Ericsson komt niet verder dan zestiende startplaats

Marcus Ericsson heeft een teleurstellende kwalificatie achter de rug. De Zweed, die eerder deze week nog in de rechtszaal zat, kwam niet verder dan het eerste kwalificatiedeel. Ericsson start de race vanaf de zestiende startplaats en daar is hij niet tevreden mee.

"Het is teleurstellend voor me om als zestiende te starten", aldus Ericsson. "We kunnen niet tevreden zijn met dit resultaat. Ik voelde me gisteren vrij goed in de auto, maar vandaag had ik moeite met het vinden van vertrouwen in de auto, voornamelijk in de remzones."

"We moeten vanavond de data analyseren om te zien wat er veranderd is ten opzichte van gisteren. We moeten hier van leren en ons zien terug te vechten tijdens de race. Morgen is er weer een nieuwe dag", besluit de Zweed.

Werd deze flappie vorig jaar niet om zijn oren gereden door een dertiger die 10 jaar geen F1-auto had bestuurd?

  • 3
  • 14 maa 2015 - 11:45

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Werd deze flappie vorig jaar niet om zijn oren gereden door een dertiger die 10 jaar geen F1-auto had bestuurd?

    • + 3
    • 14 maa 2015 - 11:45
    • Lol

      • + 0
      • 14 maa 2015 - 11:47
    • jacky

      Posts: 3.224

      @brracing en je wou nog wel een fanclub oprichten voor deze knappe zweed:)

      • + 0
      • 14 maa 2015 - 14:38
    • Nee, ik ga nu een Monisha fanclub oprichten @Jacky;-)

      • + 0
      • 14 maa 2015 - 15:02
    • jacky

      Posts: 3.224

      haha lol, een hart onder de riem steken tof van je,iedereen is al tegen haar.

      • + 0
      • 14 maa 2015 - 15:07
    • Nu missen jullie toch echt Riccardo Rosset ;)

      Ontopic: Ik ben dus wel fan van deze zweed, en ik ben er dus wel van overtuigd dat hij het in zich heeft. In de GP2 zat hij jaren bij het team dat net niks kom, en bij DAMS had hij vooral in het eerste deel van het seizoen veel pech. Maar over zijn kwalificatie, één foutje is er al één teveel, en dat kan hier het verschil gemaakt hebben. Zonde, had hem meer gegunt

      • + 0
      • 14 maa 2015 - 21:55
  • Ach wat maakt het uit, dit wordt toch zijn laatste Formule 1-race.
    Over twee weken zit Giedo in die auto.

    • + 2
    • 14 maa 2015 - 12:03
  • underdog

    Posts: 76

    We moeten hier van leren.......deze rare zweed leert het nooit.
    Nu heb je veel paydrivers in de formule 1....maar deze is echt wel eentje met bijzonder weinig talent.
    In de jaren 90 had je Belmondo,Montermini,Delatraz,Inoue en ga zo maar door...nou daar valt deze rare zweed ook onder.

    • + 0
    • 14 maa 2015 - 13:15
    • Ik zag op Sport 1 een leuke documentaire over hem. Deze jongen heeft wel degelijk talent maar of het genoeg is voor de F1 heb ik mijn twijfels.

      • + 0
      • 14 maa 2015 - 15:38
    • Niet mee eens. Inoue was nog erger dan allemaal bij elkaar samen met Deletraz, Nissany en Ralf Schumacher waren dat de aller aller aller aller slechtste f1 rijders ooit hoor. Daarna komt pas Ericsson.

      • + 0
      • 14 maa 2015 - 15:40
    • JV fan

      Posts: 2.989

      Ralf slecht ? .... :') dan zijn button, Hill , Montoya, Trulli en vooral Zanardi ook erg slecht....

      Ralf heeft ze allemaal verslagen, of gelijkwaardig gepresteerd ...

      • + 0
      • 14 maa 2015 - 20:14
    • underdog

      Posts: 76

      Ik lees ook ralf schumacher...die had niet het talent van zijn broer...maar zeker geen type Ericsson....bovengemiddelde rijder.
      Maar in mijn ogen is ericsson een matig coureur....hij zegt wel ergens dat hij kobayashi eruit reed....maar kobayashi reed bepaalde races ook niet.
      Nee hij is voor mij nog steeds de rijder die in het rijtje vergeten f1 drivers past zoals de taki inoue's van deze wereld

      • + 0
      • 14 maa 2015 - 22:40

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Sauber
  • Punten 18
  • Podiums 0
  • Grand Prix 81
  • Land SE
  • Geb. datum 2 sep 1990 (35)
  • Geb. plaats Kumla, SE
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar