Hamilton: "Een fantastische prestatie van het team"

Lewis Hamilton heeft zijn lesje geleerd na zijn dubieuze optreden in Monaco. In plaats van mokken bij de persconferentie, toont de Brit zich nu een goede teamspeler, maar uiteraard had de Brit zelf het liefst op pole position gestaan.

"Ik ging een paar keer wijd in bocht zes en acht," aldus Hamilton. "Nico heeft het echter super gedaan vandaag, dus mijn felicitaties aan hem. Soms heb je goede dagen en soms niet, daar moet ik aan werken, maar het is een fantastische prestatie voor het team. Hopelijk kunnen we morgen geschiedenis schrijven."

De wereldkampioen van 2008 verwacht een felle strijd tijdens de race van vandaag: "Inhalen is hier niet zo makkelijk als het lijkt, zeker niet nu Nico zo snel is. Een auto inhalen die identiek is aan de mijne, helemaal nu we zo gelijk zijn in snelheid, wordt een erg lastige opgave. Ik ga doen wat ik kan natuurlijk, maar de prioriteit ligt bij het behalen van zoveel mogelijk punten," besluit de Brit.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Kijk, zo kan het ook ;)

    • + 0
    • 8 jun 2014 - 13:06
  • Ik ben meer voor Hamilton maar heb respect voor Rosberg zoals hij de pole pakte.
    zo hoort het , op de baan en niet met kunstjes

    • + 0
    • 8 jun 2014 - 13:13
  • Trulla

    Posts: 1.423

    Kijken hoe lang hij deze pokerface vol gaat houden.

    • + 0
    • 8 jun 2014 - 13:20
    • Ja idd. want bij de persconferentie was het duidelijk dat de lucht tussen die twee echt nog niet is opgeklaard. Die deuk is er en zal er niet meer worden weggehaald.

      • + 0
      • 8 jun 2014 - 13:29
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Die "verzoening" was een duidelijke teamorder, op dit niveau moet je in het heetst van de strijd niet eens vrienden wíllen zijn denk ik. Om kampioen te worden heb je die killermentaliteit nodig. Daarom heb ik Schumacher en Vettel ook nooit gemogen, die ging cq gaan altijd net over dat sportieve randje heen.

      • + 0
      • 8 jun 2014 - 13:43
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      *gaat

      • + 0
      • 8 jun 2014 - 13:44
    • waylon

      Posts: 2.285

      Wat zijn jullie een stel azijnpissers

      • + 0
      • 8 jun 2014 - 13:50
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Huh? Ik denk dat je de strekking mist, Waylon. Ik vind Hamilton juist fantastisch en hoop dat hij kampioen wordt.

      • + 0
      • 8 jun 2014 - 14:24
  • Cypher

    Posts: 2.195

    Ik vraag het me nog steeds af ... waarom moet hij ALTIJD met die achterlijk grote zonnebril na de kwali's staan? Zelfs als er geen zon aanwezig is

    • + 0
    • 8 jun 2014 - 16:33
    • bvonk

      Posts: 930

      Misschien vind hij dat gewoon fijn, wat maakt het uit.

      • + 0
      • 8 jun 2014 - 16:44
    • Gard

      Posts: 863

      Op de foto hierboven heft hij geen zonnebril op. Ik zie op straat ook veel mensen met een zonnebril op lopen ook als er geen zon is dus waarom hij niet. Maakt toch niks uit,

      • + 0
      • 8 jun 2014 - 16:44
    • Ik vraag me nog steeds af waarom mensen zich "druk" maken over de zonnebrillen oorbellen honden en vrienden van Hamilton. Het gaat om wat ie op de baan laat zien. Als t om uiterlijke presentatie gaat kan misschien beter een leuk modestylisten en lifestyle forumpje gaan opsnorren.

      • + 0
      • 8 jun 2014 - 17:21
  • chao

    Posts: 1.039

    Gewoon oorlog tussen die beide, gaan zelfs niet meer naast elkaar zitten in de mercedes taxi, na de quali richting de persconferentie.

    • + 0
    • 8 jun 2014 - 19:43

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar