Acht nieuwe teams meldden zich al bij FIA aan
- Gepubliceerd op 20 mei 2009 13:33
-
14
- Door: Rob Veenstra
Lola en USF1 lieten eerder al weten tot de Formule 1 toe te willen treden en meldden zich al aan bij de FIA. De andere zes partijen zijn GP2-teams Campos Racing en iSport International, World Series by Renault-team Epsilon Euskadi, een bedrijf genaamd Formtech dat delen van de failliete boedel van Super Aguri overnam, Wirth Research van oud-teambaas Nick Wirth en engineeringbedrijf Ray Mallock Limited.
Brits Formule 3-team Litespeed toonde ook interesse, maar maakte die nog niet officieel kenbaar aan de FIA. David Richards zou ook met Prodrive of Aston Martin een poging willen wagen, maar hij wacht op meer duidelijkheid rond de reglementen voor 2010.
Een uitspraak in de rechtszaak tussen Ferrari en FIA wordt vanmiddag verwacht.
Trending nieuws
-
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Campos
- Basis Valencia, Spanje
- Luca Ghiotto
- Fernando Alonso 2
- Mitch Evans 7
- Sean Gelael 8
- Ralph Boschung 11
- Lando Norris 11
- Alex Palou 12
- Stefano Coletti 12
- Robert Vișoiu 12
- Roberto Merhi 12
- Dorian Boccolacci 14
- Jack Aitken 15
- Alex Palou 22
- Steijn Schothorst 23
- Konstantin Tereshchenko 24
1.824 reacties op Campos
0 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Campos

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 1.016
Nou nou !
Da\'s een indrukwekkend lijstje namen !
Daarbij verbleken die van RedBull, Toro Rosso, BMW, Renault Toyota en Ferrari wel een beetje !
Posts: 863
Hoezo indrukwekkend.Alleen Lola heeft een beetje naam de rest stelt m.i. niet zoveel voor.Laten de fabrikanten maar een eigen klasse beginnen er zijn genoeg circuits die door Ecclestone zijn gewipt die daar wel een race willen organiseren.Als deze teams in de F1 komen haken een heleboel mensen af.
Posts: 7.177
huh meen je dat?
Posts: 1.827
Nou kansen te over voor Jos om terug te komen in de Formule 1!!!
Lola > Lola Aston Martin Le Mans
Aston Martin/Prodrive > David Richards
Wirth Research > Nick Wirth
Epsilon Euskadi > Villadelprat
Zou het toch nog.....?! :P
Posts: 338
Sorry hoor, met alle respect maar ik ben het eens met de uispraken van Ferrari als deze teams in de formule 1 komen en teams als Ferrari, Renault, Toyota en Red Bull vervangen dat het geen Formule 1 meer heet maar GP3.
Posts: 5.792
dan vind ik ook en daar komt bij dat je niet echt mee kan doen als je in een jaar alles moet ontwikkelen en bouwen . Er zullen nu wel weer mmensen roepen en Brawn dan nou dat is eigenlijk nog steeds honda en die begonnen echt niet met niks.ook onze japanse vriend kreeg alles van honda.nee als die nieuwe teams de f1 moeten maken dan hoeft dat de eerste jaren niet voor mij want dat is er geen strijd mogelijk.we vallen 20 jaar terug ,die wagens vallen uit en of Q zich niet,wat een spanning, niet mijn spanning.jammer dat die klootzaak van een mosley mijn sport zo kapot maakt terwiijl de man eigenlijk zou moeten oprotten en ja ik ben echt pissig
Posts: 338
Als volgend jaar de helft nieuwe teams zijn, hebben ze één Formule GP3 kijker minder!!!
Posts: 1.016
Beste Gard, mijn mailtje was verstuurd in \'scynical mode\' ...
Enerzijds ben ik helemaal niet bang dat de FIA deze teams zou willen ruilen voor Ferrari, Toyota, Renault, c.s.
Maar het feit dat ze daar doen alsof het ze niks interresseert dat de gevestigde orde met uittreden dreigt vind ik een belediging van de hoogste orde...
Posts: 435
zonder de \'oude\" teams en met de nieuwe teams kan het nog wel met de budgetten verder naar onder, deze teams kunnen voor 10 miljoen per jaar wel achteraan meerijden en een keer of 20 gepasseeerd worden,
Max zijn voorstel is nog niet zo gek, 2 race klasses tegelijktijd laten racen.
Denk dat ik me ook inschrijf met mijn toyots avensis diesel.
Posts: 298
ik wcht wel af wat er allemaal gebeurd... als het dan maar niet te laat is....ik wil wel een formule 1 met ferrari!
Posts: 1.725
Kijk eens aan, Max Mosley heeft al nieuwe vriendjes gevonden om mee te spelen!
Posts: 5.792
geweldig allemaal van die zakkenvullers die geen goede wagen op de grid kunnen brengen en al helemaal niet in zo`n korte tijd.Dit is geen f1 meer dit word een lachertje
Posts: 1
Was die Nick Wirth niet de teambaas van Simtek?
Dat zou wel leuk zijn, simtek terug in de F1 en natuurlijk de MTV sponsoring ;)
Posts: 138
IN alle eerlijkheid, in het \"oude Formule 1\" stikte het ook van de kleine teams die met elkaar om de laatste puntjes vochten. Dus persoonlijk zou ik het niet erg vinden om dit soort teams weer in de F1 te zien. Het is alleen te hopen dat ze een aanvulling zullen worden van het huidige veld en niet dat ze vervanging zijn van het huidige veld.
Ik snap eigenlijk ook niet helemaal waarom er volgend jaar maar 13 teams worden toegelaten. Met 16 teams heb je al zes kleine teams erbij die het gehele F1 spektakel zeer interessant kunnen maken. Herinvoeren van de 107% regel en we zijn weer op de goede weg. :)