Rosberg komt zeven duizendsten tekort voor de pole in Singapore
- Gepubliceerd op 20 sep 2014 16:54
-
25
- Door: Jeroen Jonkers
"Het verschil is niets als ik kijk naar mijn ronde," aldus Rosberg tijdens de persconferentie. "Hier en daar een klein beetje, kom op. Ik had het kunnen halen, maar het is niet anders. Lewis heeft goed gewerkt voor zijn pole postion."
"Het was een eerlijke strijd en tweede is prima, al is eerste natuurlijk beter," vervolgt de Duitser. "Morgen hebben we een lange race voor de boeg, dus het is prima."
Rosberg heeft met nog zes races te gaan 22 punten voorsprong op Lewis Hamilton. De titelstrijd is dus nog volledig open, zeker gezien het feit dat er tijdens de laatste race in Abu Dhabi dubbele punten zullen worden uitgereikt.
Trending nieuws
-
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.709 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton

Reacties (25)
Login om te reagerenPosts: 2.285
Hamilton verremde zich wel dus de achterstand was waarschijnlijk meer geweest
Posts: 3.229
Waylon, in de sport is er geen "als"!
Posts: 7.033
Rosberg had zelf ook een blokkerend wiel in de 2de sector. Biede was het niet perfect, maar dat die gasten rijden zo erg op de limiet dat 100% foutloos het nooit zal zijn op een circuit als deze.
Posts: 2.496
@Hamilton
Volgens mij moet Mercedes van de remmen voor volgend jaar een proriteit maken. Vergeleken met andere teams hebben ze veel meer lock-ups en remmen die oververhit zijn. Het zou me niets verbazen als de 2e Mercedes die in het spoor van de ander rijd morgen last krijgt van zijn remmen.
Posts: 7.033
Ja klopt Warlord. De remmen zijn het grote zorgenkindje die dit seizoen zelfs al een paar keer fataal zijn geweest (Canada,Hockenheim bvb)
Ja de 2de Mercedes doet er goed aan om niet constant te dicht op de leider te zitten.. Ik denk niet dat we meer zo snel een herhaling te zien krijgen van Canada, maar het is duidelijk dat het wel nog steeds een zwakke plek is bij Mercedes.
Posts: 2.285
Jim ik heb geen als gebruikt dus?
Posts: 13.929
WAYLON, uiteraard bedoelt JIM CLARK dat niet letterlijk......
Posts: 11.132
De teleurstelling van Rosberg kan ik wel begrijpen , zeker als het verschil maar zeven duizendsten is.
Die pole is leuk voor de statistieken , maar zeven duizendsten kun je met oog echt niet meer waarnemen...
Toch weer knap van beide heren.
Posts: 3.229
Sailor, het is 33,5 cm...echt weinig!
Posts: 8.004
Ahh...vandaar dat Nicole er vaak zo moeilijk bij loopt.
Posts: 13.929
Wat ik leuk vond, Rosbergs reactie toen hij hoorde dat Lewis net iets sneller was: DAMN IT!
Posts: 3.984
En dat mag, emotie is welkom in de sport.
Hij weet natuurlijk ook dat pole erg belangrijk is in monaco en singapor.
Twee keer een monaco truc uithale zou helemaal opvallen
Posts: 11.132
De pole is tegenwoordig alleen nog maar belangrijk in Monaco , op alle andere circuits zegt een pole niets meer.
Posts: 2.734
Ik vond het ook lachen toen ik het hoorde, kon het me ook goed voorstellen. Denk dat het wel saai gaat worden morgen, maar we gaan het zien.
trouwens, vannacht vanaf 0:00 tot 6:00 uur de WEC race in Austin op Eurosport (HD)
Posts: 1.213
Grosjean is ook lekker bezig op Renault :)
Posts: 112
sailor is hier wel de meest hamilton hater die er is ... hij denkt altyd gelijk te hebben maar dat heeft ie mooi niet natuurlijk is pole hier belangerijk aangezien inhalen lastig is en monaco ook maar dan kan je wel zeggen alleen op monaco belngerijk en geen enkele andere maar dan is pole nooit belangerijk want je kan wel pech krijgen ofzo... domme taal weer van jou sailor
Posts: 11.132
Ja dat zeiden ze in Italie ook dat inhalen daar heel moeilijk ging , er is volgens mij nog nooit een wedstrijd verreden op Monza waar zo veel werd ingehaald als de laatste wedstrijd in Monza , dat was ongekend.
Ik ga er dan ook vanuit dat we in deze wedstrijd vele inhaalacties zullen zien.
Posts: 112
mmm weet iemand de statistieken van monza dit jaar qua inhaalacties enzo?
Posts: 3.984
De statistieken spreken voor de P1.
Inhalen is meestal op de meeste circuits mogelijk tenzij het autos zijn van hetzelfde team.
2 mercedessen of 2 rbrs zie ik niet zomaar in singapor inhalen.
Posts: 112
@sailor gevonden er waren 44 inhaalacties totaal in monza maar in 2014 halen ze vaker in dan ooit. @AYRTONS je weet het maar nooit met nico haha
Posts: 11.132
"2 mercedessen of 2 rbrs zie ik niet zomaar in singapor inhalen."
Ook dat gebeurd best vaak.
Op Monza , waar een aantal leden op dit forum aangaven dat inhalen daar heel moeilijk zou gaan , heeft Ricciardo Vettel toch best makkelijk kunnen inhalen omdat Ricciardo toen vers rubber onder z'n auto had en Vettel oudere banden dat in combinatie met DRS , lijkt het inhalen niet zo moeilijk te zijn , ook niet bij teamgenoten.
Posts: 11.132
mrmennah1,
Je geeft nu commentaar op iets wat er nu helemaal niet toe doet...
Posts: 3.984
Sailor,
Ik heb het niet over monza maar over monaco en singapor.
Monza en monaco/singapor is toch niet met elkaar te vergelijken mbt inhalen?
Hoe oud ben je eigenlijk Als ik het mag veagen?
Posts: 3.846
''Hoe oud ben je eigenlijk Als ik het mag veagen?''
Dat vraag ik mij bij jouw ook af.
Als je stelselmatig ''singapor'' blijft tikken.
Posts: 11.132
Ayrtons,
Ik weet niet of jij vorig jaar naar de wedstrijd in Singapore hebt gekeken , maar daar werd behoorlijk ingehaald
Nogmaals Monaco is het enige circuit wat ver achterblijft t.o.v. andere circuits als het gaat om inhalen.
Want Singapore is ook niet met Monaco te vergelijken , geen enkel circuit is met Monaco te vergelijken.