Kvyat niet verrast dat hij wordt verkozen boven Vergne
- Gepubliceerd op 04 okt 2014 11:22
-
7
- Door: Jeroen Jonkers
"Nee het verbaast me niet," aldus Kvyat. "Het is duidelijk waarom ze vorig jaar voor Daniel Ricciardo kozen. Jean-Eric is een fantastische coureur met veel ervaring, maar ik race zelf ook al een flinke tijd, al is dat niet in de Formule 1. Er zijn een aantal dingen die je enkel kunt leren door ze te doen en ik denk dat dit zo een situatie gaat worden."
Kvyat voelt zich klaar voor de stap naar Red Bull-Racing, een team waar constant gepresteerd moet worden: "Ja, ik weet zeker dat ik het kan. Natuurlijk vertrouwt Red Bull op mij. Ze tonen een zekere vorm van respect door dit besluit en dat waardeer ik. Deze beslissing is genomen omdat ze weten wat voor coureur ik ben en ik zal er alles aan doen om hun gelijk aan te tonen," besluit de toekomstige teamgenoot van Daniel Ricciardo.
Trending nieuws
-
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Visa Cash App RB
- Punten 1.061
- Podiums 24
- Grand Prix 188
- Land AU
- Geb. datum 1 jul 1989 (36)
- Geb. plaats Perth, AU
- Gewicht 64 kg
- Lengte 1,75 m
190.930 reacties op Visa Cash App RB
24 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Daniel Ricciardo

Reacties (7)
Login om te reagerenPosts: 2.181
wie wel!?
Posts: 567
Gewoon logisch, hij is de betere van de twee. Dat die minder punten heeft dan Vergne heet alles te maken met wat ervaring wat die mist, maar dat komt wel.
Posts: 8.908
Hij is dan wellicht beter, maar Vergne is toch ook geen pannenkoek!
Ze zijn gewoon klaar met Vergne, maar zijn prestaties zijn daar volgens mij niet de oorzaak van. Ik denk dat zijn houding de laatste 2 maand nog wel eens in zijn nadeel hebben kunnen werken.
In mijn ogen hadden ze beter Vergne door kunnen schuiven, of hem nu nog een jaar behouden voor STR. Maar dat laatste zullen ze echt niet gaan doen. 99,5% zekerheid dat die 2e stoel nu voor Sainz is. Terecht naar mijn mening, hij is er klaar voor en goed genoeg. Maar zal toch ook een beetje als 2e keus voelen denk ik. Want was Vettel niet vertrokken, dan had hij er niet gekomen.
Maar ze hebben hem in augustus ook flink veel stroop om de bek gesmeerd. En de gesprekken tussen Ferrari en Vettel zijn natuurlijk ook niet van eerder deze week. Ook Alonso geeft aan al 2 maanden bezig te zijn met zijn plannen voor 2015. Wat dus inhoud geen Ferrari voor hem
Korte analyse van deze feiten!
RedBull wil Verstappen in hun programma en weet dit enkel te doen door hem een stoel in de STR aan te bieden. Ze weten bij RB dat Vettel in onderhandelingen is met Ferrari en zij weten ook wel waar dat op uit gaat draaien. Ze besluiten Verstappen die stoel te geven. Ze roepen Sainz naar kantoor en geven daar aan dat dit noodzakelijk was maar dat Vettel naar Ferrari zal vertrekken en dan de 2e stoel voor hem zal zijn en ze Kvyat zullen promoveren. Maar Sainz mag niets zeggen en moet zijn mond dicht houden en teleurgesteld zijn. Verstappen denkt een mega deal te hebben, die hij anders ook wel had gehad. Sainz weet dat hem ook toe zal komen waar hij hard voor gewerkt heeft. Iedereen blij!!!
Posts: 9.925
Volgens Red Bull heeft Vettel gisteravond aan ze medegedeeld dat hij na dit seizoen vertrekt en daarmee kan je verhaal de prullenbak in. Maar of het echt zo gegaan is, is natuurlijk maar de vraag:-)
Posts: 1.264
Ik ben niet zo onder de indruk van Kvyat. Vergne schijnt door allerlei "kenners" afgebrand te worden omdat hij zo veel minder zou zijn als Kvyat. Vergne heeft 19 punten nu tegen de 8 van Kvyat. Bovendien is Kvyat nooit verder gekomen als negende plaatsen. Vandaag was hij in de kwalificatie ook weer langzamer dan Vergne. Moet dat nu de vervanger worden van een viervoudig wereldkampioen?
Eerst het jaar 2015 maar eens afwachten. Als Kvyat dan mijn ongelijk bewijst dan heb ik daar vrede mee, maar ik denk dat Ricciardo volgend jaar het aanmerkelijk beter gaat doen.
Posts: 2.223
Als Jean-Eric Vergne nu al twee keer gepasseerd wordt voor promotie naar Red Bull Racing dan zegt dat toch genoeg? Ik beweer nergens dat ie slecht is, maar hij is gewoon niet goed genoeg om door te stromen klaarblijkelijk. Net als Buemi en Algersuari best leuke rijder, die Jean-Eric, maar door de ogen van Red Bull Racing gewogen en te licht bevonden.
Vergne zit al aan de top van zijn kunnen, (denk ik, kan het niet onderbouwen, maar is mijn gevoel) er schijnt niet meer in het vat te zitten, heeft toch mooi drie seizoenen bij Scuderia Toro Rosso zijn ding kunnen doen, is ook niet iedereen gelukt. Nee, dat magere puntenverschil is niet genoeg voor lijfsbehoud, dit is zijn derde jaar al en dan is dit een te magere oogst tegenover een debutant.
Posts: 347
Ik vraag me af wat er gebeurd als Max de steren van de hemel rijd in 2015 en zelfs misschien een paar keer kvyat zoek rijdt wat het seizoen daarna zal gebeuren. Omdat het lijkt met doorschuiven van kvyat de steoltjes by red bull wel op slot is.
Maar goed, we zullen het zien.