Rosberg: "Weekend pas perfect als ik het morgen afmaak"
- Gepubliceerd op 08 nov 2014 19:00
-
24
- Door: Jeroen Jonkers
"Ik heb het pas perfect gedaan als morgen alles lukt," vertelt Rosberg. "Tot nu toe doen we het perfect en pole position is de beste uitgangspositie. In de race moet ik het echter laten zien en niet hetzelfde doen als in Austin."
"De druk is altijd ongeveer hetzelfde geweest," reflecteert de Duitser op het seizoen. "De adrenaline, spanning en opwinding zijn al het gehele seizoen aanwezig. Ik probeer optimistisch te blijven en van nature ben ik een optimistisch persoon. Ik heb geleerd van Austin en ik weet wat er beter moet, dus wat dat betreft ben ik klaar voor de race van morgen," besluit Rosberg.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.709 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton

Reacties (24)
Login om te reagerenPosts: 9.925
Ik zie het niet gebeuren, als Hamilton geen brokken rijd en heel blijft, dan zie ik Hamilton het wederom afmaken.
Posts: 689
Rosberg kan het moeilijk afmaken tijdens de race, kwalificatie is een ding, de race winnen een tweede.
Posts: 11.132
Toch is het wel knap van Rosberg om al 10 kwalificaties te winnen van Hamilton , die toch wordt gezien als de snelste coureur van het veld.
Sommige forumleden geven vaker aan dat Hamilton de snellere is t.o.v. Rosberg , maar uiteindelijk heeft Rosberg het vaakst het snelste rondje van het hele weekend gereden op de circuits.
Het is volgens mij de eerste keer dat Hamilton in de kwalificatieduels is verslagen door zijn teamgenoot.
Hamilton is natuurlijk ontzettend goed , dat is absoluut waar , maar dat Rosberg echt een stuk minder snel is dan Hamilton blijkt niet uit de kwalificaties , in tegendeel zelfs..
Posts: 689
Is waar, maar hij staat wel tweede in het kampioenschap, snelle ronden brengen geen punten op.
Posts: 11.132
Kwalificaties brengen inderdaad geen punten op , maar ook de "wedstrijden" die geen punten opleveren kun je wel degelijk iets van aflezen.
Posts: 2.285
Als Hamilton WK wordt dan praat volgend jaar niemand meer over deze "wedstrijden"
Posts: 11.132
Als ze niet meer praten over die wedstrijden , wil niet zeggen dat ze niet hebben plaatsgevonden ;-)
Posts: 1.278
Het is inderdaad knap dat Rosberg er zo vaak voor staat, maar de F1 geschiedenis kent verschillende toppiloten die nooit echt sterk waren in de kwalificatie (Alonso) en kwalificatiebeesten die in de race er nooit helemaal uitkwamen (Trulli).
Uiteindelijk draait het om zondag en daar komt Rosberg tov Hamilton toch vaak tekort. Waarmee ik niets wil afdoen aan Rosberg, die rijdt volgens mij echt op het maximum van zijn kunnen en dwingt Hamilton (die ik toch als de snelste rijder in de F1 beschouw) tot het uiterste, zowel mentaal als qua rijden. Hij heeft zich voor mij echt geprofileerd als een toprijder in de F1. Zet hem tegenover Vettel, Alonso of Hamilton (zowat de meest voorkomende topdrie bij de meeste fans) en hij legt ze denk ik allemaal het vuur aan de schenen, denk ik. En als ze een minder dan goed jaar hebben, zoals deze rijders allemaal al hebben gekend (Vettel dit jaar, Hamilton 2011, Alonso vorig jaar) pakt hij ze gewoon.
Posts: 4.499
Ook op SkySport werd er vol lof gesproken over Rosberg's prestatie! Zeker met een Hamilton naast zich...
Posts: 11.132
Nog een leuk feitje is dat Rosberg met deze tijd de snelste poletijd ooit heeft gereden op dit circuit
Posts: 6.198
@Waylon: "Als Hamilton WK word praat niemand meer over deze wedstrijden" en als Rosberg kampioen word, zullen alle Hamilton fans er over blijven doorjammeren ;-)
Posts: 11.757
Hamilton hoeft zich helemaal niet druk te maken en kan desnoods gewoon naar een 2e plek cruisen als ie dat wil. Laat Rosberg maar lekker schuiven. Gewoon loeren op een foutje en als dat niet gebeurt is er ook niks aan dr hand.
Posts: 5.397
Daarbij is Hamilton denk ik ook afhankelijk van de druk van achteren, en Williams lijkt er best wel goed bij te zitten. Mocht Williams goed mee kunnen morgen kan Hamilton niet op cruise mode achter Rosberg blijven zitten.
Posts: 4.499
Brazilie geeft ons altijd verrassingen..., Hamilton moet scherp en op zijn hoede zijn want 0 punten heeft hij zo te pakken! Niks cruisen of rustig afwachten voor Lewis morgen dus.
Posts: 1.423
eerste bocht bij de start kan van alles gebeuren:P
Posts: 11.757
Ik moet het nog zien of hun racepace zo sterk is. Als ik hem was zou ik vrij weinig risico nemen. Het enige wat ie nou net niet kan hebben is een DNF. Rosberg ook niet uiteraard maar ee druk ligt bij hem met 24 punten achterstand.
Posts: 11.757
Hun=Williams
Posts: 3.984
Gewoon vol voor gaan en bij risico volle duels de eer aan zich zelf houden.
Nico heeft inderdaad bewezen een topcoureur te zijn.
Als het op poles aankomt dan zijn ze aan elkaar gewaagd, dat zeggen ze op sky, omdat monaco, duitsland en een keer een brandende motor in acht genomen staat ze in evenwicht.
Lewis heeft overigens ook 1 dnf meer op zijn naam staan, kost hem 25 of min. 17 punten.
In de race is het een ander verhaal, op 1 of ander manier lukt het lewis in een gelijkwaardige auto toch om nico in te halen en niet dankzij een pitsstop.
Dat blijft knap en voor mij bewijst hij wederom dat hij de beste coureur is en nu ook in consistentie begint op te vallen.
Morgen eeen spannende race doir inhaal mogelijkheden.
Het kan ook dat lewis gokt op regen en dat zijn auto een beetje daarop aangepast heeft.
Dat had hij volgens mij ook in die laatste regenrace. Hij haalde nico in en weg was hij.
Posts: 11.132
"omdat monaco, duitsland en een keer een brandende motor in acht genomen staat ze in evenwicht."
Hier ga er dus van uit dat Hamilton deze kwalificaties allemaal zou winnen als het anders was gegaan , niet echt een eerlijke berekening , zeker als je bekijkt dat Hamilton een teamgenoot heeft die lang niet altijd moeite heeft gehad om de pole te scoren.
Posts: 9.505
Een beetje raar inderdaad om er vanuit te gaan dat hij die poles gepakt had. Gezien de rest van het seizoen was dat maar zeer de vraag.
Posts: 3.984
Dat is niet mijn beredenering maar van de sky experts en daar zit wat in.
10 vs 7 vind in nou niet echt een wereld van verschil.
En anderzijds waarom zou nico dat per definitie gewonnen hebben?
Posts: 11.132
Nee zeker niet , maar wij geven ook niet aan dat Nico alles zou hebben gewonnen.
Eerlijker zou dan geweest zijn als je een middenweg zou pakken , nu is dat moeilijk bij 3 wedstrijden , dan zou je dus moeten zeggen , 1 voor Nico en 1 voor Lewis en 1 zouden we nooit kunnen weten.
Met deze berekening heeft Nico alsnog die trofee :-)
Posts: 3.984
Nou ja, ere wie ere toekomt, voor wat het waard is;-)
Nico heeft in ieder geval (hoe dan ook) geen piepeltje verslagen in qualis.
Lewis is niet de enige, schumi kan daar ook over meepraten.
Kortom, hij heeft zich m.i. Bewezen een topcoureur te zijn.
Posts: 3.984
Enige kanttekening: hij is als teamgenoot onbetrouwbaar, ondanks hij zich als ideale schoonzoon voordoet.