Mallya en Sutil onbewogen na weer een gemiste kans
- Gepubliceerd op 14 jul 2009 10:23
-
5
- Door: Rob Veenstra
Weg kans. Bij Force India blijven ze er nog rustig onder. Teameigenaar Vijah Mallya: Ik ben trots op het team en onze coureurs. Vanaf de eerste vrije training zijn we competitief geweest. Het is alleen doodzonde dat een goed weekend als dit niet beloond is met punten. Maar dat is autosport, dit kan gebeuren. De volgende race is al snel, onze concentratie gaat daar naar uit en in Hongarije hopen we het wel af te maken.
Sutil voegt toe: We moeten niet te teleurgesteld zijn met dit resultaat, want we hebben een geweldig weekend achter de rug en de volgende race staat alweer voor de deur. Toen ik de pits uitreed zag ik Kimi aankomen aan de buitenkant en ik probeerde mijn positie te behouden. Hij ging buitenlangs, ik toucheerde hem en raakte een deel van mijn voorvleugel kwijt. Dat was het einde van mijn race voor de punten.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Force India
- Basis Silverstone, India
- Sergio Perez 11
- Sergio Perez 11
- Nico Hülkenberg 12
- Adrian Sutil 14
- Adrian Sutil 15
- Lance Stroll 18
- Adrian Sutil 20
- Nico Hülkenberg 27
- Nico Hülkenberg 27
- Esteban Ocon 31
- Esteban Ocon 31
96.021 reacties op Force India
8 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Force India

Reacties (5)
Login om te reagerenPosts: 43
Jammer voor het team. Volgend seizoen Sutil naar McClaren???
Zou denk ik niet gek wezen.
Posts: 11.414
Kom nou toch JP. Sutil zuigt. Of althans, Fisichella doet het beter dan Sutil en van Fisichella zit iedereen te zeiken dat hij weg moet.
Sutil heeft af en toe een leuke stunt dat hij geen pitstop maakt en dan eventjes wat hoger rijdt dan verwacht, maar daar komt hij uiteindelijk gewoon nooit mee weg.
Fisichella scoorde de laatste tijd een 9e, 10 en 11e plek (en een keer kapotte remmen) terwijl Sutil niet verder komt dan een 14e, 15e en twee 17e plekken.
Fisichella die reed ook vlak achter Sutil toen Sutil de baan op kwam. Je zag op TV Fisichella rijden in het treintje achter Kovalainen op moment dat Sutil tegen Raikkonen aan reed.
Zo geweldig deed Sutil het in de laatste race dus ook niet. Hij had gewoon enorme mazzel dat hij in Q3 kwam en alsnog zat Fisichella er niet ver achter. Bovendien rijd hij dan volledig onnodig tegen Raikkonen aan. Naar eigen zeggen nog min of meer expres ook! (hij gaf aan dat hij Raikkonen wilde blokkeren)
Posts: 302
Geluk moet je afdwingen, en als nog als Sutil Raikkonen wou blokkeren, het ging gewoon om positie.
Al hoop ik wel dat Sutil een andere auto krijgt. Hij verdient beter dan dit.
Posts: 45
@ Patrick,
Ik begrijp niet wat je bedoelt.....Sutil heeft zich in Q3 goed laten zien!! als zwaarste van de 10 en dan als 7 kwalificeren. Wat kun je daar nou voor negatiefs over zeggen...... Ik denk dat er nu ook een hoop topteams zijn die van geluk mogen spreken als ze in Q3 komen. Het lijkt net alsof ze voor sommge f1 fans een vloek met zich mee dragen hier:S:S..... Die gast doet ook zijn best en ik gun het hem van harte...... tenminste niet iemand met zijn kin omhoog!
Posts: 11.414
Negatief? Ik zet de zaken hooguit een beetje in perspectief. Zo negatief is het toch niet? Ik reken hem hooguit aan dat hij die aanrijding niet had moeten veroorzaken.
Ik reageer wel ook op de suggestie dat Sutil goed genoeg zou zijn voor een McLaren en ook op de herhaalde roep dat Fisichella weg moet. Dat zou je hooguit positief ten opzichte van Fisichella kunnen noemen.
Sutil had natuurlijk absurd veel mazzel dat hij in Q3 kwam. Hoe hij in vredesnaam voor die Ferrari\'s is gekomen in Q3 is me ook een raadsel. De Ferrari\'s rijden in Q3 bijna 3 seconden langzamer dan in Q1. Normaal is iets van een seconde langzamer.
Raikkonen gaf aan dat ze een bandenprobleem hadden, maar dan nog, dat zou hooguit een halve seconde moeten schelen.