Hamilton: "De auto voelde veel beter in Q1 en Q2"

Lewis Hamilton kende een teleurstellende derde kwalificatiesessie. Terwijl de Brit in Q1 en Q2 nog de snelste coureur was, kwam Hamilton er even later niet meer aan te pas. Hamilton moet zich tevreden stellen met de zesde plaats, achter teamgenoot Button.

Hamilton kende goede vrije trainingen en was ook de allersnelste in de eerste en tweede kwalificatiesessie vandaag. In Q3 kreeg de Brit het echter niet voor elkaar. "We deden het zo goed in de twee trainingen en eerste twee kwalificatiesessies en ik kon makkelijk snelle tijden rijden", vertelde Hamilton.

"In Q3 begon de auto echter steeds meer de grond te raken en ging de auto bottomen. Ik weet niet of het iets te maken heeft met de balans van de auto, maar ik kreeg gewoon geen goede tijden meer uit de auto. De auto gleed ook veel meer over het circuit."

"In Q1 en Q2 was de auto beter dan later in de derde sessie en ik weet niet nog waar dat aan heeft gelegen."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Rijhoogte systeem defect?

    Kan nog leuk worden als er morgen een lading brandstof in gaat. Dan staat ie misschien vast op zijn bodemplaat :)

    • + 0
    • 17 apr 2010 - 09:49
  • Neem dan trouwens ook die eerste regel over!

    Hamilton: \"I’m a little disappointed - we wanted to get pole today, and thought we could\"

    Whitmarsh: “Lewis recorded good times in Q1 and Q2, but his Q3 lap was about 0.3s slower than we’d hoped for.\"

    Dat zei ik dus ...

    Boontje komt om zijn loontje zal ik maar zeggen.

    • + 0
    • 17 apr 2010 - 10:29
    • Hoezo boontje komt om zijn loontje?
      Hij gaf gisteren al aan dat een top 5 goed zou zijn. In Q3 als het er echt om gaat blijken de RB en Alonso nog steeds een maat te groot. Dat wist Lewis en daarom was hij voorzichtig. Vandaag na Q1 en Q2 dachten ze dat het misschien nog kon en hoopten op pole maar helaas er bleek niets veranderd te zijn. Iedereen had updates. Gewoon een nuchtere en goede voorspelling van Hamilton.

      • + 0
      • 17 apr 2010 - 14:40
      • Boontje komt om zijn loontje omdat hij dus gisteren gelogen had. Zoals ik al zei. Hamilton verwachtte pole en is nu teleurgesteld dat hij die niet gehaald heeft.

        Lees de reactie van Hamilton maar even. Die was namelijk vrijwel letterlijk wat ik gisteren al zei.

        • + 0
        • 17 apr 2010 - 17:55
        • maklaren

          Posts: 58

          Ga jij even dammen kijken, en anders dames voetbal

          • + 0
          • 17 apr 2010 - 18:58
          • Supa

            Posts: 2.714

            :D

            Mclaren Power

            • + 0
            • 17 apr 2010 - 19:28
          • f60

            Posts: 1.725

            hij heeft anders wel gewoon gelijk hoor...

            • + 0
            • 17 apr 2010 - 19:35
          • Wat? Omdat ik gelijk heb moet IK maar wat anders gaan kijken? Lol. Dat is wel een beetje de omgekeerde wereld niet?

            • + 0
            • 17 apr 2010 - 19:38
        • ben het niet met je eens patrickl.
          Als je naar de vrije training tijden kijkt klopt dat als hij zegt top 5 klassering (met de q3 tijden).
          Volgens mij bedoeld hij hier te zeggen dat q1 en q2 hoop gevend waren en dacht voor pole te kunnen gaan.
          Maar tijdens q3 is die hoop vervlogen.
          En dat heeft werkelijk niks met vals bescheidenheid te maken, wel met de realiteit.

          • + 0
          • 17 apr 2010 - 22:02
  • Bahia

    Posts: 28

    Ik denk dat McLaren en nog meer teams met een regen afstelling de kwalificatie gereden hebben, we zien morgen wel wat er van komt.

    • + 0
    • 17 apr 2010 - 10:31
  • felix50

    Posts: 5.792

    Wat reed ham aggressief over de kerbs ik heb er van genoten , echt ik dacht dat hij het zou flikken, jammer.nu krijgen we tenminste inhaal acties te zienvan Hamilton.button schat ik toch minder in

    • + 0
    • 18 apr 2010 - 07:59

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar