Nico Rosberg gelooft in zijn winstkansen voor 2010
- Gepubliceerd op 23 nov 2009 09:30
-
19
- Door: Rob Veenstra
Rosberg: Verandering is goed, denk ik. Ik zit nu vier jaar bij Williams en het is tijd voor wat anders. Het is goed om ergens anders te kijken hoe het gaat en mezelf te ontwikkelen als coureur. En ik wilde ook de stap maken naar een auto waarin ik races kan winnen. Ik kijk uit naar volgend seizoen. Ik verander van team en ik geloof in mijn kans om het goed te doen en een competitieve auto te besturen, voor welk team dat dan ook moge zijn.
Trending nieuws
-
Wolff overtuigd van Russell: "George hoeft zich niet te bewijzen"
Mercedes-teambaas Toto Wolff maakt zich ondanks de eerste nederlaag van het seizoen geen zorgen. Volgens de Oostenrij...
27 jun 2026 14:22 -
Sky Sports-panel vreest voor Verstappen: "Red Bull loopt achter"
Red Bull Racing lijkt nog niet helemaal op snelheid voor de kwalificatie van de Grand Prix van Oostenrijk. Volgens Sk...
27 jun 2026 14:52 -
Uitslag VT3 Oostenrijk: Russell de snelste, Verstappen zesde
De derde en laatste vrije training in Oostenrijk zit erop. Op de Red Bull Ring werd de snelste tijd genoteerd door Ge...
27 jun 2026 13:30 -
Verstappen geeft duidelijk signaal af over Red Bull-toekomst
Max Verstappen heeft een duidelijk signaal afgegeven over zijn toekomst bij Red Bull Racing. De viervoudig wereldkamp...
27 jun 2026 13:53 -
Marko vertrouwt op Red Bull: "Denk dat het goed komt met Max"
Voormalig Red Bull-adviseur Helmut Marko heeft er vertrouwen in dat het goed gaat komen voor Max Verstappen. Over de ...
27 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land DE
- Geb. datum 27 jun 1985 (41)
- Geb. plaats Wiesbaden, DE
- Gewicht 71 kg
- Lengte 1,78 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Nico Rosberg
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.353 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 164
Voor welk team dan ook? er is toch nog maar 1 stoeltje beschikbaar dat potentieel een winnaarsauto zou zijn? Brawn/Mercedes......
Posts: 7.177
uhm misschien voor Mercedes GP. Hij rijd daar dat is al een tijd officieel. Zie artikel waar Mercedes 75.1^% overneemt van Brawn GP and dat 1 voorwaarde is bij de overname dat Rosberg bij dat team gaat rijden.
Posts: 164
De kreet voor welk team dan ook schijnt uit de mond van rosberg opgetekend te zijn. Lijkt mij niet zo heel veel discussie over mogelijk welk team dat is en dus een vreemde uitspraak........
Posts: 7.177
lees dit wil je:
Mercedes koopt zich officieel in bij kampioensteam Brawn GP. De Britse renstal moet als nieuw fabrieksteam voor de Duitse autofabrikant gaan dienen. Ross Brawn blijft aan als teambaas, Nico Rosberg komt als coureur
Posts: 164
Lees bovenstaand bericht.
en het boeit allang niet meer want op de stie vna Brawn staat al vanaf ongeveer 12 uur Rosberg als coureur aangekondigd.
Posts: 11.414
Lol, Bob. Ja het begint zo langzamerhand wel een beetje kolderiek te worden dat ze Rosberg maar niet willen aankondigen.
Ik snap ook de noodzaak niet zo om te wachten tot de andere rijder ook getekend heeft.
Het zou trouwens wel eens mooi zijn als we inderdaad echt een keer 3 of 4 teams hadden die het hele seizoen voor de overwinning konden gaan.
Posts: 2.049
Rosberg is 1 van de kanshebbers op de titel volgend jaar. Dat zou ik niet gezegd enkele weken terug, maar sinds mercedes brawn overgenomen heeft kan Ross Brawn heel wat meer geld uitgeven aan de ontwikkeling van de auto tijdens het seizoen. Een sterke rijder in een sterke auto, en daarbij ook nog eens allebei duits; heerlijk gesynchroniseerd.
Posts: 932
Ik heb niks met Rosberg.
Posts: 11.414
Maar wel met Piquet???
Merkwaardig. Rosberg heeft toch hele goeie dingen laten zien. Zowel in de GP2 als in de F1.
Posts: 866
Piquet is gister weer eens goed om de oren gereden door Schumacher......In Vegas.Piquet is een coureur die geld mee moet gaan nemen om te rijden,we hebben het hier over een top team...
Dus alleen Raikonnen en Schumacher zijn potentieel voor Mercedes GP!Heidfeld niet, die heeft nog nimmer een race gewonnen!
Posts: 11.414
Ik dacht dat Piquet het prima had gedaan tijdens dat kart event? (Heb het nog niet gezien overigens)
Posts: 859
Rosberg is een goede coureur. Hij gaat van zich laten horen volgend jaar.
Posts: 2.049
Patrick, je bent echt een idioot. Hij heeft het woord Piquet nog niet eens in de mond genomen. Doe toch eens normaal, man.
Posts: 11.414
Als je nou niks zinnigs te zeggen hebt, reageer dan gewoon niet?
Ik zal het je nog een keer proberen uit te leggen, maar als hier echt alleen maar komt om te zuigen dan kap ik er gewoon helemaal mee.
Ten eerste, als je al niet eens weet dat renzo onze hoofd Piquet fan is ...
Ik ben gewoon oprecht verbaasd waar voor hem dan het verschil in zit. Twee jongens met een beroemde pa in de F1. Twee jongens die beide hetzelfde traditionele pad in de F1 gevolgd hebben. Een met succes in de F1 en waarom gevochten wordt door de grote teams en de andere wordt eruit geknikkerd door een \"subtopper\". Waarom dan niets hebben met de een en helemaal idolaat zijn van de ander.
Posts: 164
Hoewel een beetje kort door de bocht ben ik het wel met je eens. Maar om nu de hele tijd reacteis te triggeren....
Probeer je de meeste reacties per dag te halen?
Posts: 11.414
Ik kan er ook verder weinig aan doen. Ik heb de arme jongen een keer op een fout gewezen en daardoor is hij blijkbaar zo beledigd dat hij me nu continu overal volgt. In de hoop mij ook een keer op een fout te betrappen. Vooralsnog verzint hij gewoon overal dat ik iets fout gezegd heb en blijft dat herhalen.
Ik bedoel, ik stel een vraag aan renzo en zelfs dan duikt hij er nog bovenop en doet net alsof ik een monumentale blunder heb begaan.
Wat moet ik dan doen? Niets posten alleen omdat zo\'n idioot me de hele tijd lastig valt?
Posts: 2.049
\"Als je nou niks zinnigs te zeggen hebt, reageer dan gewoon niet?
Ik zal het je nog een keer proberen uit te leggen, maar als hier echt alleen maar komt om te zuigen dan kap ik er gewoon helemaal mee.
Ten eerste, als je al niet eens weet dat renzo onze hoofd Piquet fan is ...
Ik ben gewoon oprecht verbaasd waar voor hem dan het verschil in zit. Twee jongens met een beroemde pa in de F1. Twee jongens die beide hetzelfde traditionele pad in de F1 gevolgd hebben. Een met succes in de F1 en waarom gevochten wordt door de grote teams en de andere wordt eruit geknikkerd door een \"subtopper\". Waarom dan niets hebben met de een en helemaal idolaat zijn van de ander.\"
Het interesseert me niet wat je te zeggen hebt. Feit is dat Renzo hier niets over Piquet gezegd of zelfs iets over de kwaliteiten van Renzo. Je moet lezen wat hij zegt en er staat daar maar ook totaal niets dat Rosberg een slechte rijder is.
Dus aub neem je eigen advies ten goede: \"Als je nou niks zinnigs te zeggen hebt, reageer dan gewoon niet?\".
En nu stop met enigzins proberen je gelijk hier te halen. Je hebt het niet en je krijgt het niet. punt aan de lijn.
Posts: 2.049
Mensen, gaan we Renzo blijven inwrijven dat hij een Pqiuet fan is, of gaan we eens objectief antwoorden (ja, dat kan hypocritisch uit mijn mond komen, maarja het kan ook niet blijven duren he)?
Posts: 2.049
Tenminste 1 persoon die normaal kan antwoorden :).