Ecclestone: "Ophouden met klagen over gedrag Hamilton"
- Gepubliceerd op 19 apr 2010 10:33
-
28
- Door: Robin Smeets
Hamilton kreeg daarvoor een waarschuwing, maar veel coureur bleven doorpraten over dit incident tijdens het raceweekend in China. Dat Hamilton daar ook nog een reprimande kreeg voor een pitincident met Sebastian Vettel zal daarbij ook niet echt helpen.
Bernie Ecclestone snapt alle commotie niet rondom Hamilton en zegt dat ze de Brit met rust moeten laten. "Waar praten ze in godsnaam over? Gaat het in deze sport juist niet over het racen?", begon Ecclestone. "Volgens mij had Lewis een fantastische race. Hij reed goed en ze moeten ophouden met het klagen en doorgaan met racen. Ik genoot van zijn acties in Sepang en ik ben er zeker van dat de fans dat ook hebben gedaan."
Trending nieuws
-
Weinig hoop voor Verstappen: "Red Bull-updates gaan niet werken"
Oud-coureur Juan Pablo Montoya heeft geen hoge verwachtingen van de veelbesproken updates van Red Bull. De Colombiaan...
25 jun 2026 08:11 -
'Haas zoekt vervanger van Ocon: Drie kandidaten in beeld'
Esteban Ocon lijkt zich voor het eerst sinds zijn komst naar Haas zorgen te moeten maken over zijn toekomst bij het A...
25 jun 2026 08:48 -
FIA roept Verstappen niet op voor belangrijk F1-weekend
Max Verstappen hoeft zich vandaag niet te melden in de perszaal voor de officiële FIA-persconferentie. Het racew...
25 jun 2026 07:36 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.767 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton

Reacties (28)
Login om te reagerenPosts: 602
Ik ben het niet snel eens met Ecclestone maar in dit geval: Amen!
Posts: 2.567
ik ben er zeker van dat de fans dat ook hebben gedaan.\" ZOALS IK
de coureurs moet niet zeuren maar gewoon race.Stelletje.....
Posts: 146
En die actie waarbij hij te laat de pitstraat in reed dan?
Posts: 3.145
Als je de situatie een beetje kend van China, de pitsstraat loopt door in de volle breedte van het circuit. En daarom kan de lijn zoals hij daar loopt buiten beschouwing getalen worden, en overgens elk coureur heeft daar de bocht afgesneden, maw over de witte lijn gereden.
Posts: 3.145
De huidige coureurs zijn een stel prima donnas die nog net niet hun nagels doen voor de race, een netje op het hoofd dragen om hun haar te beschermen, binnenkant overal met zijden bekleden, een föhn in de auto hebben, een opmaakspiegel in de auto hebben. (op nico na ;) ) ... Er zijn op het moment te veel coureurs die lopen te zeiken en het belangrijkste uit het oog verliezen en dat is de F1 liefhebber, IMO is Vettel de grootste zeur. Vettel typisch een mannetje dat zich veel beter voor doet dan hij uiteindelijk is.
Posts: 10.412
tja nog even krijg je het discriminatie verhaal weer...
Posts: 2.567
@Skoezie
Kimi heeft een keer ook gedaan!!!GP Germany
dus ??
Posts: 118
Bernie heeft gelijk! Racen daar gaat het toch om en dat doet Hamilton! De andere moeilijk maken tot de grens gaan en soms er iets over hoort erbij, dat wil ik zien! Ik vind sommige coureurs echt van die zeurende bitches
Posts: 3.471
Net als die actie van Alonso op Massa word niet gewaardeerd hier... Erg jammer, want dat zijn toch wel de smaakmakers van zo\'n race. Het is ook niet voor het eerst dat andere coureurs klagen over het rijgedrag van Lewis... Kijk naar 2008... Italie, Belgie en Japan. Neemt niet weg dat Lewis het ook gewoon durft. Dat vind ik wel prachtig!
Posts: 2.712
\"Ik genoot van zijn acties in Sepang en ik ben er zeker van dat de fans dat ook hebben gedaan\".
Het was een geweldige race.
Posts: 962
Tsja, dat weaven was gewoon onsportief en ongehoord, hebben ze het tijdens de GPDA meeting kennelijk over gehad; Als iemand nog eens zoiets flikt krijgt ie een drive-through penalty. Dat was een lelijke actie die niet hoorde. Deze keer in de pitstraat was niet zijn fout, ze hadden hem niet zo vroeg weg moeten sturen. Ze waren geklopt en Hamilton was sowieso sneller op de baan. Hamilton is nu eenmaal een hele agressieve coureur en dat leidt tot controverse. Hij zoekt altijd de randjes op en met dat weaven stapte hij eroverheen, hier niet.
Posts: 1.481
Eindelijk zegt die gast eens iets zinnigs!
Jullie willen geen saaie race, kijk naar Hamilton de afgelopen 3 races.
Posts: 866
wat iedereen vergeet is dat de FIA regels heeft en die moeten worden nageleefd.......
Ik persoonlijk zie ze ook liever met 3 man op 2 meter asfalt vechten maar er zijn nou eenmaal regels waardoor je wanneer je je er niet aan houdt gezeur krijgt.
Posts: 11.414
Het probleem is dat mensen zeuren over zaken waarover ze helemaal niet moeten zeuren.
Mensen snappen de regels gewoon niet, hebben een hekel aan Hamilton en gaan dan net doen alsof Hamilton de regels overtreedt.
De realiteit is dat Hamilton geen enkele regel overtreden heeft. Vandaar dat hij ook geen enkel straf gekregen heeft.
Hij heeft GEEN aanval geblokt en hij heeft GEEN unsafe pit release gehad. Geen straf. Klaar.
Je kunt wel zeggen dat hij wat wild reed. Dat heen en weer schudden was te wild en dus gevaarlijk te noemen. Met veel wielspin de pitbox uitkomen en dan bijna je tegenstander raken is inderdaad te wild en dus gevaarlijk.
Alleen doen de Hamilton haters net alsof er regels gebroken zijn en doen alsof de wereld op zijn kop staat.
Dat is dus gewoon gezwets. DAAR moeten mensen inderdaad een keer mee kappen. Leer de regels begrijpen en hou anders je kop.
Kijk hoe Alonso aan Massa voorbij gaat bij het ingaan van de pistraat. Hoe Schumacher Hamilton op een flauwe knik in een recht stuk naast de baan douwt. Hoe Vettel Hamilton de pitbox van Williams in douwt. Hoe Sutil niet op tijd remt en zowel zichzelf als Vettel de bocht uit laat vliegen zodat Hamilton ze beide kan inhalen. Hoe Liuzzi vergeet te remmen en dan achterstevoren door een groep auto\'s vliegt.
Allemaal wilde acties. Waarbij sommige nog gewoon moedwillig gevaarlijk ook.
Wat dat betreft is Hamilton dus eerde overmatig gestraft vanwege \"wild\" rijgedrag dan te weinig. Er zijn heel wat ergere acties op de baan geweest dan wat Hamnilton gedaan heeft.
Posts: 5.745
Dat van Schumi komt omdat hij moeite heeft met makkelijke bochten. Daar zat geen opzet bij......
Posts: 1.725
simpel, de ene brit neemt het op voor de andere.
Posts: 863
Patrick ik ben het volkomen met je eens in dit geval. De Hamilton haters moeten eens kijken naar Webber die onbesuisd bij Hamilton binnenrijd en Alonso die Massa onbehoorlijk passeerd.
Posts: 414
Volledig eens met Patrickl! Het gezeur moet eens een keer ophouden! @alonso fan, zo langzamerhand ga ik er wel steeds meer aan denken! dan bedoel ik niet de mensen in de f1 maar meer de zogenaamde fans die op elk forum Hamilton altijd zitten af te zeiken!
Posts: 11.414
Voor de gein ook een clip van de GP van Duitsland 2008:
www.youtube.com/watch?v=3A1mJhyQuHU
Ergens rond 2:21 zie je Vettel de pitbox uitkomen met Alonso ernaast. Vettel duwt Alonso opzij en gaat hem zelfs voorbij.
Hoeveel straffen of waarschuwingen zul je je afvragen? Precies 0.
Posts: 23
Beste Bernie,
Het race moet inderdaad aangemoedigd worden, maar als je Hamilton ook al gaat bewieroken omdat hij alle mecaniciens in de pitstraat in gevaar heeft gebracht, dan ben je niet goed bezig en zou je beter op pensioen gaan. Ik loop ook regelmatig bij auto- of motoraces rond in de pitstraat en wat daar gebeurde was echt wel gevaarlijk.
Posts: 11.414
Beetje bij de les blijven he?! VETTEL is bestraft omdat hij de monteurs in gevaar bracht door Hamilton uit de fastlane te duwen.
Je hebt gelijk dat dat gevaarlijk was en daar heeft hij dus ook terecht een waarschuwing voor gekregen.
Posts: 848
Persoonlijk ben ik niet erg gecharmeerd van Hamilton als coureur. Niet omdat hij zwart is, of bij het \'verkeerde\' team rijdt, maar gewoon vanwege een SUBJECTIEVE (en vast ook ongegronde) mening. Mij hoor je dus niet zeuren over zijn \'gedrag\' van de laatste tijd, want dit past precies in het plaatje ;)
Posts: 696
Ik ben het ook niet vaak eens met opa Geldhonger, maar hij heeft hier een goed punt.
Coureurs worden vorstelijk betaald om te racen. Voor andere is het racen veel meer een passie.
Bij Lewis Hamilton (en vooruit, ook bij Alonso) zie ik die passie en dat maakt de F1 wat mooier! Men wilde toch strijd op de baan?!? L*l dan niet meer over Hamilton, tenzij zijn huidskleur je niet aanstaat...(wat ik dus wel vermoed...het pvv-effect).
Bovendien mag het gros van de huidige coureurs blij zijn, dat ze het niet hebben hoeven op te nemen tegen lui als Senna, Mansell, Piquet senior of een Andrea de Cecaris!!!
Die gasten konden hun wagen pas echt lomp in een piepklein gaatje douwen...
Posts: 201
@patrickl
Iedereen heeft zijn favo coureur en zien het liefst dat hij wint. Maar wat ik het hier af en toe zo jammer vind op deze forum, is dat sommige lezers niet objectief kan zijn. Als mijn favo coureur niet wint ga ik anderen niet afkraken. Of als ze een streek leveren (wat niet over de grens gaat) denk ik gewoon \'it\'s al in the game\'. Zal het niet objectief kunnen zijn liggen aan het leeftijd?
Jaren geleden, zoals Frankypanky aangaf, was een race tenminste een echte race. Om een douwtje werd niet geklaagd. De coureurs van nu moeten niet zeuren en gewoon racen zoals racen voor bedoelt is.
Posts: 696
@Michel,
Om je verhaal te ondersteunen, een heeel mooi filmpje gevonden!
Tegen de \'kindjes\' op deze site, die alleen maar kunnen klagen zeg ik; \"Kijk en leer\"!!! Let vooral op het gedrag van de heren!
www.youtube.com/watch?v=t5xYxO9QiPo
Posts: 11.414
Heb ik nog een ander clipje voor je met dezelfde Piquet in de hoofdrol tijdens de Duitse GP van 1982 ...
www.youtube.com/watch?v=3SXbGDcMeo8
Posts: 696
Hahaha,
Da´s ook een mooie klassieker. Maar volgens mij was Salazar een achterblijver. Dat is het verschil in het gevecht met Patrese!
En Salazar reed wel erg dom tegen Piquet aan, terwijl Piquet bij Patrese in een (veels te kleine) gat dook...
Maar je begrijpt waarom dat filmpje postte???
Posts: 233
weetje wat?.. Lewis is gewoon een baas, en regels of niet.. het blijft racen, en om racen leuk te houden gebeuren dit soort dingen ook wel eens, tuurlijk veiligheid voor alles, maar als de \'lollie\' bij de pit omhoog gaat, ga je rijden lijkt me.. en dat Vettel dan gelijk naast je zit, tja.. dan is et de fout van de Lollie pop mannetje.. maar goed, et houdt het racen leuk en zo gebeurd er nog is wat, je heb ook van die races die je kijkt.. en er gebeurd geen ruk, nu afgelopen zondag was het een heeeeeeeeeeeeerlijke race!