Button staat in belangstelling van meerdere teams
- Gepubliceerd op 04 jun 2009 08:56
-
14
- Door: Rob Veenstra
Meerdere renstallen hebben belangstelling in hem. Een anonieme teambaas liet in The Mirror doorschemeren: We zouden hem volgend jaar graag in onze auto zien. We zijn zeker geïnteresseerd in zijn diensten en hebben dat ook kenbaar gemaakt, maar het zou naïef zijn om aan te nemen dat wij de enige zijn die hem willen overnemen.
Trending nieuws
-
Verstappen wil 24-uursrace Spa rijden: Organisatie denkt mee
Het is geen geheim dat Max Verstappen graag wil deelnemen aan de 24 uur van Spa. Zijn team komt dit weekend in actie ...
27 jun 2026 08:48 -
Norris heeft geaccepteerd dat McLaren niet kan winnen
Regerend wereldkampioen Lando Norris heeft geaccepteerd dat McLaren voorlopig geen races gaat winnen. Norris en McLar...
27 jun 2026 10:09 -
Racing Bulls reageert vol verbazing op Tsolov-geruchten
Racing Bulls-teambaas Alan Permane heeft met verbazing gereageerd op de geruchten over Nikola Tsolov. Het Bulgaarse R...
27 jun 2026 09:26 -
Ocon klaar met geruchten over F1-toekomst: "Laat mij koud"
De toekomst van Esteban Ocon in de Formule 1 blijft onderwerp van gesprek. De Fransman beleeft een moeizaam seizoen b...
27 jun 2026 10:46 -
Red Bull weigert te reageren op geruchten over vertrek van kopstuk
Red Bull-teambaas Laurent Mekies weigert in te gaan op de geruchten over een aanstaand vertrek van Paul Monaghan. De ...
27 jun 2026 08:11
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam Brawn GP
- Basis Brackley, Groot Brittannië
- Jenson Button 22
6.640 reacties op Brawn GP
9 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Brawn GP

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 10.412
zal vast bmw zijn. hij heeft gewoon de beste auto. maar om hem nu gellijk met meerdere teams in verband te brengen? er zijn betere rijders in het veld.
Posts: 11.414
Hij heeft de beste auto, maar hij laat toch zien dat dat aan hem goed besteed is. Vergelijk het met de prestatie van Rubens. Of ook wel met die van Vettel en Webber. De Red Bull auto doet toch nauwelijks onder voor de BrawnGP.
Posts: 163
Wat is dat nou weer voor een opmerking...
Vettel en Webber besturen de Red Bull en scoren er mooie resultaten mee. Hoe kun jij dan weten dat Vettel en Webber het eigenlijk nog beter kunnen doen, omdat de wagen zo geweldig is.
Posts: 11.414
Kijk ik snap dat je als Piquet fan een zwak hebt voor chronische underachievers, maar Vettel is net als Piquet ook al 3 keer gespind/gecrashed en daardoor buiten de punten geeindigd. Ik vind dat dus geen mooi resultaat.
Het andere punt kun je je als Piquet fan misschien inderdaad niet voorstellen, maar het is echt een uitzondering dat in een team de ene rijder een seconde langzamer is dan de andere. De meeste rijders in de F1 zijn echt redelijk aan elkaar gewaagd.
Hoe dan ook, Webber en Vettel laten meestal toch redelijk vergelijkbare tijden zien in Q2. Die tijden zitten dan in de top, als het al niet gewoon de snelste tijden zijn. Dat geeft dan toch redelijk betrouwbaar aan wat het potentieel van de auto is. Ook als ze dan in de race de boel verprutsen.
Waarom zijn dat soort overdenkingen/vergelijkingen altijd zo\'n enorme verassing voor je?
Posts: 163
Misschien toch een cursusje Engels gaan volgen misschien? Of toch maar terugzappen naar RTL 7...
Brawn GP staat bekend om zijn racepace, ik denk dat je van Vettel niet meer mag verwachten dan hij nu laat zien.
OK, Monaco was slecht, maar dat was verkeerde bandenkeuze en daarna een spin.
Maar de andere twee keer kon hij er niets aan doen.
Aquaplanning zoals hij meemaakte, kan een rijder niets aan doen. En in Australië werd hij er af gereden door Kubica.
Jij wilt duidelijk als een kenner overkomen, door overal een afwijkende mening op na te houden. Beetje triest is het aan het worden.
Posts: 932
Ja had van jou niet anders verwacht de prestaties van Button onder uit te schoffelen. Ik zeg al jaren dat Button bij de beste hoort. Mag ik je erop wijzen dat Alonso in 2005 en 2006 ook met het beste materiaal de titel pakte, en zelfs Alonso kan met een middenmoter niet winnen, ik ken touwens geen enkele coureur die dat kon/kan, jij wel ?
Posts: 18
Button is wel de man die foutloos het maximale uit een auto kan halen. Laat hem lekker bij Brawn blijven, wat hij denk ik ook wel doet, hij is wel trouw aan zijn team...
Posts: 56
Waarom zou hij weggaan? BrawnGP is het beste team op het moment en van die nieuwe teams (8 stuks al!!) weet je ook niet wat je moet verwachten.
Posts: 39
Kleine correctie... Op dit moment zijn er reeds 11 nieuwe teams bekend bij de FIA...
Posts: 198
Tuurlijk hebben andere teams nu plots interesse in Jens. Hoezo schijnheilig. Jens is altijd al een goede coureur geweest, maar al die tijd hebben ze \'m links laten liggen en nu hij eindelijk zijn ware kunnen in een goede/beste auto kan laten zien staan ze in de rij voor \'m. Ik zeg, Jens, blijf jij maar lekker bij Brawn zitten. Stap AUB niet over naar welk andere team dan ook, ook al komt McLaren of Ferrari bij je aan kloppen. Schijnheilige K...Z....N !!!!
Posts: 298
ik (als ferrari fan) zou button niet eens bij ferrari willen zien. Button kan best een paar leuke rondjes over het circuit rijden, maar dat kan barrichello ook met zijn brawngp 01. Oke button is beter als barrichello, maar wie staat er ook alweer 2e in het kampioenschap?? Barrichello ja..... dat wil dus zeggen dat zijn wagen gewoon goed is. Als hij een of andere rot wagen heeft, word hij echt niet 5 van de 6 keer 1e. kijk maar naar de voorgaande jaren, toen was hij ook blij als hij een puntje wist te scoren in zijn slechte honda, en was hij toen ook zoveel sneller als barrichello?? Button is een eendags vlieg, dat weet hij zelf ook.
conclusie: button is goed, voor veeel kleine teams goed genoeg om f1 te rijden, maar het is echt geen schumacher, en het is ook zeker geen mannetje die naar een team als ferrari of mclaren gaat. GODZIJDANK.
Posts: 198
Wel een beetje kortzichtig om te zeggen dat Button een paar leuke rondjes kan rijden. Het is gewoon een goede coureur en hij rijdt nu gewoon in de beste auto. Kijk naar een Massa of Raikonnen, dat zijn ook gewoon goede coureurs, maar als de wagen niet werkt zijn ze nergens. Dat hebben McLaren en Ferrari dit jaar wel erg duidelijk bewezen. Zelfs de Red Bull zonder diffuser was nog sneller dan Ferrari. F1 blijft 80% auto 20% coureur. Zet een Glock in een Ferrari en hij rijdt ook mee voor de winst. Dat is gewoon een feit. Button kan nu pas echt laten zien wat hij kan omdat hij eindelijk een goede auto heeft. Zet hem vorig jaar in een Ferrari of McLaren dan deed hij ook mee voor de winst. En om te zeggen dat hij een eendagsvlieg is slaat echt helemaal nergens op. Hij rijdt al aardig wat jaartjes mee, maar kan nu pas laten zien wat hij waard is omdat hij nu juist een goede wagen heeft.
Posts: 72
In the picture natuurlijk
Zijn allemaal top drivers in F1 Jensen doet het erg goed
met nog een paar andere Pluk de dag zou ik zeggen
Op naar een top team voor 2010 Maar waar !!
Posts: 11.414
Lol een Piquet fan die mij er van gaat beschuldigen dat IK er een afwijkende mening op na houdt. Echt te schattig voor woorden.
Als je het nu nog niet snapt dan kan ik je verder niet echt helpen. Ik heb echt geen zin om elk kneusje te gaan opleiden in begrip hoe de F1 werkt. Als F1 je echt interesseert moet je misschien eens weg bij die zielige Piquet fan sites en wat kwaliteits sites bezoeken.
Button gaf bijvoorbeeld een interview en hij zei exact hetzelfde als wat ik aangaf over de strijd tussen Red Bull en Brawn. Sterker nog, Vettel gaf ook een interview en die zei ook exact hetzelfde.
De twee hoofdrolspelers bevestigen mijn inzicht. Sta je mooi weer voor joker dus ...