Webber en Vettel ontevreden over race
- Gepubliceerd op 18 apr 2010 13:16
-
12
- Door: Kees Schooneman
Volgens de Australiër was het team niet snel genoeg in deze omstandigheden. We werden weg geblazen vandaag. Het was een erg moeilijke race voor ons. We waren gewoon niet snel genoeg, aldus Webber.
De weersomstandigheden wisselde gedurende de hele race, maar dat geld voor iedereen. Het was een interessante Grand Prix. We weten waar het verloren hebben, en daar moeten we ons op richten, zodat we daar kunnen verbeteren, besluit Webber.
Sebastian Vettel startte vanaf pole position, maar ook hij kon niet op snelheid komen. De Duitser is teleurgesteld, maar is blij met de punten, die volgens hem nog belangrijk kunnen zijn aan het eind van het jaar.
Misschien is aan het eind van dit jaar deze zesde plaats wel erg belangrijk, begint Vettel. Onze directe concurrenten finishte wel voor ons, dus dat is minder goed nieuws. Het was een moeilijke race voor ons. We hadden allebei moeite met deze omstandigheden. We moeten uitzoeken waarom we zo langzaam waren. Vooral na de safety car fase konden we niet meekomen met de teams die voor ons reden.
Vettel staat net als Hamilton nog onder toezicht bij de raceleiding. De Duitser kan de actie van Hamilton niet waarderen.
We reden ongeveer op de zelfde plek op de baan voordat we onze pitstop maakte. Tijdens de pitstop reed ik voor Hamilton, dus ik snap niet waarom hij naast me bleef rijden en ervoor zorgde dat we elkaar toucheerde. Op dat moment hoopte ik alleen maar dat ik geen lekke band had. Ik snap de actie van Hamilton niet, want ik lag voor, besluit Vettel.
Trending nieuws
-
Hamilton onthult groot Ferrari-probleem na lastige race
Lewis Hamilton heeft een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De zevenvoudig wereldkampioen moest een ...
28 jun 2026 19:08 -
Prachtige beelden: Verstappen massaal toegezongen na tweede plaats
Max Verstappen heeft een sterke Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De viervoudig wereldkampioen kwam op de Red ...
28 jun 2026 20:04 -
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Hadjar tevreden met zesde plek in Oostenrijk: “Beste racetempo van het seizoen”
Isack Hadjar is tevreden met zijn resultaat tijdens de Grand Prix van Oostenrijk, maar denkt dat er nog wel het een e...
28 jun 2026 19:37 -
Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"
Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder ...
28 jun 2026 18:16
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 2.181
\'\'Ik snap de actie van Hamilton niet, want ik lag voor, besluit Vettel.\'\'
je lagt naast maar hamilton heeft jou wel laten leve aan het eind van de pitstraat.
Posts: 11.414
\"ik snap niet waarom hij naast me bleef rijden en ervoor zorgde dat we elkaar toucheerde\"
Zo wat een klier zeg. Ik snap ook niet waarom Hamilton ernaast bleef rijden maar de reden waarom ze elkaar raakten lag toch overduidelijk bij de actie van Vettel om naar rechts te duiken.
Anyway, ik mag hopen dat hij na zijn waarschuwing wel snapt waarom ze elkaar raakten.
Posts: 2.181
Eigenlijk zat vettel op de goed lijn en hamilton op de blauwe,maar jah volgens mij zijn daar de regels niet helemaal duidelijk daarom een waarschuwing denk ik dan
Posts: 11.414
Ja, maar Hamilton zit ernaast omdat Vettel hem eraf duwt.
Op dat moment kan Hamilton ook geen kant meer op. Hij kan ook niet meer remmen want dan rijdt Vettel over zijn voorwiel. Hamilton kan ook niet verder naar rechts want dan rijdt hij helemaal de pitbox van Williams binnen.
Posts: 3.091
McLaren had Hamilton gewoon niet weg mogen sturen. Er is toch een 25 meter clearance regel of ben ik nou gek.
Bij de eerste stops liet RB Webber ook netjes staan totdat de pitstraat vrij was. Die dook ook niet gelijk naast de andere auto\'s.
Daar verloor Webber veel tijd mee en Vettel nog meer, die stond erachter te wachten op zijn pitstop. Als Webber daar gelijk weer de pitstraat ingedoken was had Vettel sneller zijn stop kunnen maken en had dit incident nooit voorgekomen.
Geld die 25m regel enkel voor het vrij houden van de baan voor coureurs die nog moeten stoppen of hoe zit het nou. Mij is het allemaal erg onduidelijk.
Posts: 11.414
Ze sturen Hamilton vrijwel tegelijkertijd weg met Vettel. Hamilton komt alleen niet lekker weg. Daar kunnen ze bij het wegsturen toch geen rekening mee houden?
Als ze die 50 meter regel gaan handhaven bij het tegelijk wegsturen van auto\'s dan wordt het wel heel bespottelijk.
Stel dat 2 auto\'s tegelijk de pitstraat in komen. Stel ook dat ze beide even lang stil staan. Dan mag je er dus vanuit gaan dat ze met hetzelfde verschil ook weer de pitstraat uit gaan. De achterste auto stopt dan eerst en rijdt ook weer als eerste weg. Dan kun je het toch niet maken om dan te zeggen dat de voorste auto dan maar moet wachten?
Dan moet je dus altijd de auto achter je voorbij laten als je tegelijk met een andere auto de pitstraat induikt?
Als er auto\'s de pitstraat inkomen of als ze al veel eerder zijn vrijgelaten dan is het een ander verhaal, maar in deze situatie gaat die 50 meter regel echt niet op.
Posts: 562
Ligt het nou aan mij, of is Vettel snel van het klagen als het niet helemaal gaat zoals hij wil en iemand heeft een stunt bij hem uitgehaald? Tenminste, zo ziet hij dat dan...want het is overduidelijk dat hij zelf ook nogal fout zat! Hij wil zelf net zo weinig toegeven op Hamilton als Hamilton op Vettel, en dat is logisch want ze zijn 1 van de beste coureurs.
Hamilton haalt soms wel acties uit die net door de beugel kunnen, maar dat is wel racen op dit topniveau. En hij gaat in ieder geval ook niet snel klagen.
Posts: 3.145
Vettel, wat ben jij een naar mannetje zeg ... Vandaag heb je laten zien dat je ten kosten van alles plaatsen moet winnen, je hebt mensen in gevaar gebracht door Lewis zover naar buiten te pushen. Bah ... Ik had Schumacher al niet hoog zitten met zijn streken, maar ik had nog respect voor hem. Vandaag ben ik alle respect in je verloren Vettel met je nare en gevaarlijke streken. Evenals er voor zorgen dat Lewis in contact kwam met Webber, puur omdat je je ego niet aan de kant kunt zetten.
Vettel, je bent een zeer slecht verliezer ... Bah, misselijk mannetje.
Posts: 305
Het zit diep he? Ik mag dit wel, beetje actie, beetje ballen tonen..... Of dat zelfs in de pits moet vraag ik mij af, daar staan veel mensen onvoldoende beschermd tegen twee auto\'s van 750 kilo. Eindelijk is er actie ben jij weer niet tevreden, anyways. Ik mag dit graag zien maar dan liever wel buiten de pitsstraat.
Posts: 2.263
Wat ben jij toch eigenlijk een zielig persoon, als ik dit nu allemaal lees. What the hell deed Vettel fout? Hij rijdt eerder weg bij de pit, Mclaren moet dus eigenlijk wachten met Hamilton wegsturen. Maar goed ze sturen hem toch weg, en Hamilton blijft er gewoon naast rijden terwijl Vettel duidelijk ervoor zit, hij moet dus gewoon achter hem aansluiten. En streken?? Dan heb je zeker al helemaal geen respect voor Hamilton, want die haalt wel 10x zoveel streken uit. en dat over Webber en Hamilton is zeker ook Vettel zijn schuld?? Nee van Hamilton, hij moet ACHTER Webber rijden.
Posts: 11.414
Probeer je even in de regels te verdiepen voordat je allemaal onzin rondstrooit.
Vettel rijdt eerder weg, maar daar hoeft McLaren niet op te wachten. Vettel zat nog niet op de fastlane toen ze Hamilton wegstuurden.
Zou ook wel een bezopen situatie zijn als ze daarvoor zouden moeten wachten. Dan zou de voorliggende auto dus altijd moeten wachten als er twee auto\'s tegelijk de pitstraat in gaan en exact even lang stil staan? (hint: welke auto stopt en start er eerst als ze tegelijk de pitstraat inrijden)
Hamilton hoeft ook helemaal niet achter Vettel aan te sluiten. Daar staat helemaal niets over in de regels. We hebben vorig jaar zoveel situaties gezien waar, bij een brede pistraat, de auto\'s gewoon naast elkaar mochten blijven rijden (alleen bij stratencircuits mag dat niet). Waarom zou dat voor Hamilton nu ineens anders zijn?
Hamilton krijgt die waarschuwing omdat hij met teveel wielspin wegrijdt en zo bijna Vettel raakt. Dat was duidelijk gevaarlijk ja. Vettel krijgt zijn straf omdat hij Hamilton expres van de fastlane afduwt.
Moet toch zeggen dat ik dan de moedwillige actie van Vettel zwaarder aanreken dan wat wielspin op een nat stuk verf.
Als de safetycar naar binnen gaat dan mogen de auto\'s elkaar (vanaf dit seizoen) inhalen vanaf de eerste safety car lijn. Die lijn ligt VOOR de laatste bocht. Op moment dat Vettel, Hamilton en Webber dus naast elkaar door die bocht komen dan zijn ze al legaal aan het inhalen.
Dat Vettel dan ook nog een keer bij Hamilton aan de binnenkant duikt terwijl Hamilton Webber aan het inhalen is is ook niet echt Hamilton\'s schuld. Dat is de fout van Vettel die een gat zag dat er gewoon niet was.
Posts: 2.263
voordat jij rotzooi rondstrooit, het is pas toegestaan om in te halen NA de start/finish lijn na een sc situatie.
Vettel lag in de fastline voor op Hamilton. Hij mag dus gewoon rijden waar hij wilt daar.
Hamilton drukte Webber gewoon de baan af bij die sc situatie, dat is dan weer net niet toegestaan..