user icon

Rosberg: "Schumacher zal nu meer respect voor me hebben"

  • Gepubliceerd op 04 maa 2010 10:44
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Mercedes GP-coureur Nico Rosberg zit vol zelfvertrouwen na de testmaand februari. De Duitser merkte in de testsessies dat hij niet onder hoeft te doen voor zijn legendarische landgenoot en teamgenoot Michael Schumacher.

Rosberg kon de vraag van Bild wie van de twee sneller is dan ook niet beantwoorden. “Dat is moeilijk te zeggen. We hebben ook niet vaak op dezelfde dag op hetzelfde circuit gereden. Ik denk dat Michael na de test meer respect voor me heeft en dat is belangrijk voor me. Belangrijker nog is dat ik het team wilde tonen dat de auto minstens net zo snel is wanneer ik achter het stuur zit.”

“Ik kan absoluut het niveau van Michael dit jaar aan en ik ga races winnen. Om dat te doen moet ik hem af en toe verslaan. Maar Michael is de beste coureur aller tijden, en terecht. En hij is supergemotiveerd.”

Reacties (16)

Login om te reageren
  • MrOrange

    Posts: 193

    Heerlijk dat die Rosberg eerlijk is. Geen bla bla. Ik ben jonger ik kijk/keek tegen Msc op. Ik rijdt op het moment dezelfde tijden, nu zal hij meer respect voor me hebben. Dat is bijna hetzelfde toch, als je hard voor je proefwerk geleerd hebt en dat dan de leraar zegt goed gedaan je hebt een 8+. Je voelt je trots en al een winnaar.

    Mijn reactie is puur gestaafd op extrapolatie van mijn interpretatie vant verhaal van Rosberg.
    Dus je bent het eens of oneens, ga me niet afbranden op een persoonlijke interpretatie.(Denk schrijf het er maar bij, want af en toe vallen we over elkaar heen om niets)

    • + 0
    • 4 maa 2010 - 10:54
  • Ik geloof best dat Rosberg goede rondetijden kan zetten. Niet voor niets had hij vaak ook de snelste tijden in de trainingen.

    Waar het bij hem vaak mis gaat is tijdens de race. Dan verslapt hij toch een beetje (alhoewel hij vorig seizoen ook veel last had van domme strategische beslissingen van het team). Terwijl Schumacher dan juist zijn kracht toont.

    Hopelijk kan hij wat dat betreft wat van Schumacher leren. Volgens mij is Rosberg een hele goede coureur. Hij moet alleen nog net even dat laatste \"stapje\" zetten van sporadisch goed resultaat naar consistent goede races.

    • + 0
    • 4 maa 2010 - 11:03
    • Ben het met je eens. Trainingstijden rijden is 1 wedstrijden is 2. Bij wedstrijden is het het totaalplaatje van afstelling per circuit, consistent blijven rijden, en natuurlijk de manier van inhalen. Denk dat Schumacher in de races het voordeel haalt, ook qua ervaring. Maar begrijp me niet verkeerd ik denk dat deze Rosberg naast Schumacher heel veel kan leren zowel qua rijden zelf als het afstellen van de auto

      • + 0
      • 4 maa 2010 - 11:17
    • Denk dat je helemaal gelijk hebt....Denk als ie de slag van het winnen eenmaal te pakken heeft dat hij goeie dingen gaat laten zien.

      • + 0
      • 4 maa 2010 - 11:59
  • felix50

    Posts: 5.792

    Harstikke goed toch van die jongen maar net zoals Pat zegt hij zal constanter moeten worden

    • + 0
    • 4 maa 2010 - 11:09
  • dude

    Posts: 323

    Wat zijn we plots vriendelijk met elkaar en ik moet zeggen, ik kijk er niet anders naar. Mooi team met z\'n 2, succes heren.

    • + 0
    • 4 maa 2010 - 12:30
  • Dat klopt hij was eerder het lachertje (Massa) van veld een brokkenmaker die door nieuwe rage (Raikonen) jonge talent volle coureurs bij Sauber te dumpen :P

    • + 0
    • 4 maa 2010 - 12:38
  • het blijft toch allemaal speculeren. Misschien dat schumi niks verloren heeft van zijn capiciteiten en misschien ook wel! Eindelijk komen we het volgende week te weten !!!!!!

    • + 0
    • 4 maa 2010 - 12:40
  • Ik vind rosberg ook 1 van de betere rijders. Vooral omdat hij rustig over komt. Ik gun hem goeie races :) En gewoon natuurlijk een winst.

    • + 0
    • 4 maa 2010 - 12:53
    • johan

      Posts: 985

      Omdat hij rustig over komt? Zul je Raikkonen wel heel erg goed vinden zeker ;-)

      • + 0
      • 4 maa 2010 - 13:31
  • germain

    Posts: 1.748

    Respect zal hij ongetwijfeld wel voor je hebben ja maar of hij bang voor jou moet zijn dat kan ik nu nog niet zeggen.

    • + 0
    • 4 maa 2010 - 16:00
  • In het algemeen is het voor het seizoen altijd hetzelfde liedje van coureurs en teams.....
    We hebben een goede auto.... we kunnen meekomen.... we gaan voor de punten... heb dit seizoen erg veel vertrouwen... ik ben net zo snel als mijn teamgenoot bla die bla die bla..
    Gaande het seizoen versomme deze uitspraken gelukkig.

    Het lijkt wel of men elke keer het zelfvertrouwen moet opkrikken van de mental coach.... De zaak goed moet verkopen.
    Ik word er eerlijk gezegd erg moe van tegenwoordig.

    Dus alle coureurs, eigenaren en weet ik veel wie. Hou je snavel en laat het zien op de baan. Volgens mij is dat de einige manier.

    • + 0
    • 4 maa 2010 - 16:04
  • respect voor wat gewoon voor testen of wat denkt rosberg nu zelf

    • + 0
    • 4 maa 2010 - 16:20
  • nar

    Posts: 74

    Maar Michael is de beste coureur aller tijden

    Rosberg je slaat door, het is een coureur die altijd eerste coreur moest zijn omdat die niet in zichzelf gelooft, praat je over de beste coureurs, dan mogen er nooit team orders bij hebben gezeten.
    een goed voorbeeld is senna en prost bij mc laren, de auto verreweg het snelste, maar het seizoen was spannend tot het einde toe.
    als ms bij die lui wil horen zal die dus nu ook geen teamorders meer willen anders blijft die voor mij gewoon een winnaar die het niet eens tegen zijn teamgenoten durfde op te nemen, en dan met de beste auto is het seizoen al heel erg snel geen zak meer aan.
    Dus Michael snoer mij de mond en pak het kampioenschap zonder teamorders, dan mag ji ook in het rijtje.

    • + 0
    • 4 maa 2010 - 18:39

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (36)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar