Rosberg tevreden over kwalificatie, Schumacher teleurgesteld
- Gepubliceerd op 17 apr 2010 14:13
-
13
- Door: Robin Smeets
Rosberg was erg blij met zijn vierde startplaats voor de race: "De vierde plaats is wel een verrassing en ik ben erg blij om te zien dat we een goede stap voorwaarts hebben gemaakt. We hebben echt het maximale uit de auto gehaald in de kwalificatie en ik heb samen met mijn engineer Jock goed gewerkt om de auto te verbeteren dit weekend."
"We hadden van tevoren niet gedacht dat we zo ver naar voren zouden staan op de grid. Vanmorgen ging het nog niet lekker in de training ten opzichte van de McLaren's, maar het is erg leuk om te zien dat we net zo snel zijn als de snelste Ferrari en dat het gat naar Red Bull kleiner is geworden", aldus Rosberg.
Zijn teamgenoot, Michael Schumacher, was minder tevreden over zijn kwalificatie. De zevenvoudig wereldkampioen zal vanaf de negende plaats mogen starten. "Natuurlijk ben ik teleurgesteld over mijn kwalificatie. Het lukte vandaag gewoon niet. Op sommige delen was ik niet snel genoeg en bij het uitkomen van de bochten had ik minder grip aan de achterkant van de auto. Ik heb nog niet de juiste balans van de auto gevonden."
"Het is moeilijk om optimistisch te zijn over de race van morgen vanaf de negende plaats. Als ik een goede start maak kan er altijd nog veel gebeuren in een Formule 1-race. We kunnen zeker nog enkele waardevolle punten scoren en ik ga daar mijn stinkende best voor doen", vertelde Schumacher.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land DE
- Geb. datum 27 jun 1985 (40)
- Geb. plaats Wiesbaden, DE
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,78 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Rosberg
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.591 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 320
Petje af weer voor Rosberg! Die jongen weet tot op heden 100% uit de Mercedes te halen. Dat is heel knap, hij verkeerd dan ook in een bloedvorm. Zelfs nog voor de Mclarens en een Ferrari, hoe knap is dat?
Als de b-versie een tiende of drie, vier kan opleveren dan is Rosberg een hele serieuze titelkandidaat. Vooral omdat de andere teams Mercedes maar blijven onderschatten terwijl Rosberg ondertussen wel bij de absolute top begint te horen.
Posts: 2
schumie dat zeg je al 3 wedstrijden dat je geen grip heb rosberg heeft toch ook grip ik snap er niks van pffff gewoon gassen met die bak
Posts: 9.505
schumachers en rosbergs rijstijl zijn totaal verschillend. Je zag toch dat schumachers auto regelmatig uitbrak achter?
Posts: 11.414
Hoe kom jij er nou bij dat Rosberg en Schumacher een andere rijstijl hebben?
Rosberg klaagde ook over een nerveuze achterkant van de auto.
Posts: 11.414
Ik heb altijd al veel lof gehad voor Rosberg, maar hij overstijgt toch mijn verwachting. Het ziet er steeds slechter uit voor Schumacher. Het begint zo langzamerhand zelfs een beetje genant te worden.
Schumacher gaf in eerste instantie (vlak na de kwalificatie) nog aan dat Rosberg met een andere achtervleugel gereden zou hebben, maar dat moest hij later weer intrekken.
Wat dat betreft dus niet zo\'n grote tactische blunder van Schumacher als ik in eerste instantie had gedacht. Aan de andere kant, nu is hij dus gewoon zoekgereden met dezelfde auto. Dat is misschien nog wel erger.
Posts: 10.412
idd Nico is gewoon een topper die nu eindelijk een betere auto heeft en ms tja..? wat moet je daar nu nog van zeggen? vind dat hij nu wel een keer mag/moet presteren.
Posts: 830
Stuur \'m naar de bejaarde tehuis of museum. En vervang \'m gelijk voor Heidfeld.
En laat dit elijk een goede les zijn voor villeneuve, coulthard,R. schumacher,T.Sato en alle ander bejaarden.
De rijstijl van de huidige rijders zijn strakker beter en sneller dan 4 jaar geleden.
Posts: 1.481
Lees jij je eigen bericht wel?
1. Schumacher komt heus nog wel terug, hoogstwaarschijnlijk niet meer helemaal, maar hij komt er echt nog wel.
2. Dat twee oude rotten het niet goed doen wil niet zeggen dat elke comeback slecht is.
3. Als Sato bejaard is, waarom Heidfeld dan niet?!
Posts: 10.412
op de pol op deze site zijn vast Schumacher fans geweest met stemmen? 12% voor hem en 3% voor Nico? zal wel een wens zijn.
Posts: 507
om deze keer net zo dom over tekomen als jij met een opmerking. ik hoop dat alonso zijn moter in de opwarm ronde opblaast,kerel hou nou eens op met alles wat over een ander gaat of te respecteren of je domme kop en opmerkingen voor je eigen te houden, en ja ik ben voor shummi,rosberg,massa,vettel,sutil,alonso,hammi,buton;enz
Posts: 5.792
misschien had rosberg dit juist nodig om een flinke stap te makeen .het doet hem wel goed
Posts: 932
Tja tis maar hoe je het bekijkt hoe goed Rosberg is. Schumi is nog niet op zijn best en ik vraag me af of hij zijn niveau van vroeger kan halen. Schumi heeft niet meer de reflexen van een jongen van 25 dat scheelt mischien wel 0,2s per ronde, zeker erg belangrijk over 1 snelle ronde. Rosberg is goed, mischien beter dan een 41 jarige Schumi maar niet beter dan de Schumi van toen. Maar termen als zoekrijden daar krijg ik zolangzamerhand een punthoofd van.
Posts: 11.414
Ik kan me voorstellen dat je het een devaluatie van de bijnaam \"zoekgereden\" van Piquet vindt, maar 6 tienden is toch wel heel erg veel.