Button staat in belangstelling van meerdere teams

Brawn GP wil het contract van Jenson Button graag verlengen, maar de onderhandelingen zijn nog niet begonnen. Misschien moet de Britse renstal daar toch maar haast mee maken, want de kampioenschapleider heeft zich met vijf zeges in zes races bij andere teams in de kijker gereden.

Meerdere renstallen hebben belangstelling in hem. Een anonieme teambaas liet in The Mirror doorschemeren: “We zouden hem volgend jaar graag in onze auto zien. We zijn zeker geïnteresseerd in zijn diensten en hebben dat ook kenbaar gemaakt, maar het zou naïef zijn om aan te nemen dat wij de enige zijn die hem willen overnemen.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • zal vast bmw zijn. hij heeft gewoon de beste auto. maar om hem nu gellijk met meerdere teams in verband te brengen? er zijn betere rijders in het veld.

    • + 0
    • 4 jun 2009 - 09:14
    • Hij heeft de beste auto, maar hij laat toch zien dat dat aan hem goed besteed is. Vergelijk het met de prestatie van Rubens. Of ook wel met die van Vettel en Webber. De Red Bull auto doet toch nauwelijks onder voor de BrawnGP.

      • + 0
      • 4 jun 2009 - 09:51
      • Wat is dat nou weer voor een opmerking...

        Vettel en Webber besturen de Red Bull en scoren er mooie resultaten mee. Hoe kun jij dan weten dat Vettel en Webber het eigenlijk nog beter kunnen doen, omdat de wagen zo geweldig is.

        • + 0
        • 4 jun 2009 - 23:16
        • Kijk ik snap dat je als Piquet fan een zwak hebt voor chronische underachievers, maar Vettel is net als Piquet ook al 3 keer gespind/gecrashed en daardoor buiten de punten geeindigd. Ik vind dat dus geen mooi resultaat.

          Het andere punt kun je je als Piquet fan misschien inderdaad niet voorstellen, maar het is echt een uitzondering dat in een team de ene rijder een seconde langzamer is dan de andere. De meeste rijders in de F1 zijn echt redelijk aan elkaar gewaagd.

          Hoe dan ook, Webber en Vettel laten meestal toch redelijk vergelijkbare tijden zien in Q2. Die tijden zitten dan in de top, als het al niet gewoon de snelste tijden zijn. Dat geeft dan toch redelijk betrouwbaar aan wat het potentieel van de auto is. Ook als ze dan in de race de boel verprutsen.

          Waarom zijn dat soort overdenkingen/vergelijkingen altijd zo\'n enorme verassing voor je?

          • + 0
          • 5 jun 2009 - 01:45
          • Misschien toch een cursusje Engels gaan volgen misschien? Of toch maar terugzappen naar RTL 7...

            Brawn GP staat bekend om zijn racepace, ik denk dat je van Vettel niet meer mag verwachten dan hij nu laat zien.

            OK, Monaco was slecht, maar dat was verkeerde bandenkeuze en daarna een spin.
            Maar de andere twee keer kon hij er niets aan doen.
            Aquaplanning zoals hij meemaakte, kan een rijder niets aan doen. En in Australië werd hij er af gereden door Kubica.

            Jij wilt duidelijk als een kenner overkomen, door overal een afwijkende mening op na te houden. Beetje triest is het aan het worden.

            • + 0
            • 5 jun 2009 - 08:33
    • renzo

      Posts: 932

      Ja had van jou niet anders verwacht de prestaties van Button onder uit te schoffelen. Ik zeg al jaren dat Button bij de beste hoort. Mag ik je erop wijzen dat Alonso in 2005 en 2006 ook met het beste materiaal de titel pakte, en zelfs Alonso kan met een middenmoter niet winnen, ik ken touwens geen enkele coureur die dat kon/kan, jij wel ?

      • + 0
      • 4 jun 2009 - 10:55
  • Herr Jerr

    Posts: 18

    Button is wel de man die foutloos het maximale uit een auto kan halen. Laat hem lekker bij Brawn blijven, wat hij denk ik ook wel doet, hij is wel trouw aan zijn team...

    • + 0
    • 4 jun 2009 - 10:04
  • ch3izs

    Posts: 56

    Waarom zou hij weggaan? BrawnGP is het beste team op het moment en van die nieuwe teams (8 stuks al!!) weet je ook niet wat je moet verwachten.

    • + 0
    • 4 jun 2009 - 10:19
    • Wally

      Posts: 39

      Kleine correctie... Op dit moment zijn er reeds 11 nieuwe teams bekend bij de FIA...

      • + 0
      • 4 jun 2009 - 13:26
  • Tuurlijk hebben andere teams nu plots interesse in Jens. Hoezo schijnheilig. Jens is altijd al een goede coureur geweest, maar al die tijd hebben ze \'m links laten liggen en nu hij eindelijk zijn ware kunnen in een goede/beste auto kan laten zien staan ze in de rij voor \'m. Ik zeg, Jens, blijf jij maar lekker bij Brawn zitten. Stap AUB niet over naar welk andere team dan ook, ook al komt McLaren of Ferrari bij je aan kloppen. Schijnheilige K...Z....N !!!!

    • + 0
    • 4 jun 2009 - 16:25
    • mister S

      Posts: 298

      ik (als ferrari fan) zou button niet eens bij ferrari willen zien. Button kan best een paar leuke rondjes over het circuit rijden, maar dat kan barrichello ook met zijn brawngp 01. Oke button is beter als barrichello, maar wie staat er ook alweer 2e in het kampioenschap?? Barrichello ja..... dat wil dus zeggen dat zijn wagen gewoon goed is. Als hij een of andere rot wagen heeft, word hij echt niet 5 van de 6 keer 1e. kijk maar naar de voorgaande jaren, toen was hij ook blij als hij een puntje wist te scoren in zijn slechte honda, en was hij toen ook zoveel sneller als barrichello?? Button is een eendags vlieg, dat weet hij zelf ook.
      conclusie: button is goed, voor veeel kleine teams goed genoeg om f1 te rijden, maar het is echt geen schumacher, en het is ook zeker geen mannetje die naar een team als ferrari of mclaren gaat. GODZIJDANK.

      • + 0
      • 4 jun 2009 - 19:41
      • Wel een beetje kortzichtig om te zeggen dat Button een paar leuke rondjes kan rijden. Het is gewoon een goede coureur en hij rijdt nu gewoon in de beste auto. Kijk naar een Massa of Raikonnen, dat zijn ook gewoon goede coureurs, maar als de wagen niet werkt zijn ze nergens. Dat hebben McLaren en Ferrari dit jaar wel erg duidelijk bewezen. Zelfs de Red Bull zonder diffuser was nog sneller dan Ferrari. F1 blijft 80% auto 20% coureur. Zet een Glock in een Ferrari en hij rijdt ook mee voor de winst. Dat is gewoon een feit. Button kan nu pas echt laten zien wat hij kan omdat hij eindelijk een goede auto heeft. Zet hem vorig jaar in een Ferrari of McLaren dan deed hij ook mee voor de winst. En om te zeggen dat hij een eendagsvlieg is slaat echt helemaal nergens op. Hij rijdt al aardig wat jaartjes mee, maar kan nu pas laten zien wat hij waard is omdat hij nu juist een goede wagen heeft.

        • + 0
        • 4 jun 2009 - 22:56
  • stephen 66

    Posts: 72

    In the picture natuurlijk
    Zijn allemaal top drivers in F1 Jensen doet het erg goed
    met nog een paar andere Pluk de dag zou ik zeggen
    Op naar een top team voor 2010 Maar waar !!

    • + 0
    • 4 jun 2009 - 20:50
  • Lol een Piquet fan die mij er van gaat beschuldigen dat IK er een afwijkende mening op na houdt. Echt te schattig voor woorden.

    Als je het nu nog niet snapt dan kan ik je verder niet echt helpen. Ik heb echt geen zin om elk kneusje te gaan opleiden in begrip hoe de F1 werkt. Als F1 je echt interesseert moet je misschien eens weg bij die zielige Piquet fan sites en wat kwaliteits sites bezoeken.

    Button gaf bijvoorbeeld een interview en hij zei exact hetzelfde als wat ik aangaf over de strijd tussen Red Bull en Brawn. Sterker nog, Vettel gaf ook een interview en die zei ook exact hetzelfde.

    De twee hoofdrolspelers bevestigen mijn inzicht. Sta je mooi weer voor joker dus ...

    • + 0
    • 5 jun 2009 - 14:11

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land GB
  • Geb. datum 19 jan 1980 (46)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, GB
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar