user icon

GP2-kampioen Jolyon Palmer kandidaat bij Caterham

  • Gepubliceerd op 13 nov 2014 10:30
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Vijf coureurs hebben zich bij de curators van Caterham gemeld met serieuze interesse om in Abu Dhabi voor het team te racen, mocht het crowdfunding-project succesvol aflopen. Een daarvan is GP2-kampioen Jolyon Palmer, vertrouwde een bron aan de Daily Mail toe.

Jolyon Palmer, zoon van oud-coureur Jonathan Palmer, hoopt voor volgend jaar door te dringen tot de Formule 1. De 23-jarige Brit krijgt wellicht dit seizoen al de kans op promotie. Als het Caterham lukt om voor het verstrijken van de deadline 2,35 miljoen pond in te zamelen, dan geldt Palmer als een belangrijke kandidaat om een van de stoeltjes te bemannen.

Een andere gegadigde luistert naar de naam Alice Powell. Haar grootvader heeft al een bod van 55.000 pond uitgebracht op een vrije training bij Caterham. Zelf denkt de Britse dat het ook mogelijk is om sponsors te vinden om de rest van het weekend in Abu Dhabi te rijden.

Dat geniet wel de voorkeur van curator Finbarr O'Connell. Het is niet de bedoeling dat Caterham in Abu Dhabi ook nog een stoelendans gaat houden. "Vijf rijders hebben serieuze belangstelling getoond om voor ons te racen. Welke twee we ook kiezen, zij zullen in elke sessie in actie komen", aldus O'Connell.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Alice Powel krijgt natuurlijk nooit op tijd een superlicentie die Palmer door zijn GP2 titel wel krijgt.

    • + 0
    • 13 nov 2014 - 10:38
  • roel2015

    Posts: 128

    Ik zie het niet gebeuren dat het project lukt.

    Ze staan op 53% met nog 1 dag, 4 uur en 19 minuten te gaan...

    • + 0
    • 13 nov 2014 - 10:40
    • roel2015

      Posts: 128

      excuus 14 uur...

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 10:48
  • Beamer

    Posts: 1.101

    Maar moet Caterham niet op z'n minst Kobayashi of Lotterer inzetten?! Ik dacht dat je maximaal 4 verschillende coureurs in één seizoen mag inzetten en Ericson heeft al bedankt voor de eer

    • + 0
    • 13 nov 2014 - 10:41
    • Inderdaad. Kobayashi of Lotterer zal dan toch ook in moeten stappen? Of zal er weer een maas in de wet gevonden worden?

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 10:52
    • Ericson wordt het niet, Kobayashi staat onder contract en zal als brave Japanner wel opdraven, tenzij Lotterer nog wat geld wil neerleggen. Palmer zou een mooie keuze zijn voor het tweede zitje. Powel voor de vrijdagochtend erbij.

      Maar helaas zal Caterham niet meer terugkeren...

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 17:32
  • Gaat niet door...jammer voor ze.
    Van Marussia horen wij weinig.

    • + 0
    • 13 nov 2014 - 10:50
  • Pitstop

    Posts: 255

    Als ik een manager was geweest van één van deze jongens dan zal ik dit snel afraden. Caterham is een flut auto en als zij vervolgens redelijk snel uitvallen hebben ze wel een smetje op hun CV staan.

    • + 0
    • 13 nov 2014 - 10:57
  • lars75

    Posts: 8.908

    Die Palmer is wel wanhopig om dit te doen!

    Zal de papa van Sainz ook een duit in het zakje gaan doen om zijn zoon toch de F1 in te lepelen?

    • + 0
    • 13 nov 2014 - 10:58
  • Mejuffrouw Powell krijgt natuurlijk geen superlicentie rond. Zo wel, dan zijn die blijkbaar te koop...

    Palmer acht ik wel kansen toe.

    • + 0
    • 13 nov 2014 - 11:11
    • Zelfs Max moest er eerst 400 KM voor rijden in een 2012 auto en daarna duurde het nog weken.

      zou erg vreemd zijn als iemand die 1 punt haalde in de Gp3 en dit jaar geen enkele race reed(waar dan ook) een superlicentie kreeg.

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 12:41
    • Dat bedoel ik. Maar ja, Alice denkt misschien dat ze in Wonderland leeft? :-)

      • + 0
      • 13 nov 2014 - 14:18

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 20 jan 1991 (30)
  • Geb. plaats Horsham, Groot Brittannië
  • Gewicht 78 kg
  • Lengte 1,79 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar