Circuitbazen beloven toeschouwers meer te bieden
- Gepubliceerd op 10 dec 2009 09:28
-
8
- Door: Rob Veenstra
Walter Kafitz, voormalig circuitbaas van de Nürburgring en afgevaardigde van de circuits in de Formule 1 Commissie: Circuits maken deel uit van de entertainmentwereld en niet alleen van de sportwereld. We concurreren niet onderling, maar met andere entertainmentevenementen. Mensen kunnen naar ons komen of ergens anders heen gaan.
We proberen ze naar de circuits te lokken en moeten ons bewust zijn dat ze vaak een dag of hopelijk zelfs een weekend blijven. Dat verschilt enorm met bijvoorbeeld voetbal. We dienen de fans beter te vermaken. Niet alleen met een grote race, maar ook door een bijprogramma van races en entertainment. Ze moeten blij zijn en terug willen komen, en dat is onze taak.
Razlan Razali, directeur van Sepang, voegt toe: Toeschouwers zijn zeer belangrijk voor ons, kaartverkoop is onze belangrijkste bron van inkomsten. We stellen ons de vraag hoe we de mensen naar het circuit krijgen voor belangrijke races als Formule 1 en MotoGP. We moeten meer voor ze doen in de vorm van een aanbod naast de races.
We hebben interactieve activiteiten met coureurs georganiseerd, maar nu is het tijd voor een volgende stap. Hoe krijgen we de vrouwen geinteresseerd in races? We moeten ook denken aan activiteiten voor kinderen, concerten voor de massa, zodat ze ook naast de races kunnen genieten. We kunnen een wijde reeks aan entertainment aanbieden gedurende een weekend en circuits moeten hun traditionele standpunt veranderen en meer entertainment introduceren.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (8)
Login om te reagerenPosts: 4.764
Wat ze als eerste eens moeten doen is de prijzen van de kaarten halveren dan zijn wel al een heel eind. Dan trekken de races waarschijnlijk een stuk meer publiek en hoe meer publiek hoe meer inkomsten van overige activiteiten en ook sponsors zullen sneller instappen want er zijn veel meer potentiele klanten.
Alleen de drang naar het meer en meer willen verdienen aan
de races en de prijzen van Bernie E om een race te kunnen organiseren zijn gewoon ronduit belachelijk.
Posts: 258
Inderdaad, als ik naar een Grand Prix ga is dat voor de race(s), niet voor optredens en pretparken etc.
Maar ik denk dat Dagobernie het vanzelf wel in zijn portemonnee gaat voelen, aangezien het afgelopen seizoen de kaartverkoop van veel racesvies tegenviel ;)
Posts: 68
Neem het voorbeeld van de World Series by Renault, maak alles gratis :p veel volk gegarandeerd!
Posts: 11.414
Vroeger met de Marlboro Masters op Zandvoort ook. Zat het echt afgeladen. Voor een F3 race.
Posts: 10.089
dus nu is het zo als ik het begrijp
Kimi Raikkonen weg
en bernie wil Concerten enzo voor savonds doen ..
:( dat had kimi ook leuk gevonde :(
Posts: 1.966
Als de races spectaculairder worden, komt het publiek vanzelf...ik vind het wel leuk al die dingen er om heen, maar ik ga toch echt voor de auto\'s en de races...En idd de prijs van een kaartje mag omlaag. Maar aan de andere kant vind ik drie dagen vol gp2, formule bmw en Formule 1 geweld, voor 130,- niet echt duur. Een gemiddeld dagje Efteling met aanhang kost meer.
Posts: 5.746
Moet je ook een weekendje F1 met aanhang berekenen, om het eerlijk te bekijken. Maar om per persoon 400 EUR of (veel) meer te betalen voor een zitplaats op Spa, om de auto\'s maar 44 of 45 keer op racesnelheid langs te zien komen vind ik toch wel een beetje veel van het goede..
Ben het 100% eens overigens met je opmerking \'als de races spectaculairder worden, ....\'.
Posts: 202
De prijzen mogenz eker omlaag en ze moeten beter kijken naar de prijs kwaliteit verhouding als dat veranderd dat er meer mensen willen betalen dan komen ze wel maar hoe het afgelopen jaren ging kan echt niet