user icon

Rosberg tevreden na volmaakt weekend in Brazilië

  • Gepubliceerd op 09 nov 2014 20:45
  • comments 11
  • Door: Jeroen Jonkers
Nico Rosberg heeft een ijzersterk weekend in Brazilie achter de rug. De Duitser was in elke trainingssessie de snelste en ook na de kwalificatie en de race stond Rosberg bovenaan. De Mercedes-coureur was dan ook erg tevreden na afloop van de Grand Prix.

"Het was een fantastisch weekend," vertelt Rosberg. "Het hele weekend voelde ik me al comfortabel in de auto en vandaag was ik in staat om het gat naar Lewis te controleren. Er is nog veel om voor te strijden en nu hoop ik dit vol te houden."

"Het was erg belangrijk voor mij om te verbeteren," vervolgt de Duitser. "Ik had geen goede race in Austin en vandaag kreeg ik dat wel voor elkaar. Daar ben ik erg blij om. Vandaag was een grote stap in de juiste richting."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • sailor

    Posts: 10.268

    Dit weekend geeft toch weer aan dat Rosberg niets onderdoet aan Hamilton.

    Haast alles winnen wat je maar kunt winnen , dit weekend was perfect

    • + 0
    • 9 nov 2014 - 20:49
    • Als er straks met 1 punt verschil iemand kampioen word dan is dat idd gewoon zo.
      Had het niet verwacht dat Rosberg zo dicht op Hamilton zou blijven.
      En ook de bevestiging dat die oude Schumie het nog niet verkeerd deed.

      • + 0
      • 9 nov 2014 - 20:54
  • Pitstop

    Posts: 255

    Dik verdiend!!! VT1, VT2, VT3 en kwalificatie de snelste en vervolgens de race winnen, TOP!

    • + 0
    • 9 nov 2014 - 20:49
  • marcio

    Posts: 2.469

    Mwah, tot voor kort had ik Rosberg heel erg hoog zitten, maar ben dat slappe houding van hem meer dan zat!! Hij is niet instaat om net als een Alonso, Lewis, Raikkonen van voor dit seizoen, Ricciardo en Vettel ronde na ronde alles uit die bolide te persen en zo zijn voorligger onder druk te zetten. Hij is te braaf. Geen wonder dat hij het altijd aflegt tegen een pure racer zoals Lewis. O, en voor ik een hoop boze Rosberg fan over mij heen krijg: ik ben een bewonderaar van Vettel en Raikkonen en niet van Hamilton. Kan dat hele hiphop aura wat om hem heen zweeft niet uitstaan!!

    • + 0
    • 9 nov 2014 - 21:01
    • sailor

      Posts: 10.268

      Dat is een mening die je hebt en die mag je zeker hebben , we kunnen het er hooguit niet mee eens zijn , maar daar heb je het ook mee gehad.

      • + 0
      • 9 nov 2014 - 21:06
  • De spin van Hamilton heeft ervoor gezorgd dat Rosberg zijn race heeft gewonnen.
    niets meer of minder. na zo'n fout een gat van meer dan 7 seconden dicht rijden
    zie ik Rosberg niet doen. Hamilton hoeft de volgende race alleen maar tweede te worden.
    en niet uitvallen he ;-)

    • + 0
    • 9 nov 2014 - 21:55
    • Precies!

      • + 0
      • 9 nov 2014 - 23:08
    • Aviflex

      Posts: 1.102

      tot de eerste pitstop gat van3 sec goed gemaakt en na de spin 7 sec. Rosberg kan niet wegrijden van ham of op een gat van 2 a 4 sec zetten

      • + 0
      • 9 nov 2014 - 23:11
    • fduct

      Posts: 414

      dan moet je nog steeds op die plek rijden om de race te winnen, wanneer anderen fouten maken en jij profiteert daarvan ben je gewoon nog steeds een terechte winnaar toch?

      • + 0
      • 10 nov 2014 - 02:24
    • Haha, altijd weer excuses zoeken. Hij heeft het gewoon helemaal zelf verprutst. Anders had hij MISSCHIEN kans gemaakt op de overwinning inderdaad.

      • + 0
      • 10 nov 2014 - 09:16
  • AyrtonS

    Posts: 3.984

    Ach ja, schumi, senna, alonso, vettel enz hebben ook niet alles gewonnen in een dominante auto.

    • + 0
    • 10 nov 2014 - 20:47

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar