user icon

Raikkonen zwakt kansen op verbintenis bij Mercedes GP af

  • Gepubliceerd op 19 nov 2009 14:20
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Kimi Raikkonen gelooft niet dat hij in de running is voor een stoeltje bij Mercedes GP. Zijn manager Steve Robertson zag in de Duitse renstal een optie om een sabbatical van de Fin af te wenden, maar de wereldkampioen van 2007 acht een jaar pauze waarschijnlijker. Raikkonen: “Ik heb niet gesproken met Brawn.”

Hij vervolgt: “Ik heb het gevoel dat ze met twee Duitsers aan de start zullen verschijnen nu Mercedes een meerderheid in het team heeft genomen. Ik heb genoten van mijn tijd in de Formule 1 en ik heb nog steeds ambities. Onder de juiste omstandigheden keer ik graag terug. De deur staat open. Laten we afwachten wat de toekomst brengt.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Misschien dat Heikki z\'n diensten zal aanbieden bij MercedesGP.

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 14:22
    • Wie wil Heikki nou hebben? Die komt denk ik in 2010 niet aan de start.

      • + 0
      • 19 nov 2009 - 14:49
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Aan de ene kant denk ik dat hij veel beter kan dan hij heeft laten zien maar doordat hij zo gedomineerd werd door Hamilton ben ik bang dat er een kans is dat we hem niet meer terugzien in 2010.

      In andere klasses deed hij het wel goed dus ik vraag me af of hij wel echt zo slecht is als het leek..

      Ik hoop voor hem dat hij een stoeltje weet te bemachtigen!

      • + 0
      • 19 nov 2009 - 14:50
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Nou daar gaan we weer...

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 14:30
  • sanderndk

    Posts: 586

    Vreemd genoeg wend het wel heel snel het idee dat Kimi er niet meer bij zal zijn. Het feit dat Mercedes GP in 2010 ongelofelijk goed voor staat en weer top materiaal/startegieen gaat bieden, moet voldoende zijn als je echt als enigste ambitie prijzen pakken hebt. Ik denk dat Kimi\'s hoofd zegt F1 maar z\'n hart verteld \'m dat ie wel gezien heeft, anders had Kimi + management alles op alles gezet om bij Mercedes in te stappen.

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 14:56
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Bij Mercedes moeten ze natuurlijk ook interesse hebben om hem een contract te bieden en aangezien hij zelf zegt nog geen contact te hebben gehad.. Zijn manager zal zoiets roepen om een balletje op te gooien bij Brawn/Mercedes, wellicht om alsnog de interesse te wekken.

      Na deze stoelendans zijn te topstoeltjes weer voor langere tijd vergeven en is de kans, met ieder stoeltje dat bezet wordt, steeds kleiner dat we Kimi nog terug zullen zien.

      • + 0
      • 19 nov 2009 - 15:07
  • kieko

    Posts: 435

    Mercedes zal moet bewijzen dat ze volgend jaar aan de top mee kunnen doen, nu zie ik dat bij Nico wel gebeuren om vooraan mee te strijden, maar de tweede man is eveneens belangrijk. Daar hebben ze een racer voor nodig die ook met minder materiaal top rijdt.

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 16:00
  • Als hij nu niet tekent kan hij hooguit volgend jaar nog bij Red Bull of Ferrari terecht.

    Ik denk ook niet dat Heiki zo slecht is. Die heeft gewoon pech dat hij naast Hamilton reed. Net zoals een gemiddelde coureur er naast Alonso (of Rosberg) slecht uit ziet.

    Heiki is ook meer iemand zoals Trulli. Wel goed tijdens de kwalificatie, maar tijdens de race onzichtbaar. Dat ziet er vaak ook heel suf uit. Je kunt het qua perceptie dan beter andersom hebben. Zoals Raikkonen.

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 16:13
    • mee eens...(tja het gebeurd ;)).

      • + 0
      • 19 nov 2009 - 16:42
  • Rotary

    Posts: 12

    Volgens mij gaat dit niet door, las op nu.nl dat hij rally gaat doen en dit op z\'n eigen site bekend heeft gemaakt.

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 17:13
  • Rimi

    Posts: 85

    Ik denk dat deze beste man er volgend jaar niet meer bij is helaas.

    Mercedes GP zou wel een mooie optie zijn maar betwijfel het of ze daar Kimi willen zien naast Rosberg. Indien MGP slim is laten ze Kimi niet lopen en bieden ze hem een contract aan, ik zie het anders somber in voor deze renstal het aankomend jaar. Ze gaan daar met Rosberg/Heidfeld echt geen kampioenschap binnen halen.........

    • + 0
    • 19 nov 2009 - 20:11
  • felix50

    Posts: 5.792

    Raik vraagt gewoon te veel geld en dat is hij niet waard.met een goede wagen kunnen er genoeg kampioen worden dat zagen we aan button.dat raik met een wat mindere wagen geen kampioen word is toch genoeg om te zeggen dat hij geen schumacher is die wel iets extra uit een wagen haalde, trouwens Hamilton ook

    • + 0
    • 20 nov 2009 - 08:38
    • johan

      Posts: 985

      Wat een onzin. Sterker nog, ik denk dat Raikkonen zelfs beter is als hij een mindere auto heeft dan zijn tegenstander, dan heeft hij motivatie.
      Hoe vaak heeft hij wel niet gezegd dat hij zich verveelde als hij eenzaam aan de leiding reed en daarom maar de snelste ronde probeerde te rijden.
      Hij heeft dit jaar toch ook knappe dingen gedaan met die onmogelijke Ferrari.

      • + 0
      • 20 nov 2009 - 11:12
    • Hoeveel geld vraagt Raikkonen dan?

      • + 0
      • 21 nov 2009 - 21:46

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar