Button: "Ik ben de beste coureur aller tijden"
- Gepubliceerd op 06 jul 2009 11:30
-
23
- Door: Rob Veenstra
Hij ging verder in op de situatie van Lewis Hamilton, landgenoot en vorig jaar wereldkampioen. Het maakt me niet uit wie er wint als ik geen eerste word. Ik denk alleen aan zelf winnen. Ik ben jaloers op alle anderen die een race winnen. Maar de zegetocht van Lewis was geweldig voor de sport en goed voor mij, aangezien ik weinig aandacht kreeg en in alle rust aan de nieuwe auto kon werken. Ik hoefde me geen zorgen te maken over wat de pers over mij zou schrijven, want al het nieuws ging over Lewis.
Het was heerlijk om hem in Silverstone op een ronde te zetten, bijna iedereen kon dat volgens mij wel waarderen. De BBC vroeg Lewis er naar en hij gaf geen antwoord. Maar hij zit in een moeilijke situatie, ik zat regelmatig in dezelfde positie. Nu zullen we zien wat Lewis echt in zich heeft. Ik acht hem mentaal sterk en zeer snel, dus ik verwacht dat hij zich hier doorheen zal slaan.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam Brawn GP
- Basis Brackley, Groot Brittannië
- Jenson Button 22
6.640 reacties op Brawn GP
9 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Brawn GP

Reacties (23)
Login om te reagerenPosts: 413
Iemand heeft hier een dikke nek gekregen...
Posts: 689
Helemaal niet. Lees de tekst eens goed. Dat hier weer zo\'n \"story\" heading boven staat geeft het idee wellicht. Hij geeft gewoon antwoord op een vraag. Ik zou ook zeggen dat ik de beste ben. Wat doe je er anders.
Posts: 16
Mee eens. Ze denken allemaal dat ze de snelste coureur zijn, anders heeft het geen zin om mee te doen. Op zoek naar dat interview nu, want ik kan me niet voorstellen dat hij zegt de beste aller tijden te zijn.
Posts: 123
Helemaal mee eens, Button is er de coureur niet naar om zulke dingen te zeggen zonder glimlach op z\'n gezicht.
Natuurlijk stijgt z\'n zelfvertrouwen en het zijn allemaal ego\'s in deze sport, maar je verandert niet zo maar. \'t zal wel weer zo\'n lekker verdraait interview zijn.
Posts: 44
meneer heeft een goede auto, dat is alles, hamilton, alonso, massa, kubica en vettel rijden in een gelijke auto hem makkelijk voorbij
Posts: 2.567
Dat Button overheerst , licht gewoon aan de andere teams ,
Maar ook Button is een erg goede coureur , rijdt erg sterk en contstant , en maakt haast geen fouten, Barrichello gun ik het enorm , altijd pech gehad daar , en heeft nu een wagen om te winnen, maar hij winnen NIET!!
Ik mag lijen dat Button al Augustus of September de titel binnen heeft.
Jammer dan voor al diegenen die zijn overheersing op het moment maar niks vinden. Hadden de anderen hun huiswerk maar beter moeten maken.
Bij Brawn GP is alles op z\'n plaats gevallen.
Posts: 848
... tja, duidelijk een gebrek aan diepgang ... een dergelijk artikel
Posts: 16
Button is zeker erg goed ook in de mindere jaren die er meer zijn dan betere jaren maar nu is hij samen met het team beste en ik hoop dat webber en vettel het hem moeilijk gaan maken
maar kampioen gun ik Button zeker.
Posts: 1
Ja button zie eerst maar eens zeven keer wereld kampioen te worden.
Dan mag je nog een keer zeggen dat je beste bent.
Posts: 7.177
Hier was ik dus al van voor. Je merkte gewoon aan hem dat hij naar dit toewerkte. jammer. (trouwens vergeet hij zijn wagen even voor het gemak volgens mij.)
Posts: 219
beste coureurs zijn gasten die een team opbouwen en ze dan naar de overwinning leid zoals: Schumacher, Senna, Alonso.
maar hij heeft alles, maar dan ook alles aan zijn auto te danken en een briefje waar zijn handtekening op staat.
het klinkt hard, maar hij is al die jaren helemaal niks geweest. herrinerd iemand zich nog waar Honda stond in 2007? vaker in de grindbak dan op het asfalt en Button zat daar meestal in.
Posts: 1.403
1. Button is een zwanzer en neemt zichzelf niet zo serieus zoals z\'n meeste collega\'s.
2. Alle respect voor Alonso en Senna maar hun bijdrage met het ontwikkelen van de auto is ZEER beperkt. Deze mannen zijn enkel en alleen snel en winners als ze ook in een winnende wagen zitten. Geen mirakels, niks in de mouwen.
3. In 2007 was de Honda wagen bagger, wat gelijk staat aan slechte resultaten. (zie 2)
Conclusie is dat je een rijder alleen kan oordelen over hoe foutloos z\'n parcour is, en hoe ze met onvoorziene omstandigheden/problemen om gaan.
De enige vergelijking die je kan maken is tussen teammaten. Even snelle wagens en even moeilijk of makkelijk om te besturen.
De manier waarop MS de meeste van z\'n titels behaald heeft noem ik schande. Op dat vlak komt MS niet eens aan de enkels van een Button. My 2 cents
Posts: 323
\"De manier waarop MS de meeste van z\'n titels behaald heeft noem ik schande. Op dat vlak komt MS niet eens aan de enkels van een Button.\"----------------------
Ik zal niet zeggen dat het allemaal even \"netjes\" was inderdaad. Maar met alle respect voor Meneer Button; hij is geen schim van M. Schumacher!! Ga hem s.v.p. daar niet mee vergelijken. Of je nu fan bent van MSC of niet, hij is/was op alle fronten superieur aan Button.
Ik gun het Jenson van harte dat het dit jaar zo goed gaat, echter hoogmoed komt voor de val....
Posts: 770
korreltje zout jongens: gewoon een ballorige opmerking van hemzelf...
Posts: 3.471
De man wint 6 races en hij begint al dingen te roepen... Erg jammer.
Posts: 1.725
Button: Ik ben de beste coureur aller tijden
Dat weten we dan ook al weer.
Posts: 5.792
Ik vind toch ondanks dat hij eenvan de betere is ,hij niet in het rijtje alonso hamilton ,vettel en schumacher kan staan .Hij is meer van het soort massa
Posts: 323
Sluit ik me helemaal bij aan!
Een potje sturen kunnen ze allemaal, maar de top of the bill is hij dus écht niet!
Maar even relativerend: de meeste coureurs zijn en hebben grote ego\'s...
Posts: 59
Beste auto messchien maar niet meer hoor (dikke nek)
Posts: 8
koekebakker, ego, opschepper!!!
De enige reden dat hij goed is omdat hij een goede auto heeft. Dat Barichello nou slechter rijdt is omdat hij te oud is. Maar Ferrari, Mclaren, Red Bull, Toyota, Williams, Renault zouden hem helemaal zoek rijden als hun een gelijkwaardige auto zouden hebben. Buttton je bent niet beter blijf maar jezelf voor de gek houden maar je weet het zelf wel beter en de rest van de wereld ook!!
Posts: 72
Makkelijk praten van uit je luie stoel
Hij doet het gewoon erg goed
Stuurt strak en doet alles super Beter als team genoot die
tig meer ervaring heeft
Erger me altijd aan die weet beter Die nog nooit een race in zijn leven gereden heeft [alleen op zijn pc of sony Playstation]
Hij is een van de beste van deze tijd met nog een paar
Posts: 2.250
Ik heb respect voor Button, maar dat hij de beste is, no way. Die titel moet hij nog verdienen. Hamilton deed het ook zeer goed, en iedereen noemde hem ook de beste allertijden, nu zie je hem niet meer rijden vanvoor en is Button plots de beste. Degene die in de beste wagen zit wordt de beste genoemd... Als vanaf dit moment Vettel alle races zou winnen zou hij plots de beste zijn.
Posts: 1.403
Heb zelf al heeeel vaak moeten concluderen dat mensen alles wat je zegt \'au serieux\' genomen wordt, en zien het verschil niet tussen zwanzen en of je iets echt meent.
Mark King van UB40 kreeg ook ooit eens de vraag wie de best bassist was. Z\'n antwoordt was even ludiek als die van Button, nl. mijzelf. Gevolg was dat iedereen begon aan te nemen dat hij effectief de beste was. Zelfde verhaal met Oasis..
Het verschil met Button is dat niet iedereen geloofd dat hij de best is, maar wel dat hij dat van zichzelf vindt.
Er wordt hier ook enkele keren gezegd dat Button alleen kan winnen met de beste wagen.. Dat was voor alle legendes of supermannen of hoe je ze ook wil noemen. In F1 kan je alleen maar winnen met de beste of zo goed als de beste wagen, zo niet met veel geluk of onvoorziene omstandigheden zoals SC\'s, regen, incidenten. Maar, volgens mij is Button wel degelijk uit het juiste hout gesneden zoals een Alonso, Hamilton, Vettel, ..