Kaltenborn: "Ferrari heeft een grote stap voorwaarts gemaakt"
- Gepubliceerd op 05 feb 2015 09:27
-
35
- Door: Jeroen Jonkers
Daar put de Zwitserse veel vertrouwen uit, zo liet ze aan de pers weten: "Uit de data die we hier hebben verzameld kunnen we opmaken dat Ferrari een grote stap voorwaarts heeft gemaakt. Hoeveel vooruitgang het betreft ten opzichte van de concurrentie valt nu nog moeilijk te zeggen."
Daarnaast is Kaltenborn ook te spreken over de nieuwe werkwijze die Sauber hanteerde bij de ontwikkeling van de C34. "Het was belangrijk dat we voor een andere aanpak zouden kiezen dan vorig jaar. Het is onacceptabel om tevreden te zijn over onze prestaties van vorig seizoen, we eindigden op een positie waar we helemaal niet thuishoren. Wij kunnen betere auto's bouwen dan dat."
Trending nieuws
-
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (35)
Login om te reagerenPosts: 729
Okay mevrouw Kaltenborn, aan de motor kan het daarmee dus niet liggen!
Als het nu niet lukt dan ligt het toch echt aan....?
Posts: 4.805
De auto? De organisatie? De coureurs? Het budget?
Op welk onderdeel doel je precies?
Posts: 1.422
Uit de tests LIJKT de Ferrari motor inderdaad erg sterk! Maar ik denk dat de Mercedes aangedreven wagens het achterste van hun tong nog niet hebben laten zien. Hopelijk zijn ze aan elkaar gewaagd dit seizoen. En als de nieuwe Renault motor ook nog meekomt, mooi! Alleen Honda verwacht ik echts niks van dit seizoen.
Posts: 3.592
Volgens mij testte Mercedes vorig jaar constant met meer brandstof. Dat lijken ze nu ook te doen en hebben zeker nog niet alles laten zien.
Honda is gewoon erg vaag. Het kan zomaar zijn dat de motor best veel vermogen levert. Problemen van nu kunnen aan tig dingen liggen, maar het zegt weinig over de kracht van de motor. Vorig jaar was het bij RBR ook een puinhoop, maar Ricciardo werd toch echt 2e in Australië!
Posts: 5.397
Ja, en hij werd daarna niet voor niets gediskwalificeerd. Verbruikte gewoon meer brandstof dan was toegestaan.
Posts: 666
Arrivabene zei dat Mercedes aan het sandbaggen was; ook Kimi gaf dit aan. Kimi gaf overigens ook aan dat ze geen enkele keer low fuel runs hebben gedaan dus er zit nog meer in het vat voor Ferrari. Ik denk dat we een mooi seizoen tegemoet gaan =)
Posts: 5.875
@KEVIN: En dat was echt de reden van Ricciardo's sterke presteren die race... Daarom won hij later als enige niet Mercedes nog 3 gps... Beetje van het niveau 1976 waar de McLaren 1,8cm te breed was omdat Ferrari het benouwd kreeg. Net als dat jaar opeen op Monza de benzine niet aan de regels zou voldoen bij McLaren. Waar Ferrari in het nouw zit worden fuile spelletjes gespeeld....
Posts: 5.875
Trouwens in de winter wordt de Fuel Flow volgens mij niet in de gaten gehouden... Hou dit maar is in je achterhoofd en we zullen zien wat de Ferrari motor in Melbourne presteerd ;)
Posts: 666
@REMEDY en met welk doel zou Ferrari de fuel rate te boven gaan?
Posts: 5.875
Om Sauber aan sponsors te helpen, als ze alleen bij Sauber dat zouden doen zou het opvallen ;) Ik denk (hoop) niet dat het zo is maar het zou mij niet verbazen dat ze in Melbourne weer terugvallen achter mercedes.
Posts: 666
Ik ben er van overtuigd dat ze sowieso achter Mercedes zitten op dit moment, gewoon omdat Mercedes lekker aan het cruisen is en KM's maken en op Barcelona rijden ze in een keer een halve seconde voor de rest, ik geloof echter niet dat Ferrari de tijdens kunstmatig snel maakt maar dat ze echt een klap sneller zijn geworden.
Posts: 3.007
Volgens James Alison heeft Ferrari nog veel ruimte om de auto gedurende het jaar door te ontwikkelen. Dat gegeven i.c.m. met wat ze tot nu toe hebben laten zien geeft de burger moed...
Posts: 9.176
Blablabla. Als je nu al gaat zeggen dat je uitontwikkeld bent dan ben je de volgende die eruit vliegt bij Ferrari.
Posts: 3.007
Dat is waar, maar die uitspraak werd gedaan toen niemand iets van ze verwachtte (in januari). Ze willen aan het einde van de seizoen de strijd aangaan met Mercedes. Als ze nu al 2,4 s sneller zijn dan de snelste tijd die vorig jaar in Jerez gereden is dan kan je niet anders concluderen dan dat ze nu al flinke progressie hebben geboekt. Helemaal als je hun eigen snelste tijd vorig jaar in Jerez erbij haalt (1:24.812) dat bijna 4! sec trager was.
Posts: 9.176
De banden zijn ook sneller en ze hebben een jaar meer kennis. In Melbourne als de omstandigheden voor iedereen gelijk zijn zullen we het zien. Ik kan niet wachten :-)
Posts: 5.728
Het is een Oostenrijkse dame.
Posts: 13.929
Inderdaad. Dus deen Zwitserse....
Posts: 9.176
Geboren in India, verhuist naar Wenen. Daardoor Oostenrijks paspoort.
Posts: 13.929
Klopt PIETJE. De stukjesschrijver doet dus maar wat. Helaas blijft het hier tamelijk amateuristisch...
Posts: 4.175
Tsja mevrouwtje... had je nou maar ECHTE talenten in je auto zitten he ... of minimaal eentje. Dan kon je pas echt leuke resultaten boeken met je team.
Posts: 942
Kom, dan doe je Nasr echt te kort.
Ericsson heb ik echt heel erg m'n twijfels over, maar Nasr is echt niet minder dan een Pic/vdGarde/Sutil/Perez/Massa of van eerdere jaren Barrichello/Webber/Heidfeld/Fisichella.
Ik schat Nasr in als prima coureur.
Posts: 4.175
Dat is misschien wel waar, maar is momenteel nog moeilijk in te schatten.
Laten we zeggen dat Nasr niet perse op zijn talent is uitgekozen.
Ik schat Nasr ook hoger dan Ericsson. Maar of het een echt groot talent is ?
En natuurlijk snap ik dat Sauber geld nodig heeft.
Maar nu ze wellicht een competitieve auto lijken te hebben.. zou men daar toch wellicht net even wat meer mee kunnen als er echte talenten in zitten.
Een Frijns, Ocon, Palmer, ... jongens die kampioenschappen op hun naam hebben staan ...
Posts: 2.013
Waarom doe je zo lag dunkend over Felipe Nasr ?
Die heeft het zeker in zich om een goeie F1 piloot te worden.
Posts: 13.929
Huh?
Posts: 18.535
Palmer is geen haar beter dan Nasr. Ocon heeft in één klasse succes gehad, maar ook nog niets laten zien wat hem beter zou maken dan Nasr. Frijns heeft als enige een CV dat inderdaad echt indrukwekkend is, maar die brengt 0,0 mee en dat kan Sauber zich gewoon niet veroorloven.
Posts: 4.175
@ hunt james: ik ben niet laag dunkend aan het doen over Nasr, maar zover ik het kan beoordelen is hij tot op heden een goede rijder geweest, maar geen supertalent. Bovendien lijkt hij me sws beter dan zijn teamgenoot.
Het enige wat ik zeg eigelijk is dat men momenteel bij Sauber 2 rijders heeft die zich (nog) niet bewezen hebben als supertalent. Jongens als Palmer, Ocon, en in hogere mate Frijns hebben kampioenschappenop hun naam staan, hebben zich tot op heden bewezen in die klasses.
Nasr was goed in GP2, maar is daar een eeuwigheid blijven hangen en heeft nooit ECHT getopt daar.
Dat wil niet zeggen dat hij slecht is, maar er lijken betere opties te zijn. Maar Sauber gaat dit jaaar dubbel voor het geld ... En dat is ook niet op zo'n nette manier gegaan. Ik denk dat Sauber een betere keuze had kunnen maken door naast Nasr bijv.Frijns of Ocon te plaatsen.... Ericcson lijkt me gewoon te matig.
Posts: 125
net of vd garde nou zo fantastisch is /was.
Posts: 13.929
Ja, dat is hij!
Posts: 4.175
Ik schaal Nasr in op het zelfde niveau als Giedo. Goede degelijke rijder, maar geen kampioen. Beetje type Trulli/Coulthard.
Maar goed, laten we Nasr de kans geven om zich te bewijzen.
Posts: 9.887
Er werd vorig jaar gezegd dat de motor van Ferrari in 2014 al sterk genoeg was, maar dat zij erg veel vermogen verloren op het energy recovery vlak. Als zij dat probleem hebben opgelost en nog wat PK's er bij hebben gevonden, dan kunnen ze dus zomaar het motoren verschil met Mercedes gedicht hebben.
Posts: 13.929
Volgens TJ13 is dat inderdaad het geval.
Posts: 931
Leuke frisse kleur die auto. Al die zilveren auto's raak ik op uitgekeken.
Posts: 13.929
En nog steeds staat er 'Zwitserse'... Ze verzinnen hier maar wat. Onlangs stond het coureursprofiel van Grosjean bij een stukje over Max!
Posts: 9.176
Ruim 10 uur verder :-)
Posts: 173
Viva Ferrari, beter fan dat saaie 2014