user icon

Mercedes al twee maanden bezig met auto voor 2015

  • Gepubliceerd op 15 okt 2014 09:28
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Mercedes sleepte in Rusland de constructeurstitel in de wacht. Dat is de afgelopen twee dagen gevierd in de fabrieken in Brixworth en Brackley. Mercedes-motorsportbaas Toto Wolff: "Wat een moment! Toen ik na Sotsji voor het eerst richting de fabriek reed herinnerde ik me hoe geïnspireerd ik raakte toen ik hier begon te werken. Er gaat nog steeds geen dag voorbij zonder dat ik die inspiratie voel."

De Oostenrijker vervolgt: "We hebben intelligente, hard werkende groep van mensen. De eerste constructeurstitel voor Mercedes-Benz vervult ons met trots. Dit is een moment om iedereen die daaraan bijgedragen heeft te erkennen, inclusief Ross Brawn. Hij heeft hier de fundering gelegd voor onze huidige successen. Ik bedank een ieder die dit mede mogelijk gemaakt heeft en breng een toast uit voor hun inspanningen. We zijn de beste."

Ondertussen doemt aan de horizon alweer het volgende seizoen op, terwijl het kampioenschap bij de coureurs nog niet eens is beslist. Mercedes is al twee maanden volop bezig met de auto voor 2015, onthulde Wolff in Salzburger Nachrichten. "Onze afdelingen hebben die omschakeling al gemaakt. De afgelopen twee maanden hebben ze niet aan de huidige auto gewerkt, maar hebben ze zich gefocust op de nieuwe bolide."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • ives

    Posts: 1.236

    Dat heb je dan ook nog, dat ze dusdanig veel voorsprong hebben, dat ze al vroeg in het jaar zich kunnen focussen op de volgende auto. Als je in strijd bent met een ander team, moet je blijven ontwikkelen tot het einde van het jaar, wat de wagen voor volgend jaar wat kan compromitteren. Maar het lijkt er dus op dat de dominantie volgend jaar gewoon zal doorgaan!

    • + 0
    • 15 okt 2014 - 09:33
    • Bsafranky

      Posts: 629

      Heeft Renault/RedBull even liggen pitten afgelopen 4 jaar!! Ze wisten dat het roer om ging in 2014.

      • + 0
      • 16 okt 2014 - 15:31
  • KiNcKyKiMi

    Posts: 7

    Ik denk dat ze bij Ferrari en Mclaren al veel langer aan volgend jaar aan het denken zijn...

    • + 0
    • 15 okt 2014 - 09:39
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Ferrari is al met de auto voor 2017 bezig.. ;-)

      • + 0
      • 15 okt 2014 - 12:02
    • gp

      Posts: 4.343

      een goeie!

      • + 0
      • 15 okt 2014 - 20:39
  • Rush

    Posts: 172

    Dat is de fout die Red Bull vorig seizoen gemaakt heeft. Ze waren belachelijk dominant in de tweede helft van het seizoen maar bleven de boel toch nog doorontwikkelen in de laatste paar races. Dat was echt niet nodig geweest.

    • + 0
    • 15 okt 2014 - 10:01
  • cabanna

    Posts: 43

    Als ge dan weet dat ze aan de huidige auto 3 jaar hebben gewerkt.
    Dit voordeel hadden ze omdat ze de motor en chassis zelf maken, dus konden ze hun chassis volledig bouwen rond hun motor, en de motor aanpassen waar dit nodig was. De budgetten die ze daar ingestoken hebben wil je niet weten.

    • + 0
    • 15 okt 2014 - 10:33
  • Slimmie205

    Posts: 11

    Zal vast een evolutie worden van de huidige wagen. Alleen de betrouwbaarheid nog even wat beter. Ze gaan volgend jaar hoogstwaarschijnlijk weer domineren tenzij Renault en Ferrari mogen sleutelen voor extra pk's. Anders zie ik het somber in voor de concurrentie ;)

    • + 0
    • 15 okt 2014 - 10:53
  • LimboF1

    Posts: 4.900

    Jammer dat hij Schumacher niet noemt, ik kan mij een interview herinneren. Ik meen op de BBC, Brawn gaf toen aan dat Schumacher ook verantwoordelijk was voor de huidige auto.

    • + 0
    • 15 okt 2014 - 12:11
  • Netjes dat hij Ross Brawn ook nog met naam noemt. Die is hier toch echt een grote grondlegger voor geweest!

    • + 0
    • 15 okt 2014 - 12:30

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar