015 - 14:41

Reacties (12)

Login om te reageren
  • micky

    Posts: 228

    De spin in de derde training was niet zo moeilijk: Hij stuurde veel te ver op de kerbs in waardoor hij daar al de achterkant verloor.

    • + 0
    • 19 apr 2015 - 14:40
  • Cuip

    Posts: 53

    Het zag eruit alsof hij de dag ervoor stevig aan de wodka heeft zitten lurken......

    • + 6
    • 19 apr 2015 - 14:41
    • Haha:-) Het zou me niet eens zo verbazen

      • + 0
      • 19 apr 2015 - 15:56
  • ConkersF1

    Posts: 603

    Tsja, ik moet zeggen dat hij me eigenlijk erg tegenvalt. En ik stoor me sowieso aan zijn houding. Waar Carlos en Max hongerig, jong en enthousiast overkomen, staat Daniil altijd maar wat chagrijnig voor zich uit te kijken. Nee niet mijn type.

    • + 0
    • 19 apr 2015 - 14:42
    • Kevin

      Posts: 5.397

      Hij valt mij eigenlijk helemaal niet tegen. Doet prcies wat ik verwacht had: om de oren gereden worden door Ricciardo.

      Kvyat is veel te licht voor RBR.

      • + 0
      • 19 apr 2015 - 14:59
    • conkersf1,of topic ben je er al met horizon go

      • + 0
      • 19 apr 2015 - 15:16
    • Alhoewel Daniil echt wel een goede rijder is. Heb hem gevolgd in de GP3 twee jaar terug en daarvoor ook al in de Formule Renault 2.0 waar hij evenwaardig was aan Stoffel Vandoorne.

      • + 0
      • 19 apr 2015 - 15:32
  • 4mula1fan

    Posts: 413

    Kvyat wordt na de British GP vervangen door Verstappen die dan een week na 17 juli voor het eerst instapt bij RBR met op zijn helm "MH17 we never forget". M ax from H olland 17 years old. (limburgers ik weel het Max is geen hollander! maar in dit geval ?)

    • + -1
    • 19 apr 2015 - 15:56
    • Ik denk dat Max het hele seizoen uitrijdt bij Torro Rosso.
      Ook volgend seizoen is niet zeker dat hij voor Red Bull rijden gaat.
      Zal van de rest van het seizoen afhangen en er kan nog veel gebeuren.

      • + 0
      • 19 apr 2015 - 16:03
  • Trulla

    Posts: 1.423

    Ik weet het wel, hij reed een prima rookie jaar bij Toro Rosso, maar is lang niet rijp voor een topteam. Red Bull zou zijn eigen ruiten ingooien wanneer ze weer een carriere van een jongeling om zeep helpen, zoals gedaan bij Alguersuari, Buemi en dit jaar ook Vergne. Zeer jonge jongens die te snel zijn afgeschreven. Ik gok dat er daarom ook voor Kvyat is gekozen, na 1 (relatief goed) jaar aan de kant zetten was zijn F1 carriere klaar geweest.

    Kvyat aan de kant zetten had veel twijfels gegeven bij alle coureurs in het Red Bull project. Toch had ik het harder gespeeld, en voor meer ervaring gekozen van Vergne. Vergne was de betere van de twee. Voor het hele Red Bull project was het wellicht beter geweest om Kvyat een 2e jaar bij Toro Rosso te laten rijden samen met Sainz, en Verstappen bewaren voor 2016. Vanuit Red Bull oogpunt natuurlijk he. Kvyat bij Red Bull is voorlopig een behoorlijke fout.

    • + 0
    • 19 apr 2015 - 16:09
    • Ik denk dat er in 2016 wel wat schuiven gaat, maar niet dat Kvyat aan de kant gezet word. Ik vermoed dat Button met zijn laatste jaar bezig is en met 2017 zou Massa weleens aan de kant gezet kan worden(door een Belgische GP2 rijder).

      Gelukkig zijn de beslissingen niet aan ons en we hebben nu een leuke 2015 rijdersbezetting.

      • + 0
      • 19 apr 2015 - 16:23
    • Volgens mij zet je hier een vrij goede en logische redenering neer Trulla.
      Maar de realiteit is anders uitgedraaid. Onder druk om Verstappen niet kwijt te raken aan een ander team hebben ze hem al voor dit jaar een raceplaats in de F1 gegeven.

      • + 0
      • 20 apr 2015 - 15:34

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Visa Cash App RB
  • Punten 1.061
  • Podiums 24
  • Grand Prix 188
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (36)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar