McLaren hecht veel belang aan verslaan van oude rivaal Ferrari
- Gepubliceerd op 14 okt 2009 14:30
-
14
- Door: Rob Veenstra
Hij vervolgt: Natuurlijk winnen we het liefst de titels, maar dat is niet meer mogelijk. De derde plek in plaats van de vierde bij de constructeurs betekent ten eerste dat je op het podium eindigt. Maar voor de prestige doet het er ook toe om onze levenslange rivaal Ferrari af te troeven, het levert onze engineers trots op.
De afgelopen twee jaar delfden wij het onderspit, het is nu tijd om de rollen om te draaien. Het is mogelijk, we staan maar twee punten achter. Er kan nog veel gebeuren en we mogen ook Toyota niet uitsluiten. Met 10,5 punten minder dan wij vormen ook zij nog een bedreiging. Wij zijn licht in het voordeel, aangezien het Giancarlo Fisichella moeizaam vergaat bij Ferrari. Het zou goed uitkomen om nu met twee rijders punten te scoren.
Trending nieuws
-
McLaren introduceert eigen macarena-vleugel in Oostenrijk
Het team van McLaren lijkt aankomend weekend in Oostenrijk voor het eerst met een eigen macarena-vleugel te gaan rijd...
24 jun 2026 09:26 -
'Dreun voor Red Bull: volgend kopstuk kondigt vertrek aan'
Volgens Ralf Schumacher moet Red Bull binnenkort wéér afscheid nemen van een kopstuk. De Duitser stelt ...
24 jun 2026 10:09 -
'Red Bull toont interesse in zoon van Räikkönen'
Het team van Red Bull Racing lijkt interesse te hebben in de zoon van Kimi Räikkönen. De elfjarige Robin R&...
24 jun 2026 10:46 -
'Assen vraagt FIA-licentie aan voor plekje op F1-kalender'
De geruchten over de mogelijke komst van de Formule 1 naar Assen beginnen weer toe te nemen. Nu de F1-race in Zandvoo...
24 jun 2026 11:22 -
Red Bull heeft dilemma: ADUO-regeling kan Verstappen-transfer forceren
Na de introductie van de nieuwe ADUO-regels staat Red Bull Racing voor een opvallend dilemma. Het team van Max Versta...
24 jun 2026 08:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.583 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 33
Ferrari verslaan staat gelijk aan een halve titel en een leuke kerst in Woking..
Posts: 20
hoe moeilijk is het om Ferrari nog te verslaan MClaren heeft updates Ferrari niet, Mclaren heeft anderhalve coureurs die punten scoren Ferrari 1
Posts: 414
Is dat zo? Welke updates heeft McLaren dan? Niets van gehoord. En hoezo heeft maar 1 coureur? Is Fisi soms ook geblesseerd ofzo dat hij niet mee kan doen?
Posts: 1.725
Als ze Ferrari kloppen met een punt of 5 mogen ze daar enorm trots op zijn , zeker gezien het verloop.
Posts: 3.592
Vind ik eigenlijk wel meevallen, juist als je kijkt naar het verloop... Ja, Mclaren stond vanaf het begin van het seizoen wat achter op Ferrari, maar ze hebben beide een behoorlijke inhaalslag gemaakt en Mclaren nu weer net wat verder, maar dat komt grotendeels omdat die tot de vorige race nog aan de auto werkten en Ferrari dit al langere tijd niet meer doet.
Ook het missen van Massa heeft Ferrari parten gespeeld. Sowieso één race zonder tweede rijder en de races met Badoer kon men ook niet echt spreken van een tweede rijder... En Fisi heeft maar drie races ervaring met de F60.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het vrij zwak zou vinden van Mclaren als ze niet boven Ferrari eindigen, maar dit zal wel gebeuren, die 2 punten halen ze wel in. Hoop alleen dat Ferrari haar tijd nuttig besteedt afgelopen weken nu ze niet meer aan de auto werken..
Posts: 258
Ik mis dit jaar wel de strijd tussen McLaren en Ferrari, en de daarbij horende emoties.
Hopelijk volgend jaar weer :)
Posts: 2.049
Euh, g60, mclaren heeft tot singapore updates gehad. Als ik me niet vergist heeft Ferrari voor Valencia haar laatste update al gehad.
En Fisichella heeft tot nu toe geen punten kunnen scoren voor ferrari en hij zal dat wss ook niet in gaan slagen aangezien de ferrari compleet anders stuurt dan de force india en er geen tests meer mogen gedaan worden. Kovelainen daarentegen is in staat om hier en daar een puntje te scoren.
Posts: 11.414
Ferrari heeft wel nog updates gehad.
Ze hebben de ontwikkeling voor de 2009 auto stil gezet, maar tijdens het weekeind op Imola (waar ze sowieso ook weer een heel andere auto hadden dan op Valencia) zei Aldo Costa dat er wel nog updates al in de pijplijn zaten en dat die gewoon nog worden uitgerold.
Ze hebben misschien niet meer zulke enorme updates zoals Red Bull en BMW op Singapore nog hadden, maar toch. Het is allemaal PR. Ferrari moet blijkbaar nog een excuus hebben dat ze minder presteren.
Posts: 1.725
Imola of Monza wat maakt het uit ja. Zolang ik Ferrari maar in de zeik zet.
Posts: 11.414
Ferrari zegt dat zelf tijdens een persconferentie. Kun je het fijner vinden om in de PR bla bla te geloven, maar dat zegt meer over jou dan over mij. Maar goed ga maar lekker zitten zeiken over een tikfoutje.
Posts: 21
3de Of 4de plaats Lekker BOEIEND!!! Bij teams als FERRARI en MCLAREN gaat het maar om 1ding of plaats en dat is NO:1 , tuurlijk willen ze hoger eindigen dan haar rivaal maar zodra dit seizoen is afgelopen hoor je ze echt niet meer , zo van ja maar wij hebben toch ferrari of anders om mclaren toch verslagen .