Mark Webber gaat voor eigen kansen op Interlagos
- Gepubliceerd op 16 okt 2009 12:09
-
9
- Door: Rob Veenstra
Webber antwoordde op de vraag of hij aan de hand van teamorders zal rijden op Interlagos: Ik betwijfel het. Mijn jongens zijn gebrand op een goed resultaat en we gaan proberen om dat hier in Brazilië te behalen.
Niemand verdient het meer dan Button om dit jaar de titel te pakken. Hij heeft de meeste races gewonnen. Hij heeft veel ingehaald, de rest niet. Jenson heeft veel moeite moeten doen om zijn titelkansen in leven te houden en is daar beter dan anderen in geslaagd.
Is Button de beste coureur op de grid? Dat is weer een ander verhaal. Gaat hij het kampioenschap winnen en verdient hij het? Ja. Is hij de beste rijder, was Damon Hill in 1996 de beste rijder? De auto is een zeer bepalende factor in deze sport.
Trending nieuws
-
Verstappen tot actie gemaand: "Hij gooit wereldtitels weg door loyaliteit aan Red Bull"
De toekomst van Max Verstappen blijft de gemoederen bezighouden. Volgens Ziggo Sport-presentatrice Shelly Sterk betaa...
27 jun 2026 11:22 -
Racing Bulls reageert vol verbazing op Tsolov-geruchten
Racing Bulls-teambaas Alan Permane heeft met verbazing gereageerd op de geruchten over Nikola Tsolov. Het Bulgaarse R...
27 jun 2026 09:26 -
Marko vertrouwt op Red Bull: "Denk dat het goed komt met Max"
Voormalig Red Bull-adviseur Helmut Marko heeft er vertrouwen in dat het goed gaat komen voor Max Verstappen. Over de ...
27 jun 2026 12:09 -
Ocon klaar met geruchten over F1-toekomst: "Laat mij koud"
De toekomst van Esteban Ocon in de Formule 1 blijft onderwerp van gesprek. De Fransman beleeft een moeizaam seizoen b...
27 jun 2026 10:46 -
Norris heeft geaccepteerd dat McLaren niet kan winnen
Regerend wereldkampioen Lando Norris heeft geaccepteerd dat McLaren voorlopig geen races gaat winnen. Norris en McLar...
27 jun 2026 10:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel

Reacties (9)
Login om te reagerenPosts: 222
Volgens mij is het grootspraak om als ervaren rot niet voor de jonge maar erg talentvolle Vettel te hoeven onderdoen. Ik denk dat hij zijn taken voor dit weekend maar al te goed weet. Vind overigens dat hij soms best raar kan overkomen (kan ook door de journalisten komen natuurlijk die het op hun manier interpreteren).
Posts: 390
Proef ik hier wat frustratie, meneer Webber?
Posts: 11.414
Webber heeft volkomen gelijk. Geweldig dat hij dat zo durft te zeggen terwijl hij natuurlijk zijn eigen bedrijf had moeten verdedigen. Gewoon tegen de PR in zwemmen.
Team orders gaan natuurlijk wel komen als Webber een plek voor Vettel zou rijden. Ik kan me alleen niet voorstellen dat dat gaat gebeuren.
Vettel krijgt natuurlijk zeker de eerste keuze voor strategie en dat zal Webber toch sowieso kansloos maken. Of de Red Bull moet weer een halve seconde sneller zijn dan de rest, maar dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.
Posts: 13
Of het is juist PR van Red Bull om te voorkomen dat ze er dalijk van verdacht worden teamorders te hebben gegeven.
Posts: 11.414
Ha, ja dat zou ook kunnen. Ik denk dat Webber gewoon zijn eigen mening wel durft te geven.
Ik vermoed zelfs dat hij inderdaad wel wat gefrustreerd is door de Vettel hype binnen het team. Webber was toch prima opgewassen tegen Vettel, maar de laatste paar races krijgt het team het strategisch en mechanish voor Webber ineens compleet niet meer aan de praat. Dat zal misschien toch ook wat te maken hebben met het verschuiven van de focus naar Vettel. Alhoewel Webber natuurlijk ook gewoon pech gehad heeft (erafgeramd door Kubica en panne in Suzuka).
Posts: 287
Mclaren of Ferrari gaan de winst uitmaken op Interlagos ,
Want:
Doordat interlagos zo hoog ligt boven het zeeniveau krijgen de motoren minder lucht = dus minder pk.
Maar Mclaren en Ferrari hebben KERS dat ze elke ronden 6,7 sec kunnen gebruiken en omdat interlagos 2 lange stukken heeft.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
--------------------------------------------------------------------------
Maar dat is mijn redeniring,,
Laterrr Martijn (110% Alonso Fan)
Posts: 1.348
Ik denk dat die hier iets goed praat. Laatst was er namelijk een bericht van Webber dat hij volledig in dienst van Vettel zou gaan rijden. En dat zou niet mogen, wordt toch onder team orders gehangen dan..
Maar ik moet zeggen dat ik het hem wel gun om ook te winnen. Het is natuurlijk beter een 1 2tje met Vettel en dan Webber
Posts: 586
Denk dat Webber Button in de eerste bocht eraf ketst ;)
Posts: 5.792
webber zal niet meer voor redbull rijden volgnd jaar en daarom zal hij voor zijn eigen kansen gaan denk ik .Na dit jaar zal hij niet meer in zo`n goede wagen mogen rijden dus als hij nog een keer wil winnen, hij het dit jaar moet doen.Persoonlijk heb ik niet zo`n hoge pet op van hem gezien zijn ervaring zou hij veel meer punten-winnen moetenhebben in het verleden en dit jaar