Ricciardo hecht weinig waarde aan verslaan teamgenoot Vettel
- Gepubliceerd op 15 maa 2014 09:58
-
9
- Door: Jeroen Jonkers
"Ik focus me zeker niet op hem," aldus Ricciardo tegenover Autosport. "Ik weet zeker dat hij vandaag problemen had ofzo, maar het feit dat ik vanaf de eerste rij mag starten doet zeker wat goeds voor het vertrouwen." Ondanks zijn goede kwalificatie, laat de Australiër zich niet opslokken door het enthousiasme van zijn thuispubliek. Hij moet zich, naar eigen zeggen, nog bewijzen in de race: "Ik ben ontzettend opgewonden, maar tegelijkertijd ook rustig en terughoudend, want morgen worden de punten pas verdeeld."
"Er wordt vanavond niet gefeest en de focus wordt niet verslapt. Ik moet met beide benen op de grond blijven staan, want ik moet mezelf nog bewijzen aan de top van het veld. Het zou geweldig zijn als we de komende paar races voorin kunnen blijven meedoen en ik mezelf kan vestigen aan het front van de grid. Dit is een goede stap in die richting, maar we hebben nog altijd wat werk te verrichten. Ik ben opgewonden over wat in het verschiet ligt en ik ga proberen voor wat opschudding te zorgen," besluit de Australiër.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Visa Cash App RB
- Punten 1.061
- Podiums 24
- Grand Prix 188
- Land AU
- Geb. datum 1 jul 1989 (36)
- Geb. plaats Perth, AU
- Gewicht 64 kg
- Lengte 1,75 m
190.930 reacties op Visa Cash App RB
24 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Daniel Ricciardo

Reacties (9)
Login om te reagerenPosts: 406
rbr sterker dan vooraf verwacht,vettel heel slecht mag je niet gebeuren als 4x kampioen
kan een leuk jaar worden
Posts: 2.115
Technisch mankement en kimi in de muur....ik ben blij dat Vettel het moeilijk krijgt dit jaar...maar wel even reeel blijven
Posts: 7.033
Knap begin van Ricciardo. Benieuwd hoe hij en zijn auto het morgen gaan doen. Ook Vettel vanaf P12 wordt interessant. Inhalen zal niet makkelijk worden op dit circuit met zo'n lage topsnelheid.
Posts: 7.320
Nou dat inhalen is tegenwoordig niet zo lastig meer anders.
Leuk voor de Australiërs hoor en ook voor hem, maar laat Vettel het lek nog maar ff niet boven krijgen. Hoe mooi zou dat zijn; Vettel in n Webberrol?!
Posts: 17.675
ik ben voorzichtig positief over Ricciardo,
er waren in het verleden toch vaak problemen met de combinatie;
goede startplek/Australiërs/Red Bull/goed wegkomen bij de start??
Posts: 1.278
Aan het verslaan van Vetten hecht ik ook weinig waarde maar zijn sterke optreden maakte wel veel indruk. Moeilijke winter, debuut bij de 4 voudige wereldkampioen en hij reed rond alsof hij al jaren niet anders doet. Liet zich niet verrassen door wisselende omstandigheden maar reed gecontroleerd en consistent snelle rondjes. Ik had hem eerlijk gezegd niet zo sterk verwacht!
Posts: 1.082
Verstandige gast die Ricciardo, maar wel een puike prestatie. Hij weet ook dat Vettel door omstandigheden niet verder is gekomen, dus hij heeft Vettel niet echt verslagen. Maar het moment van de waarheid moet nog komen, wat kan Vettel in een auto zonder problemen en kunnen ze de race uitrijden??
Posts: 321
Ben absoluut geen fan van Red Bull maar kon een glimlach niet onderdrukken met de 2e tijd van Ricciardo .
Bijzonder knap !!
Posts: 51
vettel had een software probleem daardoor had hij geen vermogen genoeg gister had hij hier geen last van en kon hij gewoon met de top mee dus als zijn rb in orde was had hij gewoon mee kunnen voor pole het kampionschap duurt nog lang en iedereen had red bul al afgeschreven met de winter test