Fernando Alonso: "Mijn startpositie is niet zo belangrijk"

Ferrari kende een zeer slechte kwalificatie op Sepang voor de Grand Prix van Maleisië. Beide coureurs van het Italiaanse team vielen door verkeerde beslissingen al af in de eerste sessie en zullen de race ver achteraan starten.

Alonso bleef te lang binnenstaan in zijn pitbox, waardoor hij daarna in nog slechter weer terecht kwam. Hierdoor kon Alonso geen kans meer maken op een plekje in de tweede sessie. "We dachten dat het in Q1 niet zou gaan regenen, maar het regende wel in het begin. Daardoor besloten we even te wachten, maar het begon zelfs harder te regenen. Meerdere mensen maakten die fout en helaas lagen we eruit."

"Gelukkig is de race morgen pas en niet vandaag. Er zullen morgen veel dingen gaan gebeuren tijdens de race, dus de startpositie is niet zo belangrijk", aldus Alonso.

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Stri

    Posts: 2.852

    De startpositie is niet zo belangrijk? Quote van het jaar denk ik zo...

    • + 0
    • 3 apr 2010 - 11:29
    • Stri

      Posts: 2.852

      Ik las net de werkelijke reactie van Alonso op de officiële f1 site.

      \"the result of qualifying is only worth the paper on which it is written, because the points are assigned at the end of the race\"

      Dit is toch wel heel wat anders dan wat in dit artikel beschreven staat.

      • + 0
      • 3 apr 2010 - 13:57
      • sloggerke

        Posts: 646

        Idd. Dat is niet enkel juist (in zijn geval), het is ook nog eens mooi gezegd.

        • + 0
        • 3 apr 2010 - 20:26
  • Tuurlijk..... Daarom rijd iedereen zich het snot voor de ogen omdat de start positie toch niet zo belangrijk is, tuurlijk.

    Waarom kun je niet gewoon zeggen dat je verkeerd gegokt hebt en dat je het er morgen het beste van gaat maken??

    • + 0
    • 3 apr 2010 - 11:32
    • Hij bedoelt verzeker dat het mss zal regenen en dat er veel crashes en sc zullen zijn dat het daarom mss wat minder belangerijk is dan anders maar totaal onbelangrijk dat niet neej

      • + 0
      • 3 apr 2010 - 18:13
  • ARW

    Posts: 1.092

    Domme Italianen. Pure arrogantie. Wat heb je te verliezen als je voor alle zekerheid 1 flying lap doet in begin van de sessie voor alle zekerheid dat de omstandigheden niet verslechteren. MAXIMAAL 2 laps extra slijtage aan de banden.

    • + 0
    • 3 apr 2010 - 11:34
    • Waar slaat \"domme Italianen\" nu weer op. Waarom zeg je dan niet ook \"domme Britten\". Dit vind ik echt een heel zielig, bijna racistische opmerking. Echt heel triest.

      • + 0
      • 3 apr 2010 - 12:09
      • ARW

        Posts: 1.092

        Met de domme Italianen bedoel ik de domme ongeorganiseerde Italianen die de leiding van de grootste f1 team hebben. NIET DE BEWONERS VAN ITALIE :-).

        Waarom ik niet domme Britten zeg: Het is niet de eerste keer dat Ferrari deze fout maakt. De domme Italianen van Ferrari hebben blijkbaar een erg kort geheugen.

        • + 0
        • 3 apr 2010 - 12:20
        • WH

          Posts: 206

          Dan ben je zeker de fout van Lewis vergeten op Monza 2008, in de regen niet verder dan de laatste plaats in Q2

          • + 0
          • 3 apr 2010 - 12:29
        • Stri

          Posts: 2.852

          Het is voor McLaren ook niet de eerste keer..

          • + 0
          • 3 apr 2010 - 13:10
        • felix50

          Posts: 5.792

          mclaren maakte de zelfde fout dus is opmerking schandalig vind ik

          • + 0
          • 4 apr 2010 - 08:54
    • red baron

      Posts: 23

      echt een domme opmerking slaat nergens op misschien zelf een beetje dom!!!!

      • + 0
      • 3 apr 2010 - 12:19
  • WH

    Posts: 206

    Ik geef hem geen ongelijk, gezien de vorige race kan Alonso goed van achter in het veld naar voren rijden. We zullen zien, als het morgen plenst telt ervaring ook wel mee.

    • + 0
    • 3 apr 2010 - 11:37
    • Vorige race kwam hij niet zo snel al de snelle jongens tegen. Die kan ie mischien wel voorbij maar dat zal hem niet zo makkelijk begaan als vorige week. Maar echt niet slim van Ferrari en Mclaren, wachten tot de baan een beetje droger wordt om in 1 run je snelle tijd voor q1 te maken.....tja het kan ook harder gaan regen?!? Hoop dat Button niks overgehouden heeft aan zijn uitstapje.

      • + 0
      • 3 apr 2010 - 11:59
      • Dennoow

        Posts: 962

        Daar ben ik het niet mee eens. Vorige keer is ie ook als een bezetene door het veld geraasd tot ie er niet meer langs mocht van Massa. De snelle jongens zitten achter hem (Massa, Hamilton) of helemaal vooraan (Red Bulls, Rosberg), de rest van het veld moet hij wel doorheen kunnen ploegen. Het zal een incidentrijke race gaan worden vrees ik.

        • + 0
        • 3 apr 2010 - 15:14
        • klopt, mijn fout vekeerd gekeken. Maar word wel spannende start, daar zullen ze goed door moeten komen, aangezien er een paar heel langzame mannen voor de snelle mannen staan.

          • + 0
          • 3 apr 2010 - 16:19
  • ik begrijp zijn reactie opzich wel! het is natuurlijk weer een hele domme beslissing om binnen te blijven. Maar als het morgen regent dan wordt het waarschijnlijk weer een loterij. Of droog misschien met veel safety car situaties. dan kan ferrari haar slag slaan. We gaan het morgen zien.

    • + 0
    • 3 apr 2010 - 12:05
  • FA1903

    Posts: 413

    Meeste mensen hebben hier steeds een verkeerde interpretatie...wat hij wilt zeggen is , we kunnen nog de nodige punten pakken met onze snelheid, weeromstandigheden...
    Tuurlijk weet hij ook dat vooraan beginnen beter is en dat ze een fout hebben gemaakt...wat moet hij dan doen? Iedereen van de team en zijn eigen de schuld geven??

    • + 0
    • 3 apr 2010 - 12:07
  • FA1903

    Posts: 413

    Daar ben ik dan nog de safety car procedure bij vergeten....

    • + 0
    • 3 apr 2010 - 12:12
  • Ferrari en Mc Laren slaan de plank keihard mis.
    Ongelovelijk dat zulke \"top\" teams zoen beslissing nemen.
    Van Ferrari viel dit te verwachten, heb ik aan het begin van het seizoen al eens geschreven, bij hun moet alles van een leien dakje gaan en dan kan er vooraan meeegestreden worden, maar gaat het anders dan zijn ze nergens. Van Mc Laren snap ik het niet helaas maakt JB een schuiver anders had hij er nog wel bijgezeten.

    • + 0
    • 3 apr 2010 - 13:25
  • luziono

    Posts: 333

    We zien morgen wel, hoe het loopt, ik voorspel een hoop stress en chaos bij de race!! Ga nou maar geen nare conlusies trekken uit deze uitslag want morgen telt het echt. Wie o wie zal er nog staan op het eind ?!

    • + 0
    • 3 apr 2010 - 13:50
  • rufage

    Posts: 167

    Dat zou ik ook zeggen als ik mijn kwalificatie verziekt had, maar volgens mij kun je toch beter van pole starten dan tussen de langzame nieuwe teams. Hoewel, Alonso is in goed gezelschap daar achteraan met Massa, Hamilton en Button.

    • + 0
    • 3 apr 2010 - 14:13
  • renzo

    Posts: 932

    Ja Alonso je bent snel maar zulke uitspraken slaan nergens op, natuurlijk is het WEl belangrijk waar je staat op de grid.

    • + 0
    • 3 apr 2010 - 14:26
  • ufoworld

    Posts: 1

    Ik zie geen arrogantie in zijn woorden. Ik denk dat hij gewoon positief voor de race blijft. Hij is goed genoeg om punten te scoren maar als het weer zo hard regen.... gokken!

    • + 0
    • 3 apr 2010 - 17:48
  • Alonso zegt gewoon dat er nog van alles mogelijk is. Zoals we gezien hebben in Australie is dat ook gewoon zo. Het is ook waarschijnlijk dat het morgen tijdens de race ook gaat regenen dus dan hebben we weer een loterij.

    • + 0
    • 3 apr 2010 - 17:48
    • f60

      Posts: 1.725

      idd

      • + 0
      • 3 apr 2010 - 18:08
  • Mazzelpik

    Posts: 34

    morgen na de vlag weten we meer. Ik verheug me nu al op de start (geen pacecar aub ) en gewoon een onvoorspelbare race en dan zullen we zien of een startplaats uitmaakt. Liever ook geen race als vorig jaar.

    • + 0
    • 3 apr 2010 - 18:08
  • enzo

    Posts: 71

    Vooraan starten is wel belangrijk, achteraan starten is niet altijd nadelig...tot zover kan ik dit verhaal wel begrijpen. Maar eigenlijk is het gewoon weer een k*tsmoes om te verdoezelen dat Ferrari weer eens de plank heeft mis geslagen. Niets geleerd van het vorig seizoen schijnbaar

    Een hele echte Ferrari-fan

    • + 0
    • 3 apr 2010 - 18:42
  • germain

    Posts: 1.748

    Tja ik weet wat hij bedoeld wat het is mogelijk om je naar voren te werken en zeker op deze baan maar ik snap Red Bull,Mercedes,McLaren en Ferrari niet want ze waren er alle 4 laat uit alleen was het voor die laatste 2 fataal ja Suzuka 2005 met Raikkonen Monza 2008 met Hamilton en nu met beide rijders. Ferrari dan Monza 2008 met Raikkonen Sepang 2009 met Massa en Spanje 2009 met Raikkonen ik vind dat deze 2 teams wel erg veel fouten maken in hun strategie. Ik ben benieuwd of het morgen een safety car start word anders word het dringen geblazen in de 1e bocht al ging het de voorgaande 2 jaren wel goed. Ben benieuwd wat Button,Alonso,Massa en Hamilton morgen kunnen doen.

    • + 0
    • 3 apr 2010 - 20:07

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar