McLaren: "Accepteren dat KERS volgend jaar in de ban gaat"

De FOTA-teams hebben onderling besloten om volgend jaar geen van allen van KERS gebruik te maken. Het energie hergebruikende systeem is dit jaar bepaald geen succes en in Silverstone reed nog maar één team met KERS. Zelfs McLaren, dat voor de Britse race nog lovend over het eigen systeem was, haalde KERS uit de MP4-24.

De Britse renstal accepteert de beslissing van FOTA om volgend jaar zonder KERS te acteren. McLaren-teambaas Martin Whitmarsh: “Achteraf gezien hebben we te veel geld over de balk gegooid voor dit systeem, zeker als we volgend jaar zonder KERS racen. Wij zijn van mening dat we ver gekomen zijn en door zouden moeten gaan met KERS. Door de eensgezindheid binnen de FOTA hebben we echter besloten om te accepteren dat het systeem volgend jaar geweerd wordt. De meerderheid van de teams wil dat en dat is jammer voor ons gezien de moeite die we er voorin hebben gestoken. Misschien hadden we beter andere keuzes kunnen maken, maar het is nu makkelijk praten.”

Reacties (4)

Login om te reageren
  • f60

    Posts: 1.725

    Dit komt ervan als je KERS niet verplicht.

    • + 0
    • 25 jun 2009 - 15:04
    • Ze hebben het voor 2009 toegestaan maar niet verplicht gesteld.
      Als ze het wel verplicht gesteld zouden hebben, hadden alle teams tientallen miljoenen uitgegeven aan een te vroeg geintroduceerd KERS systeem...
      Het is goed dat de FIA niet meer impulsief nieuwe regeltjes kan opleggen...

      • + 0
      • 25 jun 2009 - 16:24
      • felix50

        Posts: 5.792

        het is alleen jammer dat ze dit nog wel konden en dan ook nog de mond voorop i.v.m. kosten besparing .als je dit samen met de nieuwe diffuser optelt hebben we het over misschien wel 50 miljoen per team daar hoor je de fia niet over die hypocrite zooi met ,mosley als schandaal. die man heeft de f1 zoveel schade aangericht maar daar hoor je niemand over

        • + 0
        • 25 jun 2009 - 18:30
      • f60

        Posts: 1.725

        Ik zeg het toch, ze hadden het moeten verplichten. 6 teams hebben hun voeten geveegd aan de ontwikkeling van het systeem en vormen nu een meerderheid om het weg te stemmen.

        • + 0
        • 25 jun 2009 - 19:21

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar