Rosberg in Monaco weer op jacht naar de koppositie
- Gepubliceerd op 17 mei 2014 13:33
-
27
- Door: Jeroen Jonkers
"Ik heb mooie herinneringen aan Monaco," aldus Rosberg. "Niet alleen omdat ik er ben opgegroeid en er nog steeds woon, maar ook op sportief gebied is het een geweldige plek voor me. Zo heb ik er vorig jaar de Grand Prix gewonnen. Dat was een fantastisch gevoel."
"Ik ben best tevreden over hoe het ging in Barcelona. Natuurlijk was het jammer dat ik de race niet wist te winnen, maar ik ben blij voor het team na alweer een dubbelzege. De strijd om het kampioenschap is erg spannend en het zou fantastisch zijn om op mijn thuiscircuit de leiding weer over te kunnen nemen. Ik zal harder pushen dan ooit om dat te bewerkstelligen," besluit de Duitser.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.709 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton

Reacties (27)
Login om te reagerenPosts: 561
Uhhh Nico je begint in de herhaling te vallen...
Posts: 863
Rosberg raakt gefrustreerd .
Posts: 3.304
Rosberg is mentaal gebroken ...
Posts: 9.505
We zullen zien ..... Nog een weekje
Posts: 2.195
Hij wint in Monaco en Hamilton eindigt in de muur ;)
Posts: 863
Ik denk eerder andersom.
Posts: 4.935
Ik hoop het voor hem. Anders gaat zijn zelfvertrouwen echt een knauw krijgen. Maar eerlijk gezegd vind ik dat hij het ontzettend goed doet. Niet veel rijders kunnen het Hamilton zo moeilijk maken.
Posts: 17.675
Mee eens, ook met Fernando Alonso in hetzelfde team was het een nek aan nek race, Nico bewijst dus wel degelijk tot de toppers te behoren
Posts: 1.756
Rosberg maakt het Hamilton moeilijk?
Hamilton had 5 op 5 moeten staan i.p.v. 4 op 5. Dat Rosberg toevallig de andere superieure wagen onder zijn kont heeft maakt hem steeds tweede. Tweede viool wel te verstaan. Rosberg loopt (rijdt) op zijn tandvlees en Hamilton rijdt met twee vingers in zijn neus. Die heeft nog heel veel over.
Posts: 9.505
Waar haal jij in godsnaam uit naar voren dat rosberg op zijn tandvlees rijdt en andersom niet?
Posts: 10.412
pff Wil het niet zeggen maar met Alonso was alles op Hamilton gericht en tuurlijk had Alonso niet zo gefrustreerd moeten reageren daar heeft hij het mee vergooid...
Posts: 1.756
Speedpuppet
Uit: 4 uit 5 (Had 5 op 5 moeten zijn).
Uit: De hopeloze indruk die Rosberg de laatste twee keren na de wedstrijd uitstraalde. Rosberg heeft geen idee wat hij tegen de superieure Hamilton moet uitvoeren.
Uit: De berichtgevingen van en rondom Rosberg de laatste weken. Zodra je vind dat je moet benadrukken dat je niet mentaal niet gebroken bent is het al gebeurd.
Hamilton is gewoon duidelijk de snelste. Ik vermoed zelfs dat Mercedes de laatste keer "opdracht" heeft gegeven niet te ver uit elkaar te finishen. Om er toch een soort van spanning in te houden. Ook de twee langere pitstops van Hamilton vielen op.
Maar goed, voor mij is duidelijk dat Hamilton veruit de snelste\beste is en overduidelijk de baas is over Rosberg.
Posts: 2.195
Je weet het allemaal wel heel goed he Laagvliegert ...
Hoezo had het 5 uit 5 moeten zijn? Het is al een tijdje geleden maar volgens mij reed Hamilton niet op P1 toen hij uitviel in Australie (correct me if im wrong).
Daarnaast was Rosberg sneller in Bahrein, en Hamilton heeft zelf toegegeven dat Rosberg eigenlijk sneller was in Barcelona, en dat hij 'hem gelukkig achter zich kon houden'.
En hoe kan je nou conclusies trekken over wat Rosberg zegt? Als hem wat gevraagd wordt (dat zal heel vaak hetzelfde zijn), dan reageert hij daar gewoon op. En ja dan krijg je 6x een zelfde soort bericht.
Maar goed, ik heb verder ook niet echt het idee dat je hier heel objectief naar kijkt, want je argumenten zijn niet heel overtuigend te noemen.
Posts: 11.757
Een pole voor Nico, een minder weekend voor Hamilton, een misstap of pech en de rollen zijn weer omgedraaid. Rosberg zit op het vinkentouw en loert op een kans. Hij was al een aantal keer sneller dus je kan er op wachten
Posts: 1.510
Het was zeker wel 5 uit 5 geweest voor Lewis Hamilton als hij niet met een V5 hoefde te starten, ook daar begon hij de race weer vanaf pole en Nico P3 in een superieure Mercedes. Mercedes zou ook veel minder poles hebben gehad als Hamilton niet voor het team had gereden, want Nico kwalificeert zelden op P2.
Je kan er wel steeds dichtbij zitten, maar dan is het aan het einde van het jaar: ''ik zat dichtbij de titel'' en daar koop je niks voor.
Posts: 4.935
Alonso Fan, even bij de feiten blijven. Hamilton werd pas op het einde eerste rijder. Nadat hij Alonso al verslegen had en Alonso ook het voor zichzelfs verprutst had met zijn gedrag en met dat Ferrari spionage ding. Het is zeker niet zo dat Hamilton de voorkeur kreeg. Integendeel, in het begin was Alonso wel degelijk eerste rijder en heeft hamilton zijn status afgedwongen. Ik vind Alonso een fantastisch rijder maar wat jij daar zegt is zeker niet waar!
Posts: 4.935
Sorry voor de fouten, te klein keyboard voor mijn dikke vinger.
Posts: 770
@GP: volgens mij eindigden ze allebei met 109 punten. Komt nog bij dat Alonso
op allerlei manieren door de teamleiding is tegengewerkt. Dit is heeft Whitmarsch
zelf ruitelijk toegegeven.
Posts: 18.535
Zou jij als teamleiding degene die je chanteert en constant zit te vitten om eerste rijderspositie helpen? Hij werd helemaal niet tegengewerkt.. Integendeel, in Monaco kreeg Hamilton zelfs nog teamorders, nadat zijn strategie al om zeep werd geholpen in het voordeel van Alonso. Dat Alonso daarna denkt dat ie elke keer als hij het wenst Hamilton aan de kant mag roepen (zie Indianapolis 2007) is zijn probleem. Daarna is ie als een klein kind beginnen janken en streken beginnen uithalen. Uiteindelijk heeft ie zelf zijn titel verknald door in Spa én in Fuji stomweg van de baan te gaan.
Posts: 10.412
Ik gok op geen Mercedes zondag.
Posts: 863
Alonso?
Posts: 10.412
of Vettel.
Posts: 1.423
zekere geen Alonso. herinner je de actie van sutil nog?? :)
Posts: 1.423
ik denk toch dat hij deze keer de pole pakt. 'Vorig jaar was hij de snelste van vrijetraing tot en met race
vorig jaar was hij hamilton de baas . vt1 vt2 vt3 en kwalificatie + race!!!!!!!
Ik weet niet of hamilton toen met een gescheurde chassis reed of later in t seizoen
Posts: 176
Voor een eerlijk klassement tussen de Mercedes coureurs zou rosberg ook wel is mogen uitvallen met technisch mankement .Dat hamilton slechts 3 punten voorstaat na rosberg elke race dat de wagen werkte te verslagen geeft toch een vertekend beeld .Ik ben zeker niet tegen rosberg is een zeer snelle rijder maar mist naar mijn inziens toch nog iets om bij de echte toppers te horen .Een beetje zoals Massa in 2008
Posts: 630
Wel leuk dat gezeur over de dominantie van het huidige Mercedes. Meeste mensen zeurde vorig jaar niet na de zomer, toen RedBull 9x achter elkaar won :D
Ook al gezien dat Ricciardo 27sec voor Vettel stond @ the finish? En Vettel even het "hele" veld inhaalde?
Stel voor dat Mercedes de stekker eruit zou trekken. Dan is er toch gewoon weer een dominant team? Iedereen kan toch worsten in z'n ogen stoppen en zien dat RedBull tov de andere achtervolgende teams, de meeste stappen heeft gemaakt?
Het is dit seizoen nu eenmaal geen RedBull wat superieur is. Ik vind het DIT seizoen iig geweldig. Wissel van de wacht. De rest leert hiervan en volgend seizoen ligt het weer helemaal open. Laten we nu gewoon met z'n allen proberen te genieten van deze wissel!
Nogmaals, als Mercedes nu zou "ploffen" dan was RedBull gewoon weer dominant en is er nog niets veranderd. Heb geduld. First Mercedes, then the rest for 2014! :D
Posts: 2.323
"Wel leuk dat gezeur over de dominantie van het huidige Mercedes. Meeste mensen zeurde vorig jaar niet na de zomer, toen RedBull 9x achter elkaar won :D"
nou dan heb jij toch echt een plaat voor je kop... want dat werd echt wel gedaan...