Voormalig F1-coureur Andrea de Cesaris overleden na motorongeluk
- Gepubliceerd op 05 okt 2014 20:47
-
25
- Door: Jeroen Jonkers
Andrea de Cesaris was van 1980 tot 1994 actief in de Formule 1. De Italiaan reed voor veel verschillende teams, waaronder McLaren, Ligier, Brabham, Jordan en Tyrrell. In totaal scoorde hij 59 punten en stond hij vijfmaal op het podium.
Trending nieuws
-
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.581 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (25)
Login om te reagerenPosts: 417
Zwarte dag voor de formule 1...
Posts: 1.754
Men noemde hem indertijd De Crasheres omdat hij veel crashte. Het valt me op dat coureurs die het overleven soms toch door een ongeluk om het leven komen of een zwaar ongeluk krijgen. Zie bijvoorbeeld ook Pironi (speedboot), Graham Hill (vliegtuig) en recent Schumacher. Snelheid en gevaar blijft trekken en juist als je geen angst hebt en veel ervaring kun je overmoedig raken en teveel risico's nemen.
Posts: 3.229
Schiet me er nog een te binnen Carlos Pace, ook met een vliegtuig.
Posts: 632
En niet te vergeten: Mike Hawthorn en Clay Regazzoni, beiden een auto-ongeluk
Posts: 14
Collin Mcrae...
Posts: 223
Mike Hailwood. Aangereden door een vrachtauto waarbij tevens zijn 9 jarige dochter overleed.
Posts: 3.846
Ik moet altijd aan die film ''Final Destination'' denken als ik zulk soort nieuws weer lees,hoor of zie.
''You Can't Cheat Death''
R.I.P A.d.C.
Posts: 7.320
David Purley..
Posts: 599
Holy shit.. heel cru dat juist hij zo heen gaat
Posts: 1.754
Men noemde hem indertijd De Crasheres omdat hij veel crashte. Het valt me op dat coureurs die het overleven soms toch door een ongeluk om het leven komen of een zwaar ongeluk krijgen. Zie bijvoorbeeld ook Pironi (speedboot), Graham Hill (vliegtuig) en recent Schumacher. Snelheid en gevaar blijft trekken en juist als je geen angst hebt en veel ervaring kun je overmoedig raken en teveel risico's nemen.
Posts: 1.754
@ 'Nothing but the truth' heeft al meermalen geklaagd over de niet werkende 'versturen knop'. wat is er toch aan de hand? Ik verstuur nog nauwelijks een post, maar lees het nog wel...
Posts: 3.229
Ik heb er ook af en toe last van, maar ach na zo'n dag als vandaag denk ik ook... 'er zijn ergere dingen in de wereld'
Posts: 5.397
Idd...
Posts: 6.407
Ik heb er ook al dagen last van op mijn iPad, erg irritant! Heb al een mail naar de beheerder gedaan, ben benieuwt of er iets mee gedaan wordt.
Posts: 650
De Maldonado van de jaren 80 en begin 90. Zonde. Geen beste dag voor F1
Posts: 129
R.I.P
De beste man was inderdaad geen hoogvlieger in de F1, maar hij heeft n paar pareltjes mogen besturen!! oa de Jordan en Sauber vond ik als kleine jongen zo gaaf!
stom toeval deze wk nog n schaalmodel van zijn zwarte Sauber Mercedes uit 1994 (Tissot livery) van zolder gehaald en in vitrinekast gezet.... Wat zij dat magistrale auto's uit die tijd!
Posts: 3.846
Dat is zeker een schitterend model!
Dat zwart met die stippen en dat horloge over de neus en na de crash van Senna de verhoogde cockpitranden die toen nog niet eens verplicht waren.
Posts: 13.929
De Cesaris was blij vlagen bloedsnel. Ik wist echter nooit goed wat ik van hem moest vinden. Op een bepaalde manier was hij ongrijpbaar. Wat een wrede speling van het lot dat hij zo aan zijn einde is gekomen.
Posts: 3.229
Ik vond het helemaal niks, net zoals Terazino memoreert was het een soort Maldonado en daarmee slaat hij de spijker op zijn kop.
Posts: 2.137
Ik kan me wel herinneren dat hij nogal eens in de muur belandde, maar volgens mij was het meestal alleen zijn auto en had hij zelden aanvaringen met collega's. Hij ging snel maar nog wel eens over de limiet, een beetje vergelijkbaar met Jos Verstappen in dat kader (die op die manier altijd aan grindbakken wordt gekoppeld).
Vergeet ook niet dat in die tijd het halen van punten een stuk lastiger was, aangezien slechts de eerste 6 coureurs punten kregen. En dan ook nog eens een stuk minder punten als tegenwoordig. Dus dat hij zoveel punten heeft gescoord geeft wel aan dat hij ook best regelmatig zijn auto wel aan de finish bracht en dan in een goede positie.
Posts: 17.675
mwah, het was geen hoogvlieger maar ging einde 80er jaren wel beter rijden,
niet voor niets was hij in z'n nadagen nog een veelgevraagde invalskracht bij Jordan en Sauber.
hoe dan ook; R.I.P.
Posts: 932
Tjee, ook dit is zeer triest.
Posts: 7.320
potverdomme, toch weer n legendarische naam, zonder dat hij ooit legendarisch was in zijn tijd. maar ja, formule coureurs uit mn jongere jaren.. die namen blijven bij mij als muziek in de oren klinken. elio di angelis en andrea de cesaris haalde ik als jongeling vaak door elkaar. inmiddels ben ik 44 en zitten zij al op n wolk te mario karten. erg man, verongelukken blijft toch altijd erg wreed.
Posts: 17.675
Zeker erg, maar "op n wolk te mario karten" toverde toch even een kleine glimlach op m'n gezicht, laten we hopen dat het ook werkelijk zo is..
Di Angelis verongelukt al halverwege 80er jaren tijdens een test
Posts: 7.320
ja in die lage Parmalat Brabham ja..