user icon

'McLaren en Honda moeten als vanouds domineren'

  • Gepubliceerd op 20 dec 2014 10:04
  • comments 15
  • Door: Johan van den Beld
Ron Dennis heeft een duidelijk doel voor ogen. De samenwerking tussen McLaren en Honda moet net zo succesvol worden als in 1988. In dat jaar won het team met de Japanse motor vijftien van de zestien races, en greep Ayrton Senna de titel.

Iets dat volgens Dennis zo snel mogelijk opnieuw moet gebeuren: "De auto was in 1988 pas erg laat klaar, en in die tijd kon je testen wanneer je wilde. Toen wij de wagen op Imola voor het eerst uitprobeerden, waren we in ons derde rondje een seconde sneller dan de teams die al enkele dagen aan het testen waren. Aan het einde van de sessie waren wij zelfs twee seconden sneller dan de concurrentie. Wat wij toen hebben bereikt, en wat onze rivaal Mercedes dit jaar heeft laten zien, is precies onze doelstelling voor de toekomst."

"Aan het begin van 2014 zeiden we dat we races wilden winnen, iets wat ons niet gelukt is. Zeggen dat wij opnieuw willen domineren kan ervoor zorgen dat we enorm op onze plaat gaan, maar dominantie komt nooit in een korte periode. Zoiets heeft tijd nodig."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Nou dat hoop ik toch niet hoor!
    Mercedes is nu dominant,RBR wil weer dominant worden en Ferrari en zelfs Williams wil dat.
    Dan zit je dadelijk met 5 teams die allemaal dominant zijn en dan wint er dadelijk ieder weekend een dominant team!!
    Daar zitten we toch niet op te wachten!
    Gewoon gezonde competitie met 1 dominant team lijkt mij het beste voor de komende jaren.

    • + 0
    • 20 dec 2014 - 10:12
    • "Dan zit je dadelijk met 5 teams die allemaal dominant zijn en dan wint er dadelijk ieder weekend een dominant team!!"
      zo waar! stel je eens voor dat het seizoen gedomineerd wordt door 20 dominante coureurs, moet er toch niet aan denken

      • + 0
      • 20 dec 2014 - 10:52
    • Jean; de FIA mag wel zorgen voor een extra groot podium, volgens mij wordt het daar namelijk erg druk....;-)

      • + 0
      • 20 dec 2014 - 11:37
    • floris

      Posts: 800

      tuurlijk wel man, wat is dat nou voor dom gelul.
      Als er ieder weekend een ander team wint is dat toch geweldig voor de spanning ?
      Dat is toch waar dit spelletje voor bedoeld is.
      Die (gaaaaaap) overwinningen van een team in het seizoen, McLaren-Honda - Ferrari - Red Bull whatever zit ik niet op te wachten.
      Laat ze elkaar maar bevechten.

      Joeppie.

      • + 0
      • 20 dec 2014 - 22:07
    • @ Floris.... proef jij nou echt geen Sarcasme ???

      • + 0
      • 22 dec 2014 - 16:30
  • Als ene meneer Schlesser er niet was geweest, dan had McLaren zelfs een 100% score gehad. Hoewel ik best begrijp dat Dennis hier naar streeft, hoop ik dat het nooit zo ver komt. Ik zie liever 2 of 3 teams vechten voor de titel.

    • + 0
    • 20 dec 2014 - 13:57
  • Kan iemand mij uitleggen waarom in VREDESNAAM het coureursprofiel van Bruno Lalli (ook wel bekend als Bruno Senna) bij dit bericht is geplaatst?

    Doe eens normaal, meneer de stukjesschrijver....
    Zo kunnen we je echt niet meer serieus nemen!

    • + 0
    • 20 dec 2014 - 14:01
    • Daar kan de stukjesschrijver niet zoveel aan doen. Het is een techniek die reageert op de inhoud van het stukje. Dr zal wel geen profiel van Ayrton in hun database zitten.

      • + 0
      • 20 dec 2014 - 14:58
    • Oké. Nou, wel erg gebrekkige techniek dan....

      • + 0
      • 20 dec 2014 - 19:16
    • Het systeem reageert inderdaad op achternamen en neemt daarbij waarschijnlijk de coureur met dezelfde naam of de meeste woorden gelinkt aan die naam bij het artikel. Er zal geen artikel van Ayrton da Silva (ook wel bekend als Ayrton Senna ...) in de database gezeten hebben.

      • + 0
      • 21 dec 2014 - 20:36
  • Pete

    Posts: 236

    van mij mogen ze wel 1 jaar domineren zodat Alonso weer een wereldtitel kan binnenhalen.

    • + 0
    • 20 dec 2014 - 15:26
    • En dan claimen hoe goed Alonso wel is, in een zwaar dominante auto de titel pakken, alsof er nog niet genoeg veren in zijn reet zitten.

      Daar hoogstpersoonlijk door insiders en forumleden geplaatst, man wat zal het er kriebelen.

      • + 0
      • 20 dec 2014 - 15:32
    • Cypher

      Posts: 2.146

      Want hij is niet goed genoeg om de wereldtitel met een iets mindere auto te halen?
      En waarom zou Button hem dan niet winnen met een dominante auto? Hij zou Alonso zomaar kunnen verslaan

      • + 0
      • 20 dec 2014 - 15:42
    • Pete

      Posts: 236

      @SCUDERIASJONNO Alonso heeft zichzelf ruimschoots bewezen in de rode 'vrachtwagen'

      • + 0
      • 21 dec 2014 - 00:28
    • SCUDERIASJONNO

      Als ik jouw reacties steeds lees, krijg ik het gevoel dat er bij jou ook genoeg in je reet zit.

      • + 0
      • 21 dec 2014 - 02:28

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar