user icon

Hamilton: "Fout kostte me de overwinning vandaag"

  • Gepubliceerd op 09 nov 2014 21:05
  • comments 22
  • Door: Jeroen Jonkers
Lewis Hamilton kon in Brazilië zijn kunststukje van een week eerder in Austin niet herhalen. De Brit werd tweede achter teamgenoot Nico Rosberg, maar een echte aanval kon Hamilton nooit wagen. Dit komt volgens de Brit zelf door zijn foutje, waarbij hij de aansluiting met Rosberg verloor.

"Het was een geweldige race, ik had het goed naar mijn zin," vertelt Hamilton. "Natuurlijk maakte ik een gigantische fout halverwege de race, maar de auto reed verder fantastisch en het team heeft het uitstekend gedaan."

"Ik denk dat mijn spin me de overwinning heeft gekost," vervolgt de Brit. "Ik was op dat moment veel sneller. Ik ging een seconde sneller en dacht dat ik naar de pits zou gaan, dus ik gebruikte mijn banden volledig. Ik blokkeerde vervolgens de achterkant en ging wijd. Dat was mijn eigen fout."

"Vervolgens was het een mooi gevecht naar de finish en dat is waar het bij racen om draait. Ik ga in Abu Dhabi op deze voet verder, hopelijk verbeter ik me. Ik verloor vandaag wat terrein maar er is nog genoeg om voor te vechten in de laatste race."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • AtteH

    Posts: 1.563

    Spin? Haha, ik heb duidelijk iets gemist.. Of was toen toevallig reclame op Rtl? Of liep ik weer ergens rond... Naja, heb tegelijk mooi wat kunnen doen tijdens deze race!

    • + 0
    • 9 nov 2014 - 21:18
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Slecht weer! Alleen vrouwlief is een goed excuus om niet de tv aan te zetten en te kijken voor het gebrul van deze prachtige V6 Turbo's! ;-P

      • + 0
      • 9 nov 2014 - 21:52
    • Nou, dan heb je echt iets spectaculairs gemist! Lewis vond Max' driften tijdens VT1 kennelijk wel geslaagd en deed dat op spectaculiare wijze nog eens dunnetjes over in een andere bocht. :-)

      • + 0
      • 9 nov 2014 - 22:39
  • marcio

    Posts: 2.539

    Hamilton: "Vervolgens was het een mooi gevecht naar de finish en dat is waar het bij racen om draait. Ik ga in Abu Dhabi op deze voet verder, hopelijk verbeter ik me. Ik verloor vandaag wat terrein maar er is nog genoeg om voor te vechten in de laatste race."
    Hij heeft blijkbaar niets geleerd van China 2007, Monza 2010 en Singapore 2010 waar hij het kampioenschap vergooide. In 2007 had hij het rustiger aan moeten doen in die omstandigheden, maar was te wild bezig en belande zo in de grindbak. Omdat hij destijds een rookie was werd dit door de vingers gezien. In 2010 was hij degene van wie men dacht dat hij wereldkampioen zou worden tot hij een voorsprong van 41 punten op Alonso wist te vergooien en ineens tegen een achterstand van 8 punten aankeek in twee wedstrijden tijd. Hij moet gaan begrijpen dat hij niet altijd hoeft te winnen om wereldkampioen te worden.

    • + 0
    • 9 nov 2014 - 21:29
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Veel te kort door de bocht als je het mij vraagt. Hij zegt nergens dat hij als een wildebras de overwinning veilig wil stellen met alle risico's van dien. Daarnaast kun je het ook omdraaien: hij heeft blijkbaar goed geleerd van 2008, waar hij met behouden rijden bijna het kampioenschap verloor in de laatste race.

      • + 0
      • 9 nov 2014 - 22:54
    • Danny006

      Posts: 291

      @marcio druk af en toe eens op ENTER

      • + 0
      • 9 nov 2014 - 23:58
  • Bandini

    Posts: 173

    Wat een slap excuus van Hamilton zeg.
    Hij was vandaag geen maat voor Rosberg en dat schijnt nogal moeilijk toe te geven zijn,het lijkt wel een Nederlander.

    • + 0
    • 9 nov 2014 - 21:32
    • Aviflex

      Posts: 1.181

      na de fout ging hij ook vol in de aanval. Een ander zou wat rustiger aan doen na zo een fout. vechtersmentaliteit

      • + 0
      • 9 nov 2014 - 21:42
    • niks slap excuus, klopt gewoon wat ie zegt...

      • + 0
      • 9 nov 2014 - 21:56
    • Wat was zijn excuus dan?? Dat hij zelf zegt dat hij een fout maakte?? Je lijkt wel een troll met het verstand van een drol......compleet uit gescheten en doorgespoeld. Oh nee, jij bent plak poep wat als een gore remspoor achter blijft en waar anderen zich aan storen.

      • + 0
      • 9 nov 2014 - 21:59
    • Gelieve reaguurder BANDINI te negeren. Dank u!

      • + 0
      • 9 nov 2014 - 22:00
    • Bandini

      Posts: 173

      Gelieve de opdracht van @nbtt heel snel op te volgen. Dank u!

      • + 0
      • 9 nov 2014 - 22:07
    • Gelieve reaguurder BANDINI te negeren. Dit schertsfiguur begrijpt namelijk niet eens het verschil tussen een verzoek en een opdracht...

      Dank u!

      • + 0
      • 9 nov 2014 - 22:40
  • JV fan

    Posts: 2.089

    Dat kan verstappen beter :P ,

    Misschien kostte hem dat inderdaad de overwinning, maar had het idee dat Nico Lewis wel achter zich kon houden , en niet te veel pushte om hem desnoods weer terug te pakken ,

    • + 0
    • 9 nov 2014 - 22:28
  • AyrtonS

    Posts: 3.984

    Nette race van nico en m.i. Verdiend gewonnen, het hele weekend sneller.

    Kanttekening, nadat nico de pits in ging reed lewis de snelste ronde en had een voorsprong van 22,8 sec voordat hij de pits in dook. Hij zou voor nico uitkomen. Helaas heeft die fout hem 7,5 sec achter nico gedropt. Toch nog knap dat hij binnen een sec. Eindigde.
    Werd ook oo sky gezegd

    • + 0
    • 9 nov 2014 - 22:54
    • gp

      Posts: 4.267

      Lewis zelf zegt dat hij verwachte die ronde binnen te komen om banden te wisselen maar het team liet hem nog onverwacht een ronde langer buiten waardoor zijn banden volledig op waren. Gaan ze toch weer spelletjes spelen bij Mercedes?

      • + 0
      • 10 nov 2014 - 00:10
    • Schei toch uit zeg... Hoezo zouden dit nou weer spelletjes zijn?

      • + 0
      • 10 nov 2014 - 09:20
    • McMadd

      Posts: 10

      @GP Volgens mij bedoeld hij meer "Omdat dit de laatste ronde voor mijn pitstop was dacht ik alles uit deze banden te persen maar ging te ver".
      Oftewel geen onverwacht uitstel van de pitstop door het team maar alles eruit proberen te halen.
      Het blijft natuurlijk een interpretatie maar ik heb helemaal niets gezien of gehoord dat hij onverwacht een ronde langer buiten moest blijven (zoals met Button vorige week)

      • + 0
      • 10 nov 2014 - 14:34
    • gp

      Posts: 4.267

      Nee, hij zegt op facebook dat hij verwachte dat hij de ronde na Rosberg zou binnenkomen. Toen hij moest binnenkomen kreeg hij tot zijn verbazing het bericht om nog een extra ronde buiten te blijven. Ook stond Mercedes al klaar met zijn banden. Hij zegt zelf dat hij die laatste ronde alles uit zijn banden had gehaald en die extra ronde teveel was voor zijn banden. Op zijn minst vreemd dat Mercedes, als het duidelijk wordt dat Hamilton de leiding zal overnemen, hals over kop beslist om hem nog een rondje extra buiten te laten.

      • + 0
      • 10 nov 2014 - 16:48
    • gp

      Posts: 4.267

      Ik kan trouwens wel begrijpen dat ze Rosberg graag een overwinning willen geven maar ze hebben blijkbaar nog steeds niet door dat ze het eerlijk moeten houden. Die dingetjes heeft iedereen direct door en Hamilton gaat hun niet meer vertrouwen. En ze gaan hem de volgende jaren nodig hebben als de andere teams dichterbij komen.

      • + 0
      • 10 nov 2014 - 16:54
  • Die spin heeft hem n.a.w. de overwinning gekost. Maar ja, punten worden pas bij de finish uitgedeeld en dan moet je gewoon geen fouten maken. Lewis mag dan sneller zijn, het 'geen fouten maken' deel van F1 racen heeft Rosberg naar mijn mening beter voor elkaar.

    Ik vond het BBC interview met Rosberg na afloop wel grappig. De BBC liet beelden zien van Lewis' spin. De BBC had het over de manier waarop Lewis de spin opving. "I wouldn't call that a catch" zei Nico terecht...

    • + 0
    • 10 nov 2014 - 09:39
  • Pete

    Posts: 236

    Lewis, je kunt een race ook winnen door op de baan in te halen. Niet alleen door middel van een pits stop. Je rijdt wel 6 seconden dicht maar probeert verder niks?

    • + 0
    • 10 nov 2014 - 11:50

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.393
  • Podiums 99
  • Grand Prix 124
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park