user icon

Ferrari aast nog altijd op derde auto voor Michael Schumacher

  • Gepubliceerd op 06 nov 2009 10:46
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Ferrari laat het idee voor drie auto’s per team niet los. Het vertrek van Toyota en een mogelijk afscheid van Renault blazen de ambities van Ferrari-president Luca di Montezemolo nieuw leven in.

En dat derde stoeltje kan maar voor één man bestemd zijn. “Misschien is dit een kans om drie auto’s per team te bewerkstelligen. Ik zal alles doen dat ik kan. En natuurlijk denken we aan Michael Schumacher voor onze derde auto”, aldus Di Montezemolo in Bild.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Het blijft een belachelijk K#T idee die derde auto !!
    Hoe geloofwaardig is dat i.c.m. kostenbesparing ???

    En dan allemaal zeker een broekie in die auto zetten om ervaring op te doen, lekker veilig wordt het dan.
    Nee, voor mij geen derde auto !

    • + 0
    • 6 nov 2009 - 11:02
    • f60

      Posts: 1.725

      Een derde auto is volgens mij veel goedkoper dan een aantal nieuwe teams op te richten.

      • + 0
      • 7 nov 2009 - 12:55
  • Marcd

    Posts: 397

    Kan iemand deze man wakker maken ??

    • + 0
    • 6 nov 2009 - 11:47
  • Steeltje

    Posts: 65

    Kom maar op met die derde auto. En dan inderdaad de regel dat er alleen een coureur in mag zitten die minimaal 2 jaar geen race gereden heeft. Ik heb liever 3 ferrari\'s en 3 mclarens dan 2 en een privateer als campos.

    • + 0
    • 6 nov 2009 - 11:59
  • Sparrow

    Posts: 3.592

    Ik ben Ferrari fan, maar dit is gewoon zo\'n stupide idee! Sluit totaal niet aan bij enige kostenbesparing, (extra onderdelen voor als alle drie de wagens vrijdag in de muur gaan.....) en mits alles goed verloopt staan er volgend jaar 24 of 26 wagens op de grid, das toch zat!?

    Wordt beetje moe van dit gezanik, \'t gaat toch niet gebeuren!

    • + 0
    • 6 nov 2009 - 12:23
    • je hebt gelijk!
      + hoe pijnlijk het ook voor de Ferrari fans kan klinken Schumacher\'s tijd is voorbij , hij heeft veel te veel pijn in zijn rug. Moest hij maar niet met pensioen gaan ( deed ie ook alleen om aandacht )
      Dus MSC moet niet meer komen zeuren dat hij in die auto wilt, misschien wilt hij het wel, maaaar zijn rug houdt hem tegen.

      en dat weet hij zelf het best.

      • + 0
      • 6 nov 2009 - 15:15
  • JAM

    Posts: 69

    Kom op.. als Ferrari dit zo graag wil adopteer dan een van de nieuwkomers en maak er een soortgelijke constructie van als de Red-bull / Torro Rosso. Ga niet lopen kloten in de geaccepteerde regels.

    • + 0
    • 6 nov 2009 - 12:45
  • delongi

    Posts: 172

    Zie het wel zitten hoor.
    Dan op zaterdag alleen de snelste twee van het team door laten gaan
    naar de race.
    Wordt de kwalificatie ook een stuk belangrijker voor het rijders kampioenschap.

    • + 0
    • 6 nov 2009 - 13:31
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Jahoor, zie je het voor je wat voor circus dat wordt? Dan zou je in één bocht tijdens de kwalificatie een fractie worden opgehouden door een andere auto met als gevolg dat je dan niet eens aan racen toe komt op zondag? Ik zie het al voor me......

      En dan zeker ook ff van alle derde coereurs het salaris ophoesten!

      Zou eigenlijk willen zeggen; Graag een slotje op dit topic en een slotje op gedram van Montezemolo! ;)

      • + 0
      • 6 nov 2009 - 13:57
  • delongi

    Posts: 172

    Zie het zeker voor me..
    als ze nu opgehouden worden en buiten de eerste 10 vallen is er nog niet zo veel verloren met de weinige verschillen tussen de auto\'s van nu.
    oke een podium wordt wat lastiger maar punten halen is vaak nog te doen.
    Nu wordt er mijn inziens te veel gereden op het binnen sprokkelen van puntjes om op die manier het kampioenschap binnen te hengelen.(kijk naar dit seizoen(niet dat ik het Buton niet gun hoor)).
    Maar als er in de kwalificatie al veel meer op het spel staat kan het alleen maar spannender worden dan nu.
    En opgehouden worden ??? dan ben je dus te vroeg achter een ander de baan opgegaan!!

    • + 0
    • 6 nov 2009 - 15:02
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Juist als je opgehouden zou worden dan zijn nu de concequenties erg groot, juist omdat de tijden ze dicht bij elkaar zitten! En dat opgehouden worden alleen komt doordat je zogenaamd te vroeg de baan op gaat is onzin. En al helemaal als je ~30 coureurs op de baan hebt... Het kan namelijk goed zijn dat iemand in de uitloopronde net iets in de weg kan zitten.

      Rijden op binnen halen van punten kan je ook aanpassen door de punten verdeling te veranderen (wat al tig keer langs is gekomen maar de FIA te blind voor is)
      Daarbij vind ik de kwalificatie ook het probleemniet, die is vaak nog spannender dan de race zelf. En als je er al iets meer strijd in wil hebben kan je de pole position ook belonen met een punt. Is iets makkelijker in te voeren als een derde rijder en bovendien een stuk GOEDKOPER. (waar ik je overigens niet over hoor....)

      Drie auto\'s is gewoon achterlijk, maar idd, is mijn mening...

      • + 0
      • 8 nov 2009 - 02:14
  • Kubica

    Posts: 4.007

    Ik heb er zelf niets op tegens als MSC zo nodig terug moet komen. Maar laat het dan lekker een van de 2 reguliere coureurs zijn

    • + 0
    • 6 nov 2009 - 15:50
  • maklaren

    Posts: 58

    Kunnen ze Shumacher zelf niet eens om een mening vragen wat hij zou willen , mocht de mogelijkheid zich voordoen.
    Straks krijg je hetzelfde gezeik als vorig jaar , een grote mediahype !!
    Trouwens , van mij mag hij terug komen.
    Hamilton versus Shumacher SMULLEN !!

    • + 0
    • 6 nov 2009 - 17:16
  • f60

    Posts: 1.725

    Liever Schumacher in een derde Ferrari dan twee kinderen in een Toro Rosso.

    • + 0
    • 7 nov 2009 - 12:48
  • delongi

    Posts: 172

    en trouwens de meeste beginnende coureurs zijn betalende of gesponsorde rijders dus die kosten kan/mag je niet mee rekenen wand het zijn juist extra inkomsten voor de team\'s

    • + 0
    • 8 nov 2009 - 20:48
  • klaasdw1

    Posts: 173

    De kosten om een derde wagen op de baan te krijgen zijn nihil, ttz, hetgeen enkel veel geld kost aan de wagens is de ontwikkeling. Daar zijn ook de meeste mensen aan het werk. Om en plus enkel wat onderdelen bij te maken voor een derde wagen kost in verhouding met de totale investering om die 3 auto\'s te maken en te ontwikkelen bitter weinig. Integendeel, een derde wagen per team zou deels kunnen aanschouwt worden als doorontwikkeling van de wagen. Met mss in die wagen een betalende rijder zou je in de eerste plaats een goede opleiding krijgen van een jonge piloot (die dan zelf z\'n sponsors meebrengt) en kan je extra data verzamelen voor de ontwikkeling van de wagens. Het enige wat echt doorweegt als kost is volgens mij de extra motoren voor deze wagen + de logistiek voor die wagen.
    Dat dit indruist tegen de kostenbesparingen vind ik dus niet zo terecht, er zijn nog mogelijkheden genoeg om de kosten binnen de F1 te drukken.
    IPV bijvoorbeeld in Abu Dhabi belachelijk dure en absurde circuits te laten bouwen voor de F1 hadden ze beter voor de helft van de prijs een normaal circuit gebouwd en het overige geld in een F1-kas gestopt of zo (als ze het toch willen uitgeven), bij wijze van startgeld voor circuits. Met die F1 kas zouden dan wat klassieke circuits op de kalender kunnen blijven.

    • + 0
    • 9 nov 2009 - 11:32
  • klaasdw1,

    Ecclestone wil die klassieke circuits dus openhouden door 20 races te gaan houden. De traditionele banen krijgen dan korting en de lui zo nodig een duur circuit moeten neerplempen betalen daar dan gewoon extra aan mee.

    Het probleem met die 3 auto\'s lijkt me toch wel dat op de een of andere manier die derde auto dus niet in de telling mee gaat wegen. Of dat die zelfs niet eens zou mogen racen. Dan is dat dus wel degelijk een extra investering. Zeker nu het de bedoeling is om de budgetten sterk te gaan verlagen. 10 miljoen voor een extra auto is niet zoveel op 400 miljoen, maar op een budget van 100 miljoen drukt het relatief toch een stuk zwaarder.

    • + 0
    • 9 nov 2009 - 12:09

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar