Toro Rosso-engineers lovend over nieuwe aanwinst Verstappen
- Gepubliceerd op 04 okt 2014 16:33
-
12
- Door: Jeroen Jonkers
Phil Charles, hoofd race-engineer: “Het was een wisselende dag met positieve en negatieve punten. Echt positief was de prestatie van Max, die een fantastische eerste vrije training reed. We zijn erg blij met hem, omdat hij zich snel aanpaste en rondetijden produceerde die we op een eerste dag niet verwacht hadden."
"Een minpunt was het probleem waardoor zijn auto tegen het einde van de eerste vrije training op de baan stil viel. De monteurs moesten hard aan het werk om het probleem op tijd voor de tweede sessie op te lossen.”
Ricardo Penteado, hoofd van Renault Sport F1 track support: “Terwijl de auto van Daniil probleemloos werkte en we een goed tempo reden, hadden we een paar problemen met de andere auto. Een gebroken uitlaatklep betekende een voortijdig einde van Max zijn sessie. Dat was jammer, want hij verrichte tot dat moment erg goed werk. Het onderdeel was na afloop eenvoudig te vervangen.”
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 13.929
Tjonge.... kennelijk kwam het woord 'groeibriljant' eerder niet eens door het filter...
Ik probeer het nog eens: Max Verstappen is een groeibriljant die nu reed begint te fonkelen!
Posts: 13.929
En nu in één keer. De forumsoftware hier is (en het spijt me oprecht dat te moeten zeggen) op zijn zachtst gezegd krakkemikkig! Twee van de drie pogingen iets te posten stranden nu......
Posts: 8.908
Gebruikte je eerder niet een ander woord voor fonkelen? :-)
Posts: 13.929
Ha ha, heel gevat LARS! ;-)
Posts: 3.186
Helemaal met eens
Posts: 12
Hier mijn 2e post ooit, de eerste is er nooit doorheen gekomen met het filter.
Nog een klacht, reclame is best en begrijpelijk maar reclame hier is echt slecht geïmplementeerd en verziekt echt de functionaliteit op mobiele apparaten.
Hopelijk kunnen jullie in de toekomst de reclame subtieler gaan toepassen.
Posts: 1.300
Ben ik nou gek? In 1 artikel binnen 5 zinnen;
"De monteurs moesten hard aan het werk om het probleem op tijd voor de tweede sessie op te lossen.”
en
"Een gebroken uitlaatklep betekende een voortijdig einde van Max, Het onderdeel was na afloop eenvoudig te vervangen.”
Posts: 1.608
Ze moesten hard aan het werk om het probleem te vinden en vervolgens was het zo opgelost.
Posts: 6.407
Ik weet een ding zeker, als een uitlaatklep gebroken is dat niet heel eenvoudig te vervangen. Ik heb vaak genoeg vroeger van mijn golfjes cilinderkoppen gereviseerd, klepjes inslijpen en dan controleren of ze afdichten. Niet iets wat je in een uurtje of twee hebt gedaan. Daarbij lijkt mij de cilinderkop ook verzegeld, die mogen ze toch niet verbreken?
Posts: 931
Ben een enorme Verstappen fan vooral in de tijd van Jos maar nu ook van Max. Ik ga Max ook zeker een keer zien rijden komend jaar. Maar ik merk dat ik moeite begin te krijgen met dat ophemelen van Max door alles en iedereen. Max heeft nog helemaal niks gepresteerd in de autosport. Dat gaat veranderen maar laten we ook een beetje nuchter blijven. Straks gaat Max nog naast zijn schoenen lopen. Bovendien wil ik het nog wel eens zien met tegenslag of oneerlijkheid, want zo is de Formule 1, hoe Max zich daardoror slaat. So far so good.
Posts: 13
@Erikworld; helemaal mee eens. Het is gevaarlijk om iemand die net komt kijken in de F1 zoveel veren te geven. Straks zegt hij (terecht) jullie vonden mij eerst meer dan goed en nu kan ik er niets meer van, aldus Max Verstappen na een foutje wat een crash veroorzaakte... Blijf aub met beide benen op de grond Max, dan kom je met die Hollandse nuchterheid het verst!
Posts: 5.058
Ik snap werkelijk jullie angst niet. Is het nu nog niet duidelijk dat Max een koele kikker is die wat de media schrijft naast zich neer legt....wat zeg ik....hij volgt het geen eens! Max doet gewoon zijn ding en dat is hard rijden en het snel leren van de nieuwe dingen die op hem afkomen. Wat jullie nu hier neerschrijven is alleen maar "frightened chicken stories" om je zelf in te dekken mocht het iets minder gaan. De echte fan geloofd in het talent Verstappen en in het feit dat hij wereldkampioen materiaal is. Het gaat om het feit dat hij in de basis al gewoon mee kan in het F1 veld zonder extreem op het gas te gaan. Zo ja........wij mogen hem ophemelen om dat het hier om een buitengewoon talent gaat binnen F1.