Vettel: "Buiten blijven op onze banden was kantje boord"
- Gepubliceerd op 21 sep 2014 17:03
-
13
- Door: Jeroen Jonkers
"Ik had een goede start en passeerde Daniel, waarna we een normale race reden waarin we speelden met de strategie," aldus Vettel. "De safety car kwam op een erg slecht moment voor ons. We bleven buiten op de laatste set banden, maar het was echt kantje boord. Ik had veel druk van Daniel en Fernando, maar ik ben heel blij met de tweede plek."
Verschillende coureurs klaagden over de hitte in de straten van Singapore. Vettel vertelt waarom het zo zwaar is om te racen in de stadstaat: "Het is best wel heet. De auto's glijden ook flink en je moet constant gefocust blijven. De race kwam ook aan de maximale lengte van twee uur. Hierdoor is het zeker een race waarin we plezier beleven. Het is een circuit waar ik van houd en om dan op het podium ook nog champagne te krijgen is altijd prettig," besluit Vettel.
Trending nieuws
-
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 11.132
Leuk voor Vettel dat hij op podium stond , dat moet hem wel goed doen.
Maar ik had als team besloten om Ricciardo voor Vettel te laten eindigen.
Vergeet niet dat Ricciardo het meeste profijt heeft gehad van deze wedstrijd , hij heeft nu 60 punten achterstand op de leider , zou hij voor Vettel eindigen dan was de achterstand 57 punten op de leider , dan is er nog genoeg kans voor Ricciardo .
Posts: 17.675
geen idee, gelukkig hebben ze dat niet gedaan, knappe race van Vettel en verdiend 2e
Posts: 18.535
Inderdaad, Ricciardo werd ook gewoon geholpen door de SC. Ineens was het gat van +6 seconden op Vettel weg en werden die 3 ronden versere banden plots heel belangrijk.
Posts: 3.846
@Sailor
Je dacht toch niet dat ze bij RBR zouden zeggen tegen Vettel:''Ga maar aan de kant,want Ricciardo kan 3 punten meer halen in de strijd om het WDC.''
@RUTH
Ricciardo had juist banden die 3 ronden ouder waren dan die van Vettel en hij wist in de laatste ronden Vettel toch nog behoorlijk onder druk te zetten.
Posts: 11.132
Ds,
Waarom zou dat niet kunnen , dat hebben we echt wel vaker gezien.
Bij Mercedes in Maleisie 2013 heeft Hamilton ook de derde plaats weten te behalen terwijl Rosberg toch makkelijk voorbij kon , maar niet mocht , dat scheelde toen ook 3 puntjes.
Posts: 3.846
@Sailor
Dat was echt belachelijk zo vroeg in het seizoen,maar toen stond Brawn nog aan het roer en zowel Hamilton als Rosberg haalde het niet in hun hoofd om niet te luisteren naar Ross.
Over autoriteit gesproken,daar kunnen ze nu nog een puntje aan zuigen bij Mercedes.
Posts: 3.007
@DS, Vettel was wel degelijk 2/3 ronden eerder gestopt dan DR.
Posts: 3.007
www.fia.com/champi(...)rand-prix-lap-chart
Posts: 3.846
@Tifoso
Ik heb het niet over eerder stoppen,maar over de levensduur van de banden en die van Ricciardo waren niet een nieuwe set,want die waren 3 ronden ouder.
Hij had er dus al een keer op gereden in een VT of in de kwalificatie.
Posts: 3.007
Dat zou dan kunnen. Dan was het om het even, Vettel eerder gestopt en DR oude banden erop gemonteerd. Blijft wel knap van DR dat hij de banden goed weet te sparen.
Posts: 18.535
Waarom zouden ze bij DR er een set gebruikte softs onder leggen als die nog 2 verse sets heeft?
Posts: 1.849
Als fan van Vettel toch wel een opluchting om hem voor Ricciardo te zien eindigen.... ik zag het alweer gebeuren dat Ricciardo er toch weer voorbij zou gaan. Maar goed, ik denk dat iedereen Ricciardo zijn succes wel gunt.
Anyway, ik ben erg tevreden, goede race van hem :)
Posts: 17.675
Ik ben geen Vettel of Ricci fan hoor maar ik gunde hem wel een goed resultaat, wordt tijd dat hij zijn vorm een beetje terug vind, al is het alleen maar om die titels afgelopen jaren wat extra glans te geven, bovendien zie ik graag dat rijders als Lewis/Nico/Alonso/Vettel allemaal wat vaker in gevecht zouden zijn, nu is het 9 op de 10 keer achter de top van het veld pas interessant