Hamilton: "Fout kostte me de overwinning vandaag"
- Gepubliceerd op 09 nov 2014 21:05
-
22
- Door: Jeroen Jonkers
"Het was een geweldige race, ik had het goed naar mijn zin," vertelt Hamilton. "Natuurlijk maakte ik een gigantische fout halverwege de race, maar de auto reed verder fantastisch en het team heeft het uitstekend gedaan."
"Ik denk dat mijn spin me de overwinning heeft gekost," vervolgt de Brit. "Ik was op dat moment veel sneller. Ik ging een seconde sneller en dacht dat ik naar de pits zou gaan, dus ik gebruikte mijn banden volledig. Ik blokkeerde vervolgens de achterkant en ging wijd. Dat was mijn eigen fout."
"Vervolgens was het een mooi gevecht naar de finish en dat is waar het bij racen om draait. Ik ga in Abu Dhabi op deze voet verder, hopelijk verbeter ik me. Ik verloor vandaag wat terrein maar er is nog genoeg om voor te vechten in de laatste race."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.709 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton

Reacties (22)
Login om te reagerenPosts: 1.503
Spin? Haha, ik heb duidelijk iets gemist.. Of was toen toevallig reclame op Rtl? Of liep ik weer ergens rond... Naja, heb tegelijk mooi wat kunnen doen tijdens deze race!
Posts: 2.847
Slecht weer! Alleen vrouwlief is een goed excuus om niet de tv aan te zetten en te kijken voor het gebrul van deze prachtige V6 Turbo's! ;-P
Posts: 13.929
Nou, dan heb je echt iets spectaculairs gemist! Lewis vond Max' driften tijdens VT1 kennelijk wel geslaagd en deed dat op spectaculiare wijze nog eens dunnetjes over in een andere bocht. :-)
Posts: 3.426
Hamilton: "Vervolgens was het een mooi gevecht naar de finish en dat is waar het bij racen om draait. Ik ga in Abu Dhabi op deze voet verder, hopelijk verbeter ik me. Ik verloor vandaag wat terrein maar er is nog genoeg om voor te vechten in de laatste race."
Hij heeft blijkbaar niets geleerd van China 2007, Monza 2010 en Singapore 2010 waar hij het kampioenschap vergooide. In 2007 had hij het rustiger aan moeten doen in die omstandigheden, maar was te wild bezig en belande zo in de grindbak. Omdat hij destijds een rookie was werd dit door de vingers gezien. In 2010 was hij degene van wie men dacht dat hij wereldkampioen zou worden tot hij een voorsprong van 41 punten op Alonso wist te vergooien en ineens tegen een achterstand van 8 punten aankeek in twee wedstrijden tijd. Hij moet gaan begrijpen dat hij niet altijd hoeft te winnen om wereldkampioen te worden.
Posts: 2.418
Veel te kort door de bocht als je het mij vraagt. Hij zegt nergens dat hij als een wildebras de overwinning veilig wil stellen met alle risico's van dien. Daarnaast kun je het ook omdraaien: hij heeft blijkbaar goed geleerd van 2008, waar hij met behouden rijden bijna het kampioenschap verloor in de laatste race.
Posts: 415
@marcio druk af en toe eens op ENTER
Posts: 173
Wat een slap excuus van Hamilton zeg.
Hij was vandaag geen maat voor Rosberg en dat schijnt nogal moeilijk toe te geven zijn,het lijkt wel een Nederlander.
Posts: 1.423
na de fout ging hij ook vol in de aanval. Een ander zou wat rustiger aan doen na zo een fout. vechtersmentaliteit
Posts: 770
niks slap excuus, klopt gewoon wat ie zegt...
Posts: 12.432
Wat was zijn excuus dan?? Dat hij zelf zegt dat hij een fout maakte?? Je lijkt wel een troll met het verstand van een drol......compleet uit gescheten en doorgespoeld. Oh nee, jij bent plak poep wat als een gore remspoor achter blijft en waar anderen zich aan storen.
Posts: 13.929
Gelieve reaguurder BANDINI te negeren. Dank u!
Posts: 173
Gelieve de opdracht van @nbtt heel snel op te volgen. Dank u!
Posts: 13.929
Gelieve reaguurder BANDINI te negeren. Dit schertsfiguur begrijpt namelijk niet eens het verschil tussen een verzoek en een opdracht...
Dank u!
Posts: 2.989
Dat kan verstappen beter :P ,
Misschien kostte hem dat inderdaad de overwinning, maar had het idee dat Nico Lewis wel achter zich kon houden , en niet te veel pushte om hem desnoods weer terug te pakken ,
Posts: 3.984
Nette race van nico en m.i. Verdiend gewonnen, het hele weekend sneller.
Kanttekening, nadat nico de pits in ging reed lewis de snelste ronde en had een voorsprong van 22,8 sec voordat hij de pits in dook. Hij zou voor nico uitkomen. Helaas heeft die fout hem 7,5 sec achter nico gedropt. Toch nog knap dat hij binnen een sec. Eindigde.
Werd ook oo sky gezegd
Posts: 4.935
Lewis zelf zegt dat hij verwachte die ronde binnen te komen om banden te wisselen maar het team liet hem nog onverwacht een ronde langer buiten waardoor zijn banden volledig op waren. Gaan ze toch weer spelletjes spelen bij Mercedes?
Posts: 9.505
Schei toch uit zeg... Hoezo zouden dit nou weer spelletjes zijn?
Posts: 10
@GP Volgens mij bedoeld hij meer "Omdat dit de laatste ronde voor mijn pitstop was dacht ik alles uit deze banden te persen maar ging te ver".
Oftewel geen onverwacht uitstel van de pitstop door het team maar alles eruit proberen te halen.
Het blijft natuurlijk een interpretatie maar ik heb helemaal niets gezien of gehoord dat hij onverwacht een ronde langer buiten moest blijven (zoals met Button vorige week)
Posts: 4.935
Nee, hij zegt op facebook dat hij verwachte dat hij de ronde na Rosberg zou binnenkomen. Toen hij moest binnenkomen kreeg hij tot zijn verbazing het bericht om nog een extra ronde buiten te blijven. Ook stond Mercedes al klaar met zijn banden. Hij zegt zelf dat hij die laatste ronde alles uit zijn banden had gehaald en die extra ronde teveel was voor zijn banden. Op zijn minst vreemd dat Mercedes, als het duidelijk wordt dat Hamilton de leiding zal overnemen, hals over kop beslist om hem nog een rondje extra buiten te laten.
Posts: 4.935
Ik kan trouwens wel begrijpen dat ze Rosberg graag een overwinning willen geven maar ze hebben blijkbaar nog steeds niet door dat ze het eerlijk moeten houden. Die dingetjes heeft iedereen direct door en Hamilton gaat hun niet meer vertrouwen. En ze gaan hem de volgende jaren nodig hebben als de andere teams dichterbij komen.
Posts: 1.579
Die spin heeft hem n.a.w. de overwinning gekost. Maar ja, punten worden pas bij de finish uitgedeeld en dan moet je gewoon geen fouten maken. Lewis mag dan sneller zijn, het 'geen fouten maken' deel van F1 racen heeft Rosberg naar mijn mening beter voor elkaar.
Ik vond het BBC interview met Rosberg na afloop wel grappig. De BBC liet beelden zien van Lewis' spin. De BBC had het over de manier waarop Lewis de spin opving. "I wouldn't call that a catch" zei Nico terecht...
Posts: 236
Lewis, je kunt een race ook winnen door op de baan in te halen. Niet alleen door middel van een pits stop. Je rijdt wel 6 seconden dicht maar probeert verder niks?