Red Bull Racing optimistisch over nog beter 2010

2009 was met zes overwinningen een geweldige jaargang voor Red Bull Racing, maar de Oostenrijkse renstal schoot wel tekort voor de wereldtitels. Teambaas Christian Horner waarschuwt de concurrentie alvast, hij denkt dat zijn team in 2010 nog sterker voor de dag komt. “We hebben veel geleerd tijdens dit kampioenschap en dat maakt ons als groep sterker”, begint Horner tegen Autosport.

“Als je terug kijkt op het seizoen, dan valt op dat we de meeste schade in het eerste deel van het seizoen opliepen”, gaat hij verder. “De dubbele diffuser had daar volgens mij veel invloed op. Brawn GP sprong daar het beste op in en was zeer constant en betrouwbaar. En wij liepen te veel achterstand op. Ik denk dat we sinds Istanbul meer punten dan welk ander team dan ook hebben gescoord. In het begin van het seizoen liepen we de schade op. De ontwikkeling ging vervolgens goed en elk teamlid mag trots zijn op wat we bereikt hebben. En wij hebben een geheim wapen, genaamd Adrian Newey. Hij ontwierp de briljante RB5 en veel kennis van deze auto gaat mee naar de volgende wagen.”

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Nou krijgen we alle teams weer die vertellen dat ze het volgend jaar (nog) beter gaan doen.

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 11:57
    • Dan zal Trulli ook wel weer aan de grote klok gaan hangen dat hij komend seizoen waarschijnlijk gaat winnen en dat hij daar klaar voor is.....

      • + 0
      • 3 nov 2009 - 12:39
      • Beetje onzin he.
        Totaal geen respect voor die man heb je. Maar als je zelf eens in zo\'n ding zou rijden weet ik zeker dat je daar heel anders over zou denken. Beetje respect voor dat ze alleen die wagen al op de baan kunnen houden. en zulke tijden kunnen rijden.

        • + 0
        • 3 nov 2009 - 14:59
        • Kneus wat bazel je nou? Geen respect voor de man hoe kom je daar nou weer bij? Ik zeg alleen dat dhr Trulli elk jaar beweert dat het ZIJN jaar wordt alleen heeft hij nog geen 1 keer gelijk gehad. Dus hou maar op over dat respect van je want dat slaat nergens op.

          • + 0
          • 3 nov 2009 - 15:38
          • Kneus? Je kent me niet eens gast. Gewoon normaal reageren kan moeilijk zijn he>

            En respect gaat om de manier dat je het zegt. Ten eerste gaat het hier niet om trulli niet eens in de buurt van:S
            Het gaat niet eens over Toyota. En dat in zichzelf is al vaag en heel erg aanvallend naar een bepaalde rijder. Net alsof jij het beter kan komt het over. En dat heeft met respect te maken. Ik zeg niet dta je denkt dat je het beter kan alleen zo praat je wel. Alsof alles zo makkelijk is en alles aan trulli ligt.

            • + 0
            • 3 nov 2009 - 16:17
            • Normaal reageren is niet moeilijk net als iets interpreteren al blijkt dat voor sommige, waaronder jij, dus wel. Ik zal het je uitleggen. Ik reageerde op PatrickL dus dan hoeft het al niet over het art te gaan. Net als of ik het beter kan komt het over? Dat bedoelde ik dus met iets interpreteren. En alsof alles aan Trulli ligt tja, als je iets niet zeker weet moet je het ook niet van de daken gaan schreeuwen. Als het 1 keer gebeurd is tot daar aan toe maar om elk jaar harder te schreeuwen dat het zijn seizoen wordt dan kan je lijkt mij beter dat soort dingen niet zeggen!

              • + 0
              • 3 nov 2009 - 16:56
    • Ieder team zal zeggen dat ze het beter gaan doen dat dit seizoen. Alleen Brawn GP niet. Ik zou echt niet weten wie er naast Ferrari en McLaren boven zal komen drijven volgend seizoen.

      • + 0
      • 3 nov 2009 - 13:37
      • Manon

        Posts: 338

        Dat gespeculeer over volgend jaar is nergens goed voor. Wacht volgend jaar maar gewoon af wie de beste teams zijn en welke coreurs het volgend jaar goed gaan doen en welke niet!

        • + 0
        • 3 nov 2009 - 14:52
      • Nou ja \"beter\" misschien niet, maar wel dat ze weer \'het team to beat\' zullen worden. Een paar dagen terug was Brawn volgens mij juist een van de eersten die begonnen met zichzelf alvast op de borst te kloppen voor 2010.

        Ik zal er meteen maar wat links bij doen :)

        news.bbc.co.uk/spo(...)ula_one/8333343.stm

        www.autosport.com/news/report.php/id/79688

        die van Autosport is zelfs al van 23 oktober.

        Er zit ook wel wat in.

        Ze hebben nu de kans om de motor behoorlijk te installeeren. Vergeet niet dat de Brawn\'s beide het hele jaar met hetelfde chasis hebben gedaan. Dat is dus inclusief het hakwerk wat ze hebben moeten doen om die Mercedes erin te proppen.

        Brawn is ook al heel vroeg met de 2010 auto begonnen. Nou ja dat doen ze allemaal wel (vanaf januari al zo\'n beetje ofzo), maar ze hebben vrij vroeg hun aandacht grotendeels verlegd naar 2010.

        Ik zou er echt geen geld op durven zetten welke teams er vooraan staan in Bahrein.

        • + 0
        • 3 nov 2009 - 23:58
  • Martijn01

    Posts: 287

    Er zijn trouwens echte foto\'s verschenen van de USF1 auto van 2010

    media.photobucket.(...)atlanta/usf1car.jpg

    x)

    • + 0
    • 3 nov 2009 - 14:53

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar