user icon
user icon

Gewichten voor Grand Prix van Singapore

  • Gepubliceerd op 26 sep 2009 21:17
  • comments 12
  • Door: Danny Sosef
De gewichten van de wagens inclusief benzine zoals de coureurs morgen zullen starten zijn bekend gemaakt. Opvallend is dat iedereen in de top tien vrij dicht bij elkaar zit qua startgewicht. Buiten de top tien is het Nakajima die zijn wagen vrijwel vol heeft laten tanken.

De zwaarste coureur is Adrian Sutil met in totaal 693 kilo. Opvallend is tevens de weinige hoeveelheid benzine die zijn teamgenoot Liuzzi bij zich heeft. De Italiaan zal hopen op een safety car periode, zo lijkt het.

1. Hamilton - 660.5
2. Vettel - 651.0
3. Rosberg - 657.5
4. Webber - 654.5
5. Barrichello - 655.5
6. Alonso - 658.0
7. Glock - 660.5
8. Heidfeld - 650.0
9. Kubica - 664.0
10. Kovalainen - 664.5
11. Nakajima - 680.7
12. Button - 683.0
13. Raikkonen - 680.5
14. Buemi - 678.0
15. Trulli - 690.9
16. Sutil - 693.0
17. Alguersuari - 683.5
18. Fisichella - 678.5
19. Grosjean - 683.0
20. Liuzzi - 656.0

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Tomos F1

    Posts: 349

    Zo dan, Vettel wou echt die pole hebben !

    • + 0
    • 26 sep 2009 - 21:20
  • mario

    Posts: 6.727

    Hamilton samen met Glock de zwaarste van de top 8. Dat ziet er goed uit voor Lewis :) Nu nog hopen dattie goed wegkomt en goed gebruik kan maken van z\'n KERS en het komt helemaal goed.... ;)
    Denk dat Barricello het nu wel helemaal kan vergeten, zijn titelaspiraties dan. Button redelijk zwaar en kan nog wel in de punten komen.
    Verder denk ik dat Rosberg ook nog wel goed zit voor een podiumplaats.

    • + 0
    • 26 sep 2009 - 21:47
  • slevin

    Posts: 140

    Opvallend is de weinige hoeveelheid benzine die Liuzzi bij zich heeft 656.0kg
    De Italiaan zal hopen op een safety car periode, zo lijkt het.
    Als dat zo is waar rekenen Vettel - 651.0kg en Heidfeld - 650.0kg dan op het zelfde
    Of zien jullie ijsberen op de weg

    • + 0
    • 26 sep 2009 - 23:20
    • Die staan vooraan. Dan heeft het zin om met wat minder brandstof Q3 in te gaan. Ten eerste heb je dan een betere kans op een goede kwalificatie en ten tweede heb je vooraan (zeker als je pole pakt) de ruimte om uit te lopen en voordeel te hebben van je lichte auto.

      Als je achteraan zit met je lichte auto dan kom je niemand voorbij, hang je vast achter de langzamere zware auto\'s en verlies je dus uiteindelijk alleen maar tijd.

      Of er moet inderdaad een safety car situatie zijn, maar die zijn er nu eigenlijk niet meer in de F1. Althans, niet meer zo als vroeger. Je haalt daar nu bijna geen voordeel meer uit sinds ze de regels veranderd hebben voor dit seizoen. De pitstraat blijft gewoon open.

      • + 0
      • 27 sep 2009 - 00:02
    • mario

      Posts: 6.727

      Wel roze olifanten is dat ook goed??? ;)
      Het lijkt er wel op dat er een aantal zijn die hopen op een SC-periode en dan wel vroeg in de wedstrijd anders hebben ze er niets aan.... Webber staat denk ik ook te ligt om op het podium te komen, tenzij natuurlijk... ;)

      • + 0
      • 27 sep 2009 - 05:45
    • johan

      Posts: 985

      Het verschil is dat Liuzzi achteraan staat. Vettel en Heidfeld staan vooraan of hebben in de top10 kwalificatie geprobeerd vooran te komen. Dat is nogal een duidelijk verschil.

      Is je nooit opgevallen dat de eerste 10 meestal lichter zijn dan de rest?

      • + 0
      • 27 sep 2009 - 11:06
  • Grosjean heeft veel te veel brandstof bij zich, hij zal moeten crashen vlak na de vroege stop van Alonso. Hij heeft ten slotte al geoefend!

    Dit is ook de reden waarom hij Nelson mocht vervangen, die zou deze truc niet tweemaal uithalen! Grosjean is in ieder geval niet voor zijn rijderskwaliteiten aangenomen. Nelson was een klap sneller!

    • + 0
    • 27 sep 2009 - 01:46
  • cyriel

    Posts: 265

    ai ai ai, ik denk dat ik mijn 1e plaats kwijtraak met het grandprix manager spel...

    • + 0
    • 27 sep 2009 - 09:33
  • Ziet er goed uit voor Hamilton.
    Zal blij zijn als deze race voorbij is, het circuit is in mijn ogen F1 onwaardig. Gauw van de kalender af en vervangen door een echt circuit.

    • + 0
    • 27 sep 2009 - 09:47
  • @ Slevin

    Nee hoor, geen ijsberen.
    Maar als je als laatste kwalificeert is het logisch dat je hem vol gooit )dat mag je ook gewoon doen\'.
    De eerste 10 moeten starten met het gewicht waar ze de kwali mee begonnen en die proberen voor pole te gaan en dus lichter zijn.

    • + 0
    • 27 sep 2009 - 10:46
  • Tifoso

    Posts: 2.852

    @Slevin, in tegenstelling tot Liuzzi moesten de heren die jij opnoemt hun brandstof hoeveelheid bij aanvang van Q3 al aangeven. Luizzi was vrij om te kiezen...

    • + 0
    • 27 sep 2009 - 11:56
    • Alle coureurs moeten voor aanvang van Q3 de hoeveelheid brandstof opgeven.

      • + 0
      • 27 sep 2009 - 21:41

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar