user icon
user icon

Rosberg niet van plan tweede viool te spelen bij komst Schumacher

  • Gepubliceerd op 16 dec 2009 12:15
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Nico Rosberg ziet Michael Schumacher graag komen als zijn teamgenoot bij Mercedes GP, maar hij neemt geen genoegen met een rol van tweede coureur. Zevenvoudig wereldkampioen Schumacher zette in het verleden vaker een team naar zijn hand en dat pakte niet altijd goed uit voor zijn stalgenoten. Dat zal bij Mercedes GP niet gebeuren.

Althans, zo denkt Rosberg hardop in de krant Bild. “Of ik tweede rijder word bij de komst van Schumacher? Nee. Maar ik heb veel respect voor Schumacher. Bij Mercedes hebben we geen hiërarchie, beide rijders zijn gelijk. Als aan het eind van het jaar een van de twee coureurs geen kans meer maakt op de titel, dan gaat de aandacht natuurlijk naar degene die nog wel zicht heeft op het kampioenschap. Maar tot dat moment is de filosofie van Mercedes GP dat we twee nummers één binnen het team hebben.”

Reacties (16)

Login om te reageren
  • nick1084

    Posts: 273

    Inderdaad Schumacher kon een team naar zijn hand zetten, vele fans hebben dit niet leuk gevonden. Maar ik zie het als een goede eigenschap van Schumacher, hoe vervelend ook voor de \'tweede rijders\'.

    Rosberg heeft het zelf in de hand, hij moet presteren en kan zich geen fouten veroorloven, indien MS het goed doet, want dan krijg je weer het zelfde en wordt Rosberg tweede viool.

    Zo gebeurt het in alle teams die meestrijden om WK. Uiteraard eerst zien of Mercedes GP mee gaat strijden om het kampioenschap.

    • + 0
    • 16 dec 2009 - 12:42
  • Ach, gezien de opstelling van Brawn ten opzicht van Button en Barrichello kan Rosberg hier weleens gelijk in hebben. Daarbij heeft Schumacher nu niet de mogelijkheid gehad zijn om een nr1-status contractueel vast te leggen. Iets wat in zijn Benetton- en Ferrari-periodes schijnbaar wel gebeurde.

    • + 0
    • 16 dec 2009 - 12:51
  • rafael

    Posts: 2.094

    Nico Rosberg(26) en michael schumacher(41) ik zou ook niet willen ...

    Waarom zou Schumacher eigenlijk niet terug keren bij Ferrari? Domenicali heeft het hem al vaak genoeg aangeboden.

    • + 0
    • 16 dec 2009 - 13:12
  • renzo

    Posts: 929

    Dan heb ik slecht nieuws voor Rosberg, er van uitgaande dat Schumacher nog even snel blijkt te zijn. Schumacher & Brawn zijn dikke maatjes en hebben samen 7 titels behaald. Ik denk niet dat Schumacher terug komt om achter Rosberg aan te kachelen. Schumacher is altijd slinks en snel genoeg geweest om zijn teammaat te degraderen tot 2e rijder, hetzij door pure snelheid hetzij door vieze plolitieke spelletjes (bv Herbert).

    • + 0
    • 16 dec 2009 - 13:17
  • Ik denk dat ze bij Mercedes toch inderdaad hun coureurs gelijkwaardig zullen behandelen.

    In de tijd bij Benetton hadden ze inderdaad geen geld om de (voor langere periodes) updates ook op de tweede auto te zetten. Die tweede auto had ook geen traction control.

    Bij Ferrari zullen ze toch geld genoeg gehad hebben om beide coureurs een competitieve auto te geven. Schumacher is gewoon dik sneller dan de doorsnee coureur.

    Schumacher rijdt ook het liefst een wat nerveuze auto. Dat is dan wel iets waar een \"doorsnee\" coureur moeite mee zal hebben. Die rijdt dan dus langzamer dan hij zou kunnen in een stabielere en iets langzamere auto.

    • + 0
    • 16 dec 2009 - 13:35
  • Zipp85

    Posts: 202

    Waar hebben heb ik dat eerder gehoord? Irvine? Barichello?

    • + 0
    • 16 dec 2009 - 13:43
  • word met braadworst gooien daar.....:p hoop ook dat de rijders gelijk behandeld worden,maar in verleden kreeg ms veel voor mekaar.

    • + 0
    • 16 dec 2009 - 14:21
  • f 1

    Posts: 303

    MS blijf de 2de keus .Als Kimi ja had gezegd tegen het aanbod van Mercedes GP hadden we de naam van MS nimmer gehoord dus hij mag blij zijn dat hij daar mag rijden

    • + 0
    • 16 dec 2009 - 15:11
  • Maximo

    Posts: 6.341

    Schumacher vast als nr.1 gezien worden binnen het team en dat is ook wel logisch gezien zijn staat van dienst. Toch vind ik Rosberg een solide courreur waarvan ik hoge verwachtingen heb en dus kan het zo maar zo zijn dat in de loop van het seizoen Rosberg zo nu en dan Schumacher kan verslaan.

    • + 0
    • 16 dec 2009 - 17:56
  • f60

    Posts: 1.725

    lijkt me vrij logisch, iedereen speelt tweede viool naast Schumacher, ook ... Nico Rosberg...

    • + 0
    • 16 dec 2009 - 20:00
  • Werner

    Posts: 1.650

    Kimi en Massa konden ook over dezelfde wagen beschikken en op het einde van het seizoen wordt diegene die het meeste punten heeft de nummer 1. Met Schummi was het natuurlijk wel degelijk anders en ik kan me toch niet voorstellen dat het nu anders gaat worden.
    Eerlijk is eerlijk : Eddy Irvine heeft altijd gezegd dat Schummi van een andere planeet was dus.... zal hij zeker de eerste viool spelen; daar twijfel ik geen seconde aan. Rosberg is wel goed maar hij is volgens mij geen kanjer zoals Hamilton, Alonso en Kimi....

    • + 0
    • 16 dec 2009 - 20:52
  • ben

    Posts: 292

    ook rosberg is geen\"doorsnee\"coureur als je zijn prestaties tegenover zijn teamgenoten bekijkt!

    • + 0
    • 16 dec 2009 - 21:00
    • f60

      Posts: 1.725

      je kan Nakajima niet echt een referentie noemen. Rosberg is gewoon een goeie doorsnee coureur van het niveau van een Webber of een Button.

      • + 0
      • 17 dec 2009 - 12:55
  • Martijn01

    Posts: 287

    Rosberg hoeft zich nergens druk over te maken.
    Schumacher heeft het ritme niet meer, en heeft nog niet met de \'nieuwe\' earodynamica wagens gereden 57 rondes achter elkaar.
    Mensen denken dat Schumacher nog steeds zo goed is maar hij is wel 4 jaar weg geweest.
    Rosberg moet gewoon volgend jaar op zichzelf letten en op het kampioenschap, en niet op zijn teamgenoot.
    Want Schumacher zal volgend jaar onder enorme druk staan omdat er zoveel van hem verwacht wordt.

    Gr. Martijn
    (100% Alonso fan, en een paar procent voor andere coureurs ;) )


    Ps: heb niks tegen mr. Schumacher en fans maar ik denk dat het zijn imago zal aantasten als er niet uitkomt wat er van hem verwacht wordt

    • + 0
    • 16 dec 2009 - 21:35
    • PSmulders

      Posts: 144

      Sinds de nieuwe aerodinamica heb ik geen bijzonder vreemde dingen gezien, rijders die ervoor snel waren, waren ook snel met de nieuwe auto\'s.
      Schumacher is overigens 3 jaar weg geweest....kondigde zijn afscheid aan op Monza 2006 (voor het geval dat je toen nog geen F1 volgde:-)

      Ps: ik heb niets tegen Alonso, maar vind je hem niet verdacht veel lijken op die schele-nandes van de AXE reclame?

      • + 0
      • 17 dec 2009 - 09:32

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, DE
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar