Fernando Alonso: "Mijn startpositie is niet zo belangrijk"
- Gepubliceerd op 03 apr 2010 11:08
-
29
- Door: Robin Smeets
Alonso bleef te lang binnenstaan in zijn pitbox, waardoor hij daarna in nog slechter weer terecht kwam. Hierdoor kon Alonso geen kans meer maken op een plekje in de tweede sessie. "We dachten dat het in Q1 niet zou gaan regenen, maar het regende wel in het begin. Daardoor besloten we even te wachten, maar het begon zelfs harder te regenen. Meerdere mensen maakten die fout en helaas lagen we eruit."
"Gelukkig is de race morgen pas en niet vandaag. Er zullen morgen veel dingen gaan gebeuren tijdens de race, dus de startpositie is niet zo belangrijk", aldus Alonso.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.548 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (29)
Login om te reagerenPosts: 2.852
De startpositie is niet zo belangrijk? Quote van het jaar denk ik zo...
Posts: 2.852
Ik las net de werkelijke reactie van Alonso op de officiële f1 site.
\"the result of qualifying is only worth the paper on which it is written, because the points are assigned at the end of the race\"
Dit is toch wel heel wat anders dan wat in dit artikel beschreven staat.
Posts: 646
Idd. Dat is niet enkel juist (in zijn geval), het is ook nog eens mooi gezegd.
Posts: 546
Tuurlijk..... Daarom rijd iedereen zich het snot voor de ogen omdat de start positie toch niet zo belangrijk is, tuurlijk.
Waarom kun je niet gewoon zeggen dat je verkeerd gegokt hebt en dat je het er morgen het beste van gaat maken??
Posts: 59
Hij bedoelt verzeker dat het mss zal regenen en dat er veel crashes en sc zullen zijn dat het daarom mss wat minder belangerijk is dan anders maar totaal onbelangrijk dat niet neej
Posts: 1.092
Domme Italianen. Pure arrogantie. Wat heb je te verliezen als je voor alle zekerheid 1 flying lap doet in begin van de sessie voor alle zekerheid dat de omstandigheden niet verslechteren. MAXIMAAL 2 laps extra slijtage aan de banden.
Posts: 696
Waar slaat \"domme Italianen\" nu weer op. Waarom zeg je dan niet ook \"domme Britten\". Dit vind ik echt een heel zielig, bijna racistische opmerking. Echt heel triest.
Posts: 1.092
Met de domme Italianen bedoel ik de domme ongeorganiseerde Italianen die de leiding van de grootste f1 team hebben. NIET DE BEWONERS VAN ITALIE :-).
Waarom ik niet domme Britten zeg: Het is niet de eerste keer dat Ferrari deze fout maakt. De domme Italianen van Ferrari hebben blijkbaar een erg kort geheugen.
Posts: 206
Dan ben je zeker de fout van Lewis vergeten op Monza 2008, in de regen niet verder dan de laatste plaats in Q2
Posts: 2.852
Het is voor McLaren ook niet de eerste keer..
Posts: 5.792
mclaren maakte de zelfde fout dus is opmerking schandalig vind ik
Posts: 23
echt een domme opmerking slaat nergens op misschien zelf een beetje dom!!!!
Posts: 206
Ik geef hem geen ongelijk, gezien de vorige race kan Alonso goed van achter in het veld naar voren rijden. We zullen zien, als het morgen plenst telt ervaring ook wel mee.
Posts: 8.004
Vorige race kwam hij niet zo snel al de snelle jongens tegen. Die kan ie mischien wel voorbij maar dat zal hem niet zo makkelijk begaan als vorige week. Maar echt niet slim van Ferrari en Mclaren, wachten tot de baan een beetje droger wordt om in 1 run je snelle tijd voor q1 te maken.....tja het kan ook harder gaan regen?!? Hoop dat Button niks overgehouden heeft aan zijn uitstapje.
Posts: 962
Daar ben ik het niet mee eens. Vorige keer is ie ook als een bezetene door het veld geraasd tot ie er niet meer langs mocht van Massa. De snelle jongens zitten achter hem (Massa, Hamilton) of helemaal vooraan (Red Bulls, Rosberg), de rest van het veld moet hij wel doorheen kunnen ploegen. Het zal een incidentrijke race gaan worden vrees ik.
Posts: 8.004
klopt, mijn fout vekeerd gekeken. Maar word wel spannende start, daar zullen ze goed door moeten komen, aangezien er een paar heel langzame mannen voor de snelle mannen staan.
Posts: 141
ik begrijp zijn reactie opzich wel! het is natuurlijk weer een hele domme beslissing om binnen te blijven. Maar als het morgen regent dan wordt het waarschijnlijk weer een loterij. Of droog misschien met veel safety car situaties. dan kan ferrari haar slag slaan. We gaan het morgen zien.
Posts: 413
Meeste mensen hebben hier steeds een verkeerde interpretatie...wat hij wilt zeggen is , we kunnen nog de nodige punten pakken met onze snelheid, weeromstandigheden...
Tuurlijk weet hij ook dat vooraan beginnen beter is en dat ze een fout hebben gemaakt...wat moet hij dan doen? Iedereen van de team en zijn eigen de schuld geven??
Posts: 413
Daar ben ik dan nog de safety car procedure bij vergeten....
Posts: 115
Ferrari en Mc Laren slaan de plank keihard mis.
Ongelovelijk dat zulke \"top\" teams zoen beslissing nemen.
Van Ferrari viel dit te verwachten, heb ik aan het begin van het seizoen al eens geschreven, bij hun moet alles van een leien dakje gaan en dan kan er vooraan meeegestreden worden, maar gaat het anders dan zijn ze nergens. Van Mc Laren snap ik het niet helaas maakt JB een schuiver anders had hij er nog wel bijgezeten.
Posts: 333
We zien morgen wel, hoe het loopt, ik voorspel een hoop stress en chaos bij de race!! Ga nou maar geen nare conlusies trekken uit deze uitslag want morgen telt het echt. Wie o wie zal er nog staan op het eind ?!
Posts: 167
Dat zou ik ook zeggen als ik mijn kwalificatie verziekt had, maar volgens mij kun je toch beter van pole starten dan tussen de langzame nieuwe teams. Hoewel, Alonso is in goed gezelschap daar achteraan met Massa, Hamilton en Button.
Posts: 932
Ja Alonso je bent snel maar zulke uitspraken slaan nergens op, natuurlijk is het WEl belangrijk waar je staat op de grid.
Posts: 1
Ik zie geen arrogantie in zijn woorden. Ik denk dat hij gewoon positief voor de race blijft. Hij is goed genoeg om punten te scoren maar als het weer zo hard regen.... gokken!
Posts: 11.414
Alonso zegt gewoon dat er nog van alles mogelijk is. Zoals we gezien hebben in Australie is dat ook gewoon zo. Het is ook waarschijnlijk dat het morgen tijdens de race ook gaat regenen dus dan hebben we weer een loterij.
Posts: 1.725
idd
Posts: 34
morgen na de vlag weten we meer. Ik verheug me nu al op de start (geen pacecar aub ) en gewoon een onvoorspelbare race en dan zullen we zien of een startplaats uitmaakt. Liever ook geen race als vorig jaar.
Posts: 71
Vooraan starten is wel belangrijk, achteraan starten is niet altijd nadelig...tot zover kan ik dit verhaal wel begrijpen. Maar eigenlijk is het gewoon weer een k*tsmoes om te verdoezelen dat Ferrari weer eens de plank heeft mis geslagen. Niets geleerd van het vorig seizoen schijnbaar
Een hele echte Ferrari-fan
Posts: 1.748
Tja ik weet wat hij bedoeld wat het is mogelijk om je naar voren te werken en zeker op deze baan maar ik snap Red Bull,Mercedes,McLaren en Ferrari niet want ze waren er alle 4 laat uit alleen was het voor die laatste 2 fataal ja Suzuka 2005 met Raikkonen Monza 2008 met Hamilton en nu met beide rijders. Ferrari dan Monza 2008 met Raikkonen Sepang 2009 met Massa en Spanje 2009 met Raikkonen ik vind dat deze 2 teams wel erg veel fouten maken in hun strategie. Ik ben benieuwd of het morgen een safety car start word anders word het dringen geblazen in de 1e bocht al ging het de voorgaande 2 jaren wel goed. Ben benieuwd wat Button,Alonso,Massa en Hamilton morgen kunnen doen.