user icon
user icon

Mark Webber gaat voor eigen kansen op Interlagos

  • Gepubliceerd op 16 okt 2009 12:09
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
Reed Bull Racing-coureur Mark Webber legt zich niet neer bij een helpende rol voor teamgenoot Sebastian Vettel. Hoewel hij zelf geen kans meer maakt op de titel zijn teamorders niet aan de Australiër besteed.

Webber antwoordde op de vraag of hij aan de hand van teamorders zal rijden op Interlagos: “Ik betwijfel het. Mijn jongens zijn gebrand op een goed resultaat en we gaan proberen om dat hier in Brazilië te behalen.”

“Niemand verdient het meer dan Button om dit jaar de titel te pakken. Hij heeft de meeste races gewonnen. Hij heeft veel ingehaald, de rest niet. Jenson heeft veel moeite moeten doen om zijn titelkansen in leven te houden en is daar beter dan anderen in geslaagd.”

“Is Button de beste coureur op de grid? Dat is weer een ander verhaal. Gaat hij het kampioenschap winnen en verdient hij het? Ja. Is hij de beste rijder, was Damon Hill in 1996 de beste rijder? De auto is een zeer bepalende factor in deze sport.”

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Volgens mij is het grootspraak om als ervaren rot niet voor de jonge maar erg talentvolle Vettel te hoeven onderdoen. Ik denk dat hij zijn taken voor dit weekend maar al te goed weet. Vind overigens dat hij soms best raar kan overkomen (kan ook door de journalisten komen natuurlijk die het op hun manier interpreteren).

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 12:31
  • Proef ik hier wat frustratie, meneer Webber?

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 12:37
  • Webber heeft volkomen gelijk. Geweldig dat hij dat zo durft te zeggen terwijl hij natuurlijk zijn eigen bedrijf had moeten verdedigen. Gewoon tegen de PR in zwemmen.

    Team orders gaan natuurlijk wel komen als Webber een plek voor Vettel zou rijden. Ik kan me alleen niet voorstellen dat dat gaat gebeuren.

    Vettel krijgt natuurlijk zeker de eerste keuze voor strategie en dat zal Webber toch sowieso kansloos maken. Of de Red Bull moet weer een halve seconde sneller zijn dan de rest, maar dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 13:02
  • sgt Pepper

    Posts: 13

    Of het is juist PR van Red Bull om te voorkomen dat ze er dalijk van verdacht worden teamorders te hebben gegeven.

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 14:05
    • Ha, ja dat zou ook kunnen. Ik denk dat Webber gewoon zijn eigen mening wel durft te geven.

      Ik vermoed zelfs dat hij inderdaad wel wat gefrustreerd is door de Vettel hype binnen het team. Webber was toch prima opgewassen tegen Vettel, maar de laatste paar races krijgt het team het strategisch en mechanish voor Webber ineens compleet niet meer aan de praat. Dat zal misschien toch ook wat te maken hebben met het verschuiven van de focus naar Vettel. Alhoewel Webber natuurlijk ook gewoon pech gehad heeft (erafgeramd door Kubica en panne in Suzuka).

      • + 0
      • 16 okt 2009 - 14:40
  • Martijn01

    Posts: 287

    Mclaren of Ferrari gaan de winst uitmaken op Interlagos ,
    Want:
    Doordat interlagos zo hoog ligt boven het zeeniveau krijgen de motoren minder lucht = dus minder pk.
    Maar Mclaren en Ferrari hebben KERS dat ze elke ronden 6,7 sec kunnen gebruiken en omdat interlagos 2 lange stukken heeft.

    _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
    --------------------------------------------------------------------------
    Maar dat is mijn redeniring,,

    Laterrr Martijn (110% Alonso Fan)

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 14:37
  • ThumbsUp

    Posts: 745

    Ik denk dat die hier iets goed praat. Laatst was er namelijk een bericht van Webber dat hij volledig in dienst van Vettel zou gaan rijden. En dat zou niet mogen, wordt toch onder team orders gehangen dan..

    Maar ik moet zeggen dat ik het hem wel gun om ook te winnen. Het is natuurlijk beter een 1 2tje met Vettel en dan Webber

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 15:46
  • sanderndk

    Posts: 586

    Denk dat Webber Button in de eerste bocht eraf ketst ;)

    • + 0
    • 16 okt 2009 - 21:04
  • felix50

    Posts: 5.792

    webber zal niet meer voor redbull rijden volgnd jaar en daarom zal hij voor zijn eigen kansen gaan denk ik .Na dit jaar zal hij niet meer in zo`n goede wagen mogen rijden dus als hij nog een keer wil winnen, hij het dit jaar moet doen.Persoonlijk heb ik niet zo`n hoge pet op van hem gezien zijn ervaring zou hij veel meer punten-winnen moetenhebben in het verleden en dit jaar

    • + 0
    • 17 okt 2009 - 08:44

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.384
  • Podiums 54
  • Grand Prix 111
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar