user icon

Barrichello woedend op het team

  • Gepubliceerd op 12 jul 2009 16:07
  • comments 14
  • Door: Danny Sosef
Rubens Barrichello is woedend na afloop van de Duitse Grand Prix. De Braziliaan reed lange tijd aan de leiding na een mindere start van Mark Webber. Toch verloor Barrichello veel plaatsen en eindigde slechts als zesde.

Barrichello is ontsteld over zijn team en reageerde zijn woede en frustratie af op de BBC verslaggever: "Ik ben woedend, pissig en heb absoluut geen behoefte om nog iemand uit het team te woord te staan. Het liefste ga ik nu direct naar huis! Het team heeft het fantastisch gedaan; ze hebben de beste strategie uitgewerkt, maar dan wel de beste om een race te verliezen."

Op de vraag van de BBC of de Braziliaan vindt en denkt dat Button voor wordt getrokken door Brawn GP antwoordt hij als volgt: "Dat zijn jouw woorden, en hoor je mij niet zeggen. Ik ga er ook niets over zeggen want dat heeft geen zin. Ze bekijken het maar."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • henk

    Posts: 36

    Ik hoop dat Ross eindelijk die Jankerd uit zijn team flikkerd.
    Wat een ontzettende huilebalk.

    • + 0
    • 12 jul 2009 - 16:09
    • Om eerlijk te zijn, begrijp ik zijn reactie deze race wel. Volgens mij heeft ie gevraagd om op een 2stopper over te schakelen, gezien zijn vraag na de pitstop en op het laatste moet button, die altijd een ronde eerder was binnengekomen plots een ronde later binnen als Barrichello.. Ik denk dat Rubens het wel gesnapt heeft en dat hij echt niet weer tweede rijder wil zijn.

      • + 0
      • 12 jul 2009 - 16:13
    • delange

      Posts: 1.561

      soms heeft die jankerd wel gelijk.
      Waarom ging (lees moest) ie z\'n laatste pitstop afwerken voor button?????
      Dit was de enige mogelijkheid om but voor bar te brengen.

      ps. ik ben geen barfan hoor

      • + 0
      • 12 jul 2009 - 16:16
  • Kees

    Posts: 46

    Doei Rubens! Kan Ross Brawn mooi Bruno Senna of Alex Wurz bellen!

    • + 0
    • 12 jul 2009 - 16:13
  • Kenney

    Posts: 2.214

    Wat dacht hij nu? Dit team is beter, Ross gaat me nu wel een kans geven? Hij had de kans in het begin van het jaar om zich te bewijzen, maar hij verpestte het, met name in Australië enzo... Button is diegene die voor het kampioenschap moet gaan, niet hem...

    • + 0
    • 12 jul 2009 - 16:16
  • Inderdaad wat een tenenkrommende vertoning zeg. Die gast is echt niet goed wijs.

    Hij dacht blijkbaar echt dat hij wel had kunnen winnen. Hij kan Webber nog een beetje bijbenen omdat hij op een 3 stops strategie zit, maar bijbenen is niet voldoende. Je moet een halve seconde per ronde sneller zijn om met een stop extra te kunnen winnen.

    Dat is gewoon echt het verschil met Button. Button zit met een stel werkende hersens in die auto.

    Tuurlijk had Rubens pech dat zijn pitstop mis ging, maar dat kan gewoon een keer gebeuren.

    • + 0
    • 12 jul 2009 - 16:21
  • Bavaria

    Posts: 11

    Ik begrijp zijn teleurstelling wel maar zijn reactie vind ik nogal overdreven. OK, de strategie van BGP pakte niet goed uit en Barri HAD de race kunnen winnen maar bekijk het dan wel allemaal wat professioneler en richt je alvast op de volgende GP waar het misschien allemaal weer wat lekkerder loopt.

    • + 0
    • 12 jul 2009 - 17:29
  • Spooky

    Posts: 88

    Ik vind het raar dat ze bij Brawn hun strategie niet aangepast hebben in de loop van de wedstrijd, met zo\'n aanpassing en zonder de mislukte pitstop had Barrichello op het podium kunnen staan.
    De laatste pitstop van Button en Barrichello was dan weer wel typisch Brawn.

    • + 0
    • 12 jul 2009 - 17:33
    • Dan ga je er voor het gemak even vanuit dat een stop minder ook betekend dat je rondetijden omhoog gaan. Tot wel een halve seconde per ronde. Wat denk je dat er gebeurt was als barrichello een halve seconde per ronde langzamer was geweest?

      Afgezien nog daarvan. Zelfs met de stints van een 3 stop strategie hadden de Brawn coureurs al de grootste moeite met hun banden. Laat staan dat ze langere stints zouden doen.

      • + 0
      • 12 jul 2009 - 22:50
  • ben benieuwd waneer zijn tweede boek uitkomt
    alvast een titel :alweer genaaid door R Brawn

    • + 0
    • 12 jul 2009 - 18:11
  • germain

    Posts: 1.748

    Heb het gevoel dat ze de schade beperkt wilde houden op Button.

    • + 0
    • 12 jul 2009 - 18:25
  • f60

    Posts: 1.725

    Al heb ik het niet voor Barri, ik kan zijn reactie best begrijpen, morgen zal ie er wel anders over denken.

    • + 0
    • 12 jul 2009 - 18:42
  • Olav Mol zei dat het management van Kimi 2,5 uur met het team van Brawn in gesprek was. Dus wie weet...

    • + 0
    • 12 jul 2009 - 19:13

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar